5 τρόποι για να... κρατήσεις ισορροπία
Παρακάτω ακολουθούν μερικοί τρόποι για να το καταφέρεις.
Αναρωτιέμαι αν υπάρχει μεγαλύτερος «άθλος» τη σύγχρονη εποχή από το να είσαι γυναίκα. Μπορεί το ερώτημα να φαίνεται κάπως αστείο και παράδοξο αλλά, αν καλοσκεφτείς πόσους ρόλους «κρύβει» από πίσω η λέξη «γυναίκα» θα καταλάβεις τι εννοώ. Μία γυναίκα μπορεί κάθε μέρα της ζωής της να εκτελεί χρέη επαγγελματία, μαμάς, συζύγου, νοικοκυράς και μέσα σε όλα αυτά θα πρέπει να βρίσκει και τον απαραίτητο -για όλους- χρόνο για τον εαυτό της. Σε πολλές από εμάς ο «συγχρονισμός» όλων των παραπάνω μπορεί να μοιάζει ένα επίτευγμα ακατόρθωτο και λίγο… τρομακτικό, όμως, υπάρχουν τρόποι να ταξινομήσουμε έξυπνα το χρόνο, τις υποχρεώσεις και τις ανάγκες μας ώστε να μπορέσουμε να… κρατήσουμε ισορροπία. Γιατί η ισορροπία είναι το «κλειδί» για μία πιο δημιουργική και αισιόδοξη ζωή. Παρακάτω ακολουθούν μερικοί τρόποι για να το καταφέρεις.
Απλοποίησε τη ζωή σου
Κάθε αρχή και δύσκολη δεν λένε; Το πρώτο βήμα λοιπόν είναι να καταφέρεις να «ξετυλίξεις» το κουβάρι της ζωής σου. Μην νομίζεις, τις περισσότερες φορές εμείς οι ίδιοι τείνουμε να περιπλέκουμε ακόμη και τις πιο απλές καταστάσεις. Αν δεν ξέρεις από πού να πιάσεις την «άκρη», πάρε μία κόλλα χαρτί και φτιάξε μία λίστα με τα πράγματα που είναι πραγματικά ζωτικής σημασίας για σένα σε κάθε τομέα της ζωής σου. Όταν τελειώσεις με το… ξεσκαρτάρισμα, θα δεις πως ήδη κατάφερες να κερδίσεις έστω λίγο επιπλέον ελεύθερο χρόνο και χώρο στο… μυαλό σου. Σειρά έχει τώρα, να θέσεις στη λίστα σου προτεραιότητες. Μέσα από ερωτήσεις που θα κάνεις στον εαυτό σου, όπως: «Τι δεν μπορώ να “ρισκάρω”;», «Ποιες υποχρεώσεις έχουν άμεση προτεραιότητα;», «Ποιοι άνθρωποι στη ζωή μου είναι οι ίδιοι “προτεραιότητα” και γιατί» θα σου δώσουν μία αρκετά ξεκάθαρη εικόνα.
Μίλα στους υπευθύνους σου
Αν είσαι μία εργαζόμενη μαμά, αυτό που θα σε βοηθήσει πολύ είναι να έχεις μία σχέση ειλικρίνειας και κατανόησης με τους υπευθύνους και τους συναδέλφους σου στο χώρο εργασίας. Σε κάθε περίπτωση, ακόμη και αν δεν είσαι ακόμη μανούλα, είναι ευεργετικό για σένα να έχεις «διαφανείς» σχέσεις με τα άτομα που συνεργάζεσαι. Αν χρειάζεται για παράδειγμα να πηγαίνεις κάθε πρωί τα παιδιά στο σχολείο και ανησυχείς πως μπορεί να καθυστερήσεις στο γραφείο, ενημέρωσέ τους εγκαίρως και μαζί θα βρείτε εναλλακτικές λύσεις που θα εξυπηρετούν όλη την ομάδα. Ναι, η απασχόλησή μας σίγουρα είναι μία από τις πρώτες προτεραιότητες για όλους μας, όμως, αν πιάσεις τον εαυτό σου να αγαπάει με υπερβάλλοντα ζήλο την εργασία του, μην μετατραπείς σε workaholic. Προσπάθησε να κρατήσεις τις υποχρεώσεις του γραφείου εκεί.
Καθιέρωσε οικογενειακές βραδιές
Όσο ήμουν ακόμη μικρή, θυμάμαι το μπαμπά μου να φεύγει πολύ νωρίς το πρωί για το γραφείο και να επιστρέφει αργά το βράδυ, λίγο πριν πέσω για ύπνο. Ο χρόνος που είχαμε για να απολαύσουμε ο ένας την παρέα του άλλου ήταν ελάχιστος. Τη λύση την έδωσε η μαμά μου! Αποφάσισε να καθιερώσει μία μέρα την εβδομάδα που εγώ δεν θα είχα κάποια εξωσχολική δραστηριότητα και ο μπαμπάς θα γύριζε νωρίτερα από το γραφείο για να παρακολουθήσουμε παρέα κάποια ταινία που θα έφερνε από το video club. Αν τα ωράρια της οικογένειάς σου είναι το ίδιο ασυγχρόνιστα, σίγουρα υπάρχει μία «χρυσή τομή» μέσα στην εβδομάδα που θα μπορούσατε να κάνετε κάτι όλοι μαζί.
Μην ξεπερνάς τα όρια
Ένα από τα σπουδαιότερα μαθήματα που μας έχει διδάξει η ζωή είναι να λέμε «όχι» σε πράγματα και ανθρώπους που δεν συμβαδίζουν με τις προτεραιότητές μας. Είναι ένα ακόμη μυστικό «tip» για να καταφέρουμε να ισορροπήσουμε στο τεντωμένο σκοινί που χωρίζει την προσωπική από την επαγγελματική μας ζωή. Μόνο θέτοντας όρια ανάμεσα τους θα μπορέσεις να δώσεις το 100% του καλύτερου εαυτού σου και στα δύο! Φεύγοντας από το γραφείο, άφηνε εκεί όλες τις σκέψεις και τις υποχρεώσεις. Μην τις «κουβαλάς» στο σπίτι ή τη βόλτα σου. Όταν περνάς χρόνο με τα αγαπημένα σου πρόσωπα, είτε είναι τα παιδιά, είτε οι κολλητές σου, έχε το κινητό σου στο αθόρυβο και την προσοχή σου στραμμένη επάνω τους. Το email που σου έστειλε η συνάδελφος θα σε περιμένει και το επόμενο πρωί, όταν επιστρέψεις στο γραφείο.
Κάνε κάτι για σένα
Όπως γράφει και παραπάνω «η ισορροπία είναι το «κλειδί» για μία πιο δημιουργική και αισιόδοξη ζωή». Πως θα καταφέρεις όμως να βρεις την ισορροπία μεταξύ ζωής και εργασίας; Το μυστικό είναι να κάνεις πράγματα που αγαπάς. Όταν κάνεις πράγματα που αγαπάς, άσχετα με το αν περιλαμβάνουν και κάποιον ακόμη όπως την κολλητή, τον φίλο ή τον σύζυγό σου, στην πραγματικότητα κάνεις κάτι για τον εαυτό σου. Ωστόσο, μην ξεχνάς πως πολλές φορές χρειάζεται να περνάμε λίγο χρόνο μόνοι μας, με το αγαπημένο μας βιβλίο, απολαμβάνοντας μία θεραπεία spa ή ένα χαλαρωτικό μασάζ, χαζεύοντας την αγαπημένη μας σειρά ή απλά χωρίς να κάνουμε τίποτα. Όσο πιο πολύ φροντίζουμε τον εαυτό μας, τόσο πιο ικανοί είμαστε να φροντίσουμε και όσους αγαπάμε.