Σου αρέσει να ταξιδεύεις; Η έρευνα αυτή θα σε ενθουσιάσει

Ας ελπίσουμε ο κορονοϊός να μας αφήσει όσο πιο σύντομα γίνεται.

Γιατί κατευθυνόμαστε προς τα καταστήματα με τέτοια αποφασιστικότητα μόλις έχουμε χρήματα στο πορτοφόλι μας; Με κάθε νέα αγορά νιώθουμε λίγο πιο ευτυχισμένοι, αλλά λίγες μέρες αργότερα, η ικανοποίηση συχνά εξαφανίζεται χωρίς να αφήνει ούτε ένα ίχνος. Αποδεικνύεται ότι το κύριο εμπόδιο στην ευτυχία είναι η προσαρμογή.

Μόλις κάτι που έχουμε αγοράσει γίνει συνηθισμένο και συναρπαστικό, το επίπεδο ικανοποίησης της ζωής που αισθανόμαστε πέφτει και είμαστε αναγκασμένοι να αναζητήσουμε την επόμενη αγορά. Αυτή η διαδικασία επαναλαμβάνεται ξανά και ξανά.

Ωστόσο, η έρευνα που πραγματοποιήθηκε στο Πανεπιστήμιο Cornell βρήκε έναν τρόπο να σπάσει αυτόν τον καταστροφικό κύκλο. Ο καθηγητής ψυχολογίας Thomas Gilovich έδειξε ότι βιώνουμε την ίδια αύξηση στην ευτυχία όταν αγοράζουμε κάτι που θέλουμε και όταν ταξιδεύουμε. Αλλά - και εδώ είναι το πιο σημαντικό σημείο - το ποσοστό της ευτυχίας που αντλούμε από την αγορά μας μειώνεται με την πάροδο του χρόνου, ενώ οι αναμνήσεις της ταξιδιωτικής μας εμπειρίας συνεχίζουν να μας παρέχουν ορμόνες ευτυχίας για πολύ περισσότερο.

Πηγαίνοντας σε διάφορα είδη ασυνήθιστων εκδηλώσεων (όταν μπορούσαμε να το κάνουμε), κάνοντας ταξίδια, μαθαίνοντας νέες δεξιότητες, ακόμη και ένα ακραίο άθλημα - όλα αυτά είναι μια ιδανική πηγή ευτυχίας για τον καθένα από εμάς. Μια νέα συσκευή ή ακόμα και ένα νέο αυτοκίνητο θα γίνει τελικά ένα άλλο συνηθισμένο αντικείμενο που διαθέτουμε ή διαφορετικά θα γίνει παλιό και ξεπερασμένο. Κάθε νέα μνήμη, από την άλλη πλευρά, γίνεται μια πραγματική πηγή χαράς που μένει μαζί μας για όλη μας τη ζωή.

Με την πανδημία έχουμε σταματήσει να ταξιδεύουμε όσο συχνά θα θέλαμε, συνεπώς και να συλλέγουμε αναμνήσεις που μας κάνουν ευτυχισμένους. Ελπίζουμε όμως σύντομα αυτό να αποτελεί παρελθόν κι ένα κακόγουστο αστείο.



© 2014-2024 Queen.gr - All rights reserved
× Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies. Με τη χρήση αυτού του ιστότοπου, αποδέχεστε τους Όρους Χρήσης