65 χρόνια γεμάτα σκέψεις, μόδα, αντιλήψεις, όνειρα: Αυτό είναι το φαινόμενο Barbie
2013 Barbie Premium Experience in partnership with Royal Caribbean International
Από πού ξεκίνησε το φαινόμενο Barbie;
Από την εποχή εκείνη που κρατώντας την αγαπημένη μας Barbie, νιώθαμε παντοδύναμες, μέχρι σήμερα, έχουν αλλάξει πολλά στη ζωή μας. Όμως, σίγουρα κάποια πράγματα παραμένουν σταθερές αξίες. Φαντάσου το εξής: Είναι Κυριακή και αποφασίζεις να περάσεις από το πατρικό σου. Εκεί, σε περιμένει ένα κουτί γεμάτο με τις αγαπημένες σου κούκλες. Καθώς το ανοίγεις, το μυαλό σου ταξιδεύει στα παιδικά σου χρόνια.
Και μπορεί τότε, να μην φανταζόσουν πόσο θα νοσταλγούσες τις «ροζ» αναμνήσεις σου, ωστόσο, πάντα επέλεγες να έχεις την Barbie μαζί σου -σε ταξίδια, παιχνίδια και στα πρώτα sleepovers με τις φίλες σου- για να τις δημιουργείς μαζί της. Και ακόμη μπορεί να μην γνώριζες από μόδα, όμως ανέλυες λεπτομερώς τα looks της που δεν σε άφηναν ανεπηρέαστη -ποια ξεχνάει την barbiecore era της; Τι σημαίνουν όλα αυτά; Πως η κούκλα σου, σου έδινε σε κάθε διαφορετική στιγμή σου, το inspo που χρειαζόσουν για να γίνεις η γυναίκα που είσαι σήμερα.
Γι’ αυτό, όσο και αν άλλαξε η ζωή σου, οι «ροζ» αναμνήσεις θα σου προκαλούν πάντα τα ίδια συναισθήματα. Αυτό είναι το φαινόμενο Barbie. Γιατί τώρα στα αναφέρουμε όλα αυτά; Πέρα του ότι αγαπάμε απεριόριστα την κούκλα μας -όσο και εσύ, αποφασίσαμε να γιορτάσουμε την 65η επέτειό της, αναπολώντας σκέψεις και όνειρα που κάναμε μαζί της. Πάμε;
Από πού ξεκίνησε το φαινόμενο Barbie
Ας πάρουμε, όμως, τα πράγματα από την αρχή. Δηλαδή, από το σημείο «εκκίνησης» του φαινόμενου Barbie. Ήταν το 1959, όταν η πρώτη κούκλα Barbie έκανε την πρώτη της εμφάνιση με 28 εκατοστά ύψος, σε τρεις version, με ξανθά και σκούρα μακριά μαλλιά και χαρακτηριστικά ενηλίκων.
Η ιδέα για τη δημιουργία της Barbie, ήρθε όταν η RuthHandler, επιχειρηματίας και συνιδιοκτήτρια (με τονσύζυγό της) της εταιρείας παιχνιδιών Mattel Inc., είδε την κόρη της να παίζει με αυτοσχέδιες κούκλες από χαρτί, στις οποίες έδινε ρόλους ενηλίκων. Τότε, συνειδητοποίησε ότι υπήρχε μία σημαντική θέση στην αγορά για ένα παιχνίδι που θα επέτρεπε στα μικρά κορίτσια να φανταστούν το μέλλον. Τη θέση αυτή, δεν άργησε να καλύψει η Mattel, δημιουργώντας τη δική της κούκλα, την οποία η Ruth Handler ονόμασε Barbie από το όνομα της κόρης της, Barbara.
Από εκεί και έπειτα, πολλές γυναίκες άρχισαν να βλέπουν στη Barbie την αλλαγή που χρειάζονταν οι παραδοσιακοί ρόλοι στην κοινωνία. Κάθε εκδοχή της ήταν μία νέα θέση εργασίας, μία νέα στυλιστικήπρόταση, ένα όνειρο που ήθελαν να φτάσουν. Σου φαίνεται, λοιπόν, περίεργο που η Barbie έχει σταθερή θέση στις πιο ξεχωριστές αναμνήσεις κάθε γυναίκας;
Σκέψεις, μόδα, αντιλήψεις, όνειρα με την Barbie
Παίρνουμε το «όχι» ως δεδομένη απάντηση στην παραπάνω (ρητορική) ερώτηση και φτάνουμε στο σήμερα που η Barbie γιορτάζει την 65η επέτειό της. Δηλαδή, τα 65 χρόνια γεμάτα σκέψεις, μόδα, αντιλήψεις και όνειρα. Κατά τη διάρκεια τους, μάς έμαθε να παλεύουμε για να βρούμε τον δρόμο μας. Μάς έμαθε την έννοια της φιλίας και πώς να υπερασπιζόμαστε με πάθος κάθε φορά τις επιλογές μας, μετατρέποντας την καρδιά ή το μυαλό μας σε δύναμή μας. Μαζί της, ερωτευτήκαμε πρώτη φορά, ήρθαμε σε επαφή με τη μόδα και κάθε μέρα γινόμασταν καλύτερες, πλησιάζοντας όλο και περισσότερο στους στόχους μας.
Ονειρευτήκαμε, γελάσαμε δυνατά, τα βάψαμε όλα «ροζ», διαπρέψαμε σε όποιον χώρο και αν βρεθήκαμε -από σχολείο μέχρι εργασιακό περιβάλλον- και μεγαλώσαμε. Και ακόμα και σήμερα, με το που ανοίξουμε εκείνο το κουτί που μπόρεσε να χωρέσει κάθε pink memory, ανατρέχουμε πίσω στα παιδικά μας χρόνια που πια έχουν πολύχρωμες αποχρώσεις χαρούμενων στιγμών. Και έτσι, βλέπουμε πόσο μακριά έχουμε φτάσει. Για όλα αυτά και ακόμα περισσότερα πρέπει να πούμε ένα μεγάλο «ευχαριστώ» στην κούκλα που ήταν πάντα δίπλα μας και μάς έκανε τις γυναίκες που είμαστε σήμερα.
Τα παιδικά μας χρόνια με Barbie αποτελούν τις πιο δυνατές μας αναμνήσεις. Αναμνήσεις βαθιές και αληθινές που χάνονται στον χρόνο αλλά είναι πάντα παρούσες στη ζωή μας. Και πώς να μην είναι; Αφού εδώ και 65 χρόνια, η Barbie μάς γεμίζει με σκέψεις, μόδα, αντιλήψεις και όνειρα και κάτι μας λέει πως θα συνεχίσει να το κάνει. Cheers to 65, λοιπόν, με πολλές ακόμα «ροζ» αναμνήσεις!