Let’s change beauty
Το Dove, ως υπέρμαχος της αληθινής ομορφιάς μέσα από την ενέργεια #DearInfluencers μας καλεί να αλλάξουμε τους κανόνες της ομορφιάς. Ας το κάνουμε λοιπόν, μπορούμε!
Είναι υπέροχο όταν μεγάλες εταιρείες ομορφιάς καταφέρουν να περάσουν σπουδαία κοινωνικά μηνύματα στους ανθρώπους που παρακολουθούν τις διαφημίσεις και τις καμπάνιες τους για την προώθηση των προϊόντων τους.
Αυτό σκέφτηκα μόλις είδα για πρώτη φορά το τελευταίο διαφημιστικό σποτ του Dove.
Σε ένα απόλυτα ρεαλιστικό βίντεο φαίνεται ένα ανήλικο κορίτσι να ανεβάζει μία φωτογραφία στα social media στην οποία δείχνει την τέλεια εκδοχή του εαυτού της. Στην πορεία παρακολουθούμε Την εικόνα της να αλλάζει καθώς αφαιρούνται η επεξεργασία και τα φίλτρα που χρησιμοποίησε προκειμένου να «τελειοποιήσει» στα δικά της μάτια το αποτέλεσμα. Το πιο παράδοξο είναι ότι η φυσική εικόνα αυτού του παιδιού είναι πολύ πιο όμορφη από την εικόνα που ήθελε εκείνη να δείξει στους άλλους.
Το Dove για πάνω από 15 χρόνια υπερασπίζεται την αληθινή ομορφιά, το beauty inclusiveness και το positive self-esteem για όλες τις γυναίκες σε κάθε ηλικία και έχει δεσμευτεί να κάνει την ομορφιά πηγή αυτοπεποίθησης και όχι άγχους. Στο πλαίσιο αυτό παρουσίασε παγκοσμίως την τηλεοπτική καμπάνια “Reverse Selfie”, όπου αντικατοπτρίζει το πόσο πολύ οι εφαρμογές για ρετούς-επεξεργασία εικόνας και τα φίλτρα, διαστρεβλώνουν την πραγματικότητα και το πώς τα νεαρά κορίτσια παραμορφώνουν ψηφιακά την εμφάνισή τους στα Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης.
Με αφορμή αυτή την καμπάνια, η Δανάη Μπάρκα και εγώ συμμετείχαμε σε ένα Instagram live στο οποίο μιλήσαμε για όλες αυτές τις σκέψεις που αφορούν στο συγκεκριμένο θέμα, τις ανησυχίες μας αλλά και την ψυχολογία που μπορεί να έχει ένα ανήλικο κορίτσι δημιουργώντας ενοχές στον εαυτό του και την πραγματική του εικόνα. Όμως είχαμε και την ευκαιρία να απαντήσουμε σε ερωτήσεις θεατών και επισκεπτών που μας παρακολουθούσαν εκείνη τη στιγμή. Είχε πραγματικά πολύ μεγάλο ενδιαφέρον και σας παρακινώ να δείτε κι εσείς το βίντεο.
Η Δανάη αναφέρθηκε στην καμπάνια και στο ότι υπάρχει ουσιαστική ανάγκη για ανάδειξη της σημασίας της αυτοπεποίθησης στους νέους, ώστε να αντιστέκονται στην πίεση γύρω από την εμφάνισή τους, να αποφεύγουν τη σύγκριση, να αμφισβητούν ιδανικά εμφάνισης και να έχουν εμπιστοσύνη στο σώμα τους. Αυτός είναι και ο λόγος που χαίρεται πολύ για τη συνεργασία της με το Dove, καθώς είναι μια μάρκα που πιστεύει στην δύναμη της αληθινής ομορφιάς και το δείχνει για ακόμα μια φορά μέσα από αυτή την καμπάνια.
Εγώ από την πλευρά μου δεν δίστασα να αναφέρω το άγχος μου και τον προβληματισμό μου σε σχέση με την μεγάλη μου κόρη καθώς είναι κυριολεκτικά στην είσοδο της εφηβείας. Μάλιστα υπήρχαν πολλές μητέρες που μας παρακολουθούσαν εκείνη τη στιγμή και εξέφραζαν την ίδια αγωνία με μένα μέσω των μηνυμάτων τους. Δεν είναι εύκολο για ένα παιδί να αντιμετωπίσει τους αοράτους κίνδυνους του διαδικτύου και την πιθανότητά να πλήξει κάποιος την αυτοπεποίθηση των παιδιών.
Για αυτό τώρα είναι πιο σημαντικό από ποτέ να μάθουμε στα νέα κορίτσια και στους νέους γενικότερα να αγαπούν τον εαυτό τους όπως πραγματικά είναι, να μην τον συγκρίνουν με άλλους ανθρώπους γιατί ο καθένας μας είναι μοναδικός, με τη δική του ξεχωριστή ταυτότητα. Ταυτόχρονα είναι πολύ σημαντικό να τονίσουμε ότι πολλές φορές ο κόσμος των Social Media δεν αποτυπώνει την πραγματικότητα αλλά μια «ιδεατή» πλευρά της.
Κατά τη διάρκεια του live η Δανάη δε δίστασε να ξεβαφτεί ζωντανά καθώς ήταν βαμμένη από την εκπομπή. Και αυτό είχε τη δική του σημασία και τον δικό του συμβολισμό.
Επίσης σημαντική ήταν και η αναφορά στα αποτελέσματα από μια πρόσφατη έρευνα του Dove, στο πλαίσιο του Dove Self Esteem Project, η οποία αποκαλύπτει την έκταση του ζητήματος της επιρροής των Social Media στην αυτοπεποίθηση των νέων και στην Ελλάδα. Συγκεκριμένα:
•Το 80% των κοριτσιών 10-17 ετών θα χρησιμοποιούσαν φίλτρα στις selfie τους.
• Το 67% των κοριτσιών (10-13 ετών) έχουν ήδη εφαρμόσει ένα φίλτρο ή έχουν χρησιμοποιήσει μια εφαρμογή για να αλλάξουν τον τρόπο εμφάνισής τους στις φωτογραφίες τους.
• Το 76% των κοριτσιών (14-17 ετών) προτιμούν την επεξεργασμένη εικόνα τους στις φωτογραφίες σε σχέση με την μη επεξεργασμένη.
• Το 44% των κοριτσιών (10-17 ετών) θα εύχονταν να έχουν περισσότερη αυτοπεποίθηση και εμπιστοσύνη στον εαυτό τους.
• Το 40% των κοριτσιών (10-17) θα εύχονταν να έχουν περισσότερη αυτοπεποίθηση αναφορικά με το σώμα τους.
Τέλος είχαμε την ευκαιρία να προτρέψουμε το κοινό μέσα από την ενέργεια #DearInfluencers να επισκεφτεί το site https://www.dearinfluencers.gr/ και να υπογράψουν το Pledge για να είναι υποχρεωμένοι οι influencers να δηλώνουν ξεκάθαρα κάθε φορά που χρησιμοποιούν φίλτρα στα διαφημιστικά τους post στα social media. Αξίζει να σημειώσουμε πως δεν μιλάμε για φίλτρα που επηρεάζουν τα χρώματα, αλλά για φίλτρα που παραποιούν την εμφάνιση και τα χαρακτηριστικά (μάτια, μύτη κλπ.), τα οποία τελικά δημιουργούν μη ρεαλιστικά πρότυπα ομορφιάς, πιέζοντας τους νέους και πλήττοντας την αυτοπεποίθησή τους.
Και αν υπάρχει ένα μήνυμα που θα ήθελα και εγώ με τη σειρά μου να περάσω πριν κλείσω αυτό το κείμενο είναι αυτό: Η πίεση των Social Media στα κορίτσια µας είναι μεγάλη. Όμως, µπορούµε να αντιστρέψουμε τη ζημιά! Let’s Change Beauty! Το Dove, ως υπέρμαχος της αληθινής ομορφιάς μέσα από την ενέργεια #DearInfluencers μας καλεί να αλλάξουμε τους κανόνες της ομορφιάς. Ας το κάνουμε λοιπόν, μπορούμε!
#Dove #LetsChangeBeauty