Άγχος στη δουλειά: 3 τρόποι να το εξαφανίσεις!

Ναι, γίνεται!

Κάποιες φορές ξεκινάς τη μέρα σου ήρεμη αλλά μέσα στο πρώτο δίωρο στη δουλειά βλέπεις τα επίπεδα του άγχους σου να χτυπάνε κόκκινο. Άλλες, νιώθεις το στρες να σε διαπερνά από τη στιγμή που ξυπνάς και συνειδητοποιείς ότι σήμερα θα πρέπει να περάσεις μια σειρά από Άθλους: την κίνηση στην Κηφισίας, την παρουσίαση στον διευθυντή, το deadline για την παράδοση του project... Αν τον τελευταίο καιρό νιώθεις ότι οι λέξεις εργασία και στρες μοιάζουν να είναι συνώνυμες και, μάλιστα, πως αυτή η κατάσταση σε έχει εγκλωβίσει σε έναν λαβύρινθο, βρες την έξοδο με 3 τρόπους, οι οποίοι θα σε βοηθήσουν να αντιμετωπίσεις το άγχος που σου προκαλεί η δουλειά:

1. Βρες χρόνο για «αποσυμπίεση»

Ναι, οι απαιτήσεις πλέον είναι τεράστιες για όλους στη δουλειά, από τον πιο χαμηλόμισθο που καθημερινά κλείνει εκεί δεκάωρα, μέχρι τα τοπ στελέχη που σε πιέζουν όλο και περισσότερο με όλο και περισσότερες ευθύνες. Πολύ συχνά το πρόγραμμά μας στη δουλειά είναι τόσο ασφυκτικό ώστε αν και ξέρουμε πόσο πολύ χρειαζόμαστε λίγο χρόνο για τον εαυτό μας, αυτός απλά δεν υπάρχει.


Αν οι ώρες που δουλεύεις είναι πια τόσο πολλές που δεν προλαβαίνεις να πας στην τράπεζα, πόσω μάλλον να κάνεις κάτι για εσένα, που θα σε χαλαρώσει και θα σου δώσει χαρά (όπως π.χ. να βρεθείς με τις κολλητές σου, να κλείσεις ραντεβού στο κομμωτήριο και να ξεκινήσεις γυμναστήριο), δες αν υπάρχει περιθώριο ευελιξίας στο ωράριό σου. Μήπως μετά την ολοκλήρωση ενός μεγάλου project μπορείς την επομένη να πας 2 ώρες αργότερα στο γραφείο; Ή αν ένα βράδυ Τετάρτης μείνεις στο γραφείο μέχρι αργά, θα μπορούσες την Παρασκευή το απόγευμα να φύγεις λίγο νωρίτερα; Οι σύμβουλοι επιχειρήσεων είναι σαφείς: όταν οι εργαζόμενοι νιώθουν πως οι εργοδότες σέβονται τους υπαλλήλους τους, τότε είναι πιο αποδοτικοί, στηρίζουν και οι ίδιοι με τη σειρά τους την επιχείρηση όπου δουλεύουν, ενώ παίρνουν πιο σπάνια αναρρωτικές άδειες.


Αν πάλι το ωράριό σου είναι αδιαπραγμάτευτο, εντόπισε τα «κενά» που θα σου επιτρέψουν να πάρεις μια ανάσα από το ασφυκτικό σου πρόγραμμα. Το πρωί βάλε ξυπνητήρι μισή ώρα νωρίτερα και αντί να πάρεις το λεωφορείο, περπάτησε μέσα από το πάρκο. Ή κάνε το «διάλειμμα του καπνιστή», ακόμα κι αν δεν καπνίζεις. Ο δρ Julian Ford, καθηγητής ψυχιατρικής στο Πανεπιστήμιο του Κονέκτικατ και συγγραφέας του βιβλίου Hijacked by Your Brain, εξηγεί ότι το διάλειμμα βοηθά τους καπνιστές (αλλά και όσους ακολουθήσουν το παράδειγμά τους, χωρίς να καπνίζουν αναγκαστικά) να διαχειρίζονται την πίεση της καθημερινότητας, αφού κάνουν restart στο μυαλό τους, σβήνοντας για λίγη ώρα από το νου τους όσα τους προκαλούν άγχος.

2. Μαζί είναι πάντα καλύτερα

Σήκωσε το βλέμμα σου από την οθόνη του υπολογιστή και κοίταξε γύρω σου: στο γραφείο δεν υπάρχουν μόνο υπολογιστές, έγγραφα και εργαζόμενοι, υπάρχουν άνθρωποι. Όχι μόνο άτομα που φέρνουν φακέλους και έρχονται να πάρουν τιμολόγια, αλλά άνθρωποι με τους οποίους περνάς το μεγαλύτερο μέρος της μέρας σου. Θυμήσου πόσο ωραία νιώθεις όταν πιάνεις το βλέμμα της κοπέλας στο απέναντι γραφείο που σου κάνει νόημα ότι ήρθε η ώρα να παραγγείλετε φαγητό. Αυτά τα λίγα λεπτά που θα καθίσετε μαζί μέχρι να αποφασίσετε τι θα παραγγείλετε, αυτές οι 4-5 φράσεις που θα ανταλλάξετε για το πώς περάσατε το σαββατοκύριακο θα βάλουν για λίγη ώρα στην άκρη όλα όσα σε πιέζουν και θα σου δώσουν δύναμη να συνεχίσεις τη δουλειά.


Αφιέρωσε λίγο χρόνο ώστε να γνωρίσεις την κοπέλα στη γραμματεία και πρόσφερέ της τη βοήθειά σου. Εκτός από το ότι οι συνάδελφοί σου είναι οι άνθρωποι που θα σε βοηθήσουν όταν πνίγεσαι στη δουλειά με αντάλλαγμα να ανταποδώσεις κι εσύ όταν θα το χρειαστούν κι εκείνοι, όπως δείχνουν οι επιστημονικές έρευνες, το να προσφέρουμε κάνει θαύματα στο μυαλό και το σώμα μας: Στο βιβλίο Why Good things Happen to Good People, δημοσιεύονται έρευνες από κορυφαία πανεπιστήμια όπως τα Harvard, Yale, Stanford και Princeton οι οποίες αποκαλύπτουν ότι όσοι επιλέγουν να προσφέρουν στους γύρω τους, με τον δικό του τρόπο ο καθένας, απολαμβάνουν οφέλη σωματικά αλλά και συναισθηματικά: ζουν περισσότερο, εμφανίζουν σπανιότερα κατάθλιψη, αλλά και προβλήματα καρδιάς, και είναι πιο ευτυχισμένοι.

3. Διαλογισμός στη δουλειά (δεν ειναι δύσκολο!)

Ειδικά όταν τα πράγματα γίνονται πιο σκούρα κι από μαύρα και οι δείκτες του στρες σου φτάνουν στο κόκκινο, μπορείς να δοκιμάσεις κάποιες τεχνικές διαλογισμού. Φυσικά δεν θα καθίσεις πάνω στο γραφείο στη στάση του λωτού, ούτε θα αρχίσεις να μουρμουρίζεις «ωμ» όσο οι πελάτες θα μπαίνουν στο κατάστημα, αλλά όπως λέει η Diana Winston του πανεπιστημίου UCLA στο βιβλίο της Fully Present, «ποιος είπε ότι για να διαλογιστεί κανείς πρέπει να έχει τα μάτια του κλειστά;... Όσο περισσότερο βρίσκεσαι στο παρόν, τόσο λιγότερο άγχος νιώθεις». Επικεντρώσου στον εαυτό σου και στο τώρα: νιώσε την αίσθηση που έχει το ύφασμα που πρέπει να διπλώσεις. Ναι, είναι ένα μπλουζάκι που μαζεύεις από το δοκιμαστήριο (ενώ σε περιμένουν άλλα δέκα), αλλά με το να επικεντρώνεσαι στο τώρα αφήνεις πίσω σου τις σκέψεις που σε αγχώνουν. Ή ακολούθησε τη συμβουλή της δρ Nina Smiley, συγγραφέα του βιβλίου The Three Minute Meditator: «Σφίξε και μετά χαλάρωσε τους μυς στο μέτωπό σου και στο υπόλοιπο πρόσωπο όσο παίρνεις μια βαθιά αναπνοή. Εκπνέεις βγάζοντας από μέσα σου την ένταση. Συνέχισε με το υπόλοιπο σώμα. Με το να σφίγγεις και να χαλαρώνεις διάφορα σημεία στο σώμα σου, ο οργανισμός παίρνει το μήνυμα να διώξει το στρες».

© 2014-2024 Queen.gr - All rights reserved
× Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies. Με τη χρήση αυτού του ιστότοπου, αποδέχεστε τους Όρους Χρήσης