Πώς η ηθοποιός Gwyneth Paltrow κατέκτησε τον χώρο των επιχειρήσεων και ποια tips μοιράζεται
«Η τεχνητή νοημοσύνη θα ανατρέψει τον τρόπο με τον οποίο κάνουμε πολλά πράγματα».
Όσο περισσότερο ασχολείσαι μαζί της, τόσο πιο πολύ μαθαίνεις ότι η Gwyneth Paltrow δεν είναι απλά ένα κορίτσι: Είναι επίσης, κατά βάθος, ένα κορίτσι- CEO. Εκπέμπει την ενέργεια των αυτοδημιούργητων επιχειρηματιών. Η ηθοποιός και διευθύνουσα σύμβουλος της Goop.com είναι άλλωστε και ένας ενεργός επενδυτής σε έναν εκπληκτικό αριθμό brands.
Στη συνέντευξη που ακολουθεί, μιλά στο site της για αυτή την πλευρά της δουλειάς της. Μοιράζεται τις νίκες και τις ήττες της, τι την ενθουσιάζει περισσότερο στον χώρο των νέων επιχειρήσεων και τις πιο χρήσιμες συμβουλές της για νέες εταιρείες.
H κόρη της Gwyneth Paltrow έγινε 19 ετών και είναι το mini με της μαμάς της
Πώς αξιολογείτε τις εταιρείες στις οποίες επενδύετε;
Αυτό είναι κάτι που έχει αλλάξει με τα χρόνια. Θυμάμαι όταν μου έφεραν το Pinterest πολύ, πολύ νωρίς και βασίστηκα στον Seb, τον τότε διευθύνοντα σύμβουλο της Goop, για να κάνει την επιμέλεια. Είχε βαθιές σχέσεις στον ψηφιακό χώρο και μου έφερε αυτό και μερικά άλλα projects. Και εμπιστεύτηκα το ένστικτό του. Αυτή ήταν μια από τις πρώτες μου μεγάλες επενδύσεις.
Τώρα, μέρος αυτού που μπορώ να προσφέρω στο τραπέζι είναι ότι είμαι επιχειρηματίας και ιδρυτής. Έτσι, αν πρόκειται για μια εταιρεία με την οποία αισθάνομαι πραγματικά ευθυγραμμισμένη- μου αρέσει αυτό που κάνουν, μου αρέσουν τα στατιστικά τους και όλα αυτά - εξετάζω επίσης αν αισθάνομαι ότι μπορώ να βοηθήσω στην ανάπτυξη της εταιρείας ή αν μπορώ να βοηθήσω τον ιδρυτή. Είναι ωραίο να έχεις ανθρώπους γύρω από τον χώρο της κεφαλαιοποίησης, τους οποίους μπορείς να καλέσεις και να ζητήσεις βοήθεια.
Θα αναζητήσω επίσης εταιρείες στις οποίες μπορεί να βοηθήσει η πλατφόρμα Goop. Όπως μπορείτε να φανταστείτε, πολλές εταιρείες έρχονται σε ‘μένα λέγοντας ότι θέλουν να συμμετέχουν στο κατάστημα Goop. Κάποιες φορές αυτό είναι και πολύ καλό, επειδή μπορώ να δω πραγματικά πώς αποδίδει μια μάρκα στην πλατφόρμα μας και, στη συνέχεια, μπορώ να αντιληφθώ αν υπάρχει ταύτιση προϊόντος και αγοράς.
Τι θεωρείτε ότι είναι αυτό που εμποδίζει τη συμφωνία;
Στον καταναλωτικό χώρο αυτή τη στιγμή, αυτό που πραγματικά με αποτρέπει από τη συμφωνία είναι αν η ανάπτυξη έχει γίνει μόνο μέσω πληρωμένων διαφημίσεων. Αυτό είναι ένα παλαιότερο μοντέλο ανάπτυξης που όλοι αρχίζουμε να βλέπουμε να καταρρέει τώρα στο μοντέλο direct-to-consumer. Πολλέςεταιρείες που δραστηριοποιούνταν απευθείας σε σχέση με τον καταναλωτή αναπτύσσονταν με αυτόν τον τρόπο. Δεν είναι πραγματική ανάπτυξη. Έτσι, αυτό είναι ένα εμπόδιο για μένα. Θέλω να βλέπω ότι οι άνθρωποι αγαπούν το ίδιο το εμπορικό σήμα, ότι οι αποχωρήσεις είναι χαμηλές, ότι υπάρχει μεγάλη αφοσίωση, και ότι αναπτύσσονται τόσο μέσω οργανικών και άλλων καναλιών όσο και μέσω πληρωμών.
Για τα brand ομορφιάς, σκέφτεστε να επενδύσετε μόνο αν είναι clean beauty;
Ναι. Δεν επενδύω σε εταιρείες ομορφιάς που δεν είναι clean, αν και δεν είναι όλες οι μάρκες στις οποίες επενδύω clean σύμφωνα με τα αυστηρά πρότυπα συστατικών του Goop. Έτσι, για παράδειγμα, υπάρχει μια μάρκα ομορφιάς στην οποία έχω επενδύσει και η οποία είναι πολύ πιο clean από τις κανονικές μάρκες, αλλά μόνο μερικά προϊόντα είναι clean σύμφωνα με τα δικά μας πρότυπα στο goop. Ξέρω όμως ότι πάντα εργάζονται για να είναι πλήρως clean σύμφωνα με τα δικά μας πρότυπα. Ή ένα άλλο παράδειγμα είναι μια εταιρεία ομορφιάς όπως η Thirteen Lune, στην οποία έχω επενδύσει, και είναι ένα απίστευτο μέρος για να ανακαλύψετε μάρκες ομορφιάς που έχουν δημιουργηθεί από μαύρους ιδρυτές, έχοντας δεσμευτεί για πιο cleanμάρκες.
Και στο χώρο της μόδας, τι αναζητάτε;
Πραγματικά δεν επενδύω στον χώρο της μόδας, η μόνη μου εξαίρεση ήταν η Universal Standard. Από την πλευρά των καταναλωτών, το χαρτοφυλάκιό μου είναι περισσότερο εστιασμένο στην ευεξία και τα τρόφιμα, όπως η Oura και η Sweetgreen και η Everytable.
O Brad Pitt ή ο Ben Affleck ήταν καλύτερος εραστής; Η Gwyneth Paltrow απαντά για τους 2 πρώην της
Τι μαθαίνετε από τις εταιρείες στις οποίες επενδύετε; Τι μαθαίνουν αυτές από την εμπειρία σας στο Goop;
Μαθαίνεις τα περισσότερα στο επίπεδο του διοικητικού συμβουλίου. Είμαι μέλος του διοικητικού συμβουλίου της Rent the Runway και έμαθα πολλά βλέποντάς την να βγαίνει στο χρηματιστήριο. Και, για παράδειγμα, προηγούμενες επενδύσεις που έκανα στη Sweetgreen- οι ιδρυτές της ήταν υπέροχοι και εξυπηρετικοί και μου έμαθαν πράγματα στην πορεία.
Ειδικά για τις νεότερες εταιρείες, σε μεγάλο βαθμό είμαι εγώ με τον ιδρυτή. Ξέρουν ότι είμαι στην άλλη άκρη του τηλεφώνου αν με χρειαστούν για οτιδήποτε. Μπορώ να μοιραστώ όλα τα σκαμπανεβάσματα, όλες τις νίκες και τα πολλά λάθη που κάναμε, ώστε να μην κάνουν τα ίδια.
Τι συμβουλές έχετε για τις νεότερα brands που απευθύνονται σε επενδυτές;
Θα πρέπει να πω κατ' αρχάς: Είναι τόσο δύσκολο να είσαι ιδρυτής και να ξεκινήσεις μια εταιρεία και να την κάνεις να δουλέψει.
Οι περισσότερες εταιρείες δεν πετυχαίνουν. Έτσι, νομίζω ότι υπάρχουν ορισμένα πράγματα που πρέπει να είναι έτοιμα. Ποιο είναι το σημείο διαφοροποίησής σας; Ποιο πρόβλημα λύνετε; Το κάνετε με διαφορετικό τρόπο; Ποια είναι η ζήτηση ή το ενδιαφέρον που υπάρχει μέχρι στιγμής για το εμπορικό σήμα, αν πρόκειται για εταιρεία αρχικών σταδίων;
Όσο πιο κοντά βρίσκεται ένας ιδρυτής στην επιχείρησή του -και όχι μόνο στο πώς λειτουργεί, αλλά και στο γιατί λειτουργεί- είναι πάντα επωφελές. Είναι καλές πληροφορίες που πρέπει να έχετε στο μυαλό σας όταν έχετε αυτές τις συναντήσεις.
Ποια μεγάλα στοιχήματα που έχετε πάρει και σας απέδωσαν πραγματικά;
Σίγουρα το Sweetgreen και το Pinterest. Νομίζω ότι η Oura είναι υπέροχη. Η Daily Harvest, η Canva και η Chief, η οποία είναι ένα δίκτυο μελών για γυναίκες διευθυντές και διευθύνοντες συμβούλους.
Πώς αξιολογείτε πόση προσπάθεια αξίζει να καταβάλλετε για να βοηθήσετε στην ανάπτυξη των εμπορικών σημάτων στα οποία επενδύετε;
Αφήνω τον ιδρυτή να το καθοδηγήσει. Και υπάρχουν μάρκες όπως η Equitea, η εταιρεία τσαγιού στην οποία επένδυσα και είμαι πραγματικά παθιασμένη με αυτήν: Ο ιδρυτής της που ηγείται μιας πραγματικά μικρής ομάδας,χρειάζεται την υποστήριξη και το λειτουργικό κομμάτι στο οποίο μπορώ να βοηθήσω.
Και μερικές φορές έχω επενδύσει σε εταιρείες που είναι απλά «Μπορείς να μας συστήσεις σε αυτό ή εκείνο το άτομο;» ή «Μπορείς να κάνεις μια ανάρτηση για εμάς στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης;».
Και πώς θα λέγατε ότι η επένδυση σε εταιρείες ευθυγραμμίζεται με τον σκοπό σας ως διευθύνων σύμβουλος;
Η καινοτομία αποτελεί σημαντικό μέρος της κουλτούρας μας και των αγορών μας. Έτσι, μου αρέσει πραγματικά να βλέπω καινοτομία, είτε πρόκειται για προϊόν είτε για οποιονδήποτε τομέα. Και ζούμε σε μια ιδιαίτερα συναρπαστική εποχή όπου βλέπουμε συνεχώς όλες αυτές τις νέες εκφράσεις του διαδικτύου, είτε πρόκειται για το web3 είτε για την τεχνητή νοημοσύνη. Είναι συναρπαστικό να βρίσκεσαι σε αυτή την εποχή παρατηρώντας τις αγορές, παρατηρώντας τις τάσεις.
Και αυτό με βοηθάει με την Goop επειδή είμαι κοντά στο τι κάνει ο καταναλωτής και σε άλλους τομείς, όχι μόνο ο δικός μας καταναλωτής. Μπορώ να καταλάβω τις τάσεις και το πού πάνε τα πράγματα και να παρακολουθήσω για να δω αν κάποια από αυτά μπορούν να εφαρμοστούν στη Goop.
Θυμάμαι κατά τη διάρκεια της έκρηξης του web3, όλοι έλεγαν: «Τι θα κάνεις; Πώς θα φέρετε το web3 στο goop;» Και εγώ έλεγα, «Δεν θα το κάνω. Δεν είμαστε καθόλου έτοιμοι γι' αυτό. Και δεν νομίζω ότι ούτε οι καταναλωτές μας είναι έτοιμοι». Νομίζω ότι είχα δίκιο σε αυτό, αλλά ήταν καλό να είμαι κοντά σε αυτό ώστε να μπορώ να μάθω.
Υπάρχουν μάρκες στις οποίες έχετε μετανιώσει που επενδύσατε;
Θα έλεγα ότι οι περισσότερες επενδύσεις για τις οποίες έχω μετανιώσει είναι πράγματα που δεν έκανα.Πιθανότατα πρόκειται για παλαιότερες επενδύσεις για τις οποίες δεν έκανα την κατάλληλη επιμέλεια και σκέφτηκα απλά, «Ω, αυτός είναι ένας καλός άνθρωπος και θέλω να τον βοηθήσω». Αλλά δεν είχε πολύ επιχειρηματικό νόημα να το κάνω.
Ποιες είναι οι επιχειρηματικές τάσεις που παρακολουθείτε πιο στενά αυτή τη στιγμή;
Η τεχνητή νοημοσύνη θα ανατρέψει τον τρόπο με τον οποίο κάνουμε πολλά πράγματα. Γι' αυτό παρακολουθώ στενά και προσπαθώ να το καταλάβω όσο καλύτερα μπορώ: Ποιες θα είναι οι υπηρεσίες κοινής ωφέλειας που θα δημιουργηθούν γύρω από αυτό; Ποιες είναι οι επιχειρήσεις στις οποίες θα μπορούσατε να επενδύσετε και οι οποίες αξιοποιούν την τεχνητή νοημοσύνη αλλά δεν δημιουργούν απαραίτητα τα μεγάλα γλωσσικά μοντέλα;