Γιατί όλοι «κόλλησαν» με την εφαρμογή AI και θέλουν να μοιάζουν με έφηβους των ΗΠΑ από τα 90s;
Τeenagers των ΗΠΑ από τα 90s; , To ΑΙΥearbook, η εφαρμογή η η οποία χρησιμοποιεί τεχνητή νοημοσύνη και δημιουργεί καρέ που μοιάζουν βγαλμένα από το λεγόμενο Yearbook, δηλαδή φωτογραφίες επετηρίδας, το σχολικό λεύκωμα των κολεγίων της Αμερικής στα 90ς έχει γίνει viral σε celebs και μη, παγκόσμια αλλά και στη χώρα μας.
Τον τελευταίο καιρό βλέπουμε όλο και περισσότερες γυναίκες να «ανεβάζουν» στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης πολλές φωτογραφίες στην ίδια ανάρτηση με μοντέλο τον εαυτό τους, κάτι που παρατηρούμε ότι γίνεται εδώ και αρκετό καιρό στην Αμερική.
Ζητήσαμε από την ψυχολόγο Μαρίνα Μόσχα να μας αναλύσει το τι συμβαίνει και μπαίνουμε στη διαδικασία αυτή.
Τι συμβαίνει, γιατί οι γυναίκες μπαίνουν στη διαδικασία να ακολουθούν αυτά τα ig trends;
«Μου έρχεται στο μυαλό μία παλιά διαφήμιση, με σλόγκαν «όπως Αμερική!», χωρίς να θυμάμαι τι ακριβώς διαφήμιζε», τονίζει η ψυχολόγος Μαρίνα Μόσχα.
Γνωρίζουμε όλοι πολύ καλά την επίδραση της μακρινής αυτής χώρας – αλλά και άλλων χωρών – στη ψυχολογία μας. Είναι γεγονός ότι από τη μικρή μας ηλικία είμαστε εξοικειωμένοι και παρακολουθούμε τι συμβαίνει στη μακρινή αυτή χώρα μέσω του κινηματογράφου, της μουσικής, της τηλεόρασης, του πολιτισμού, της διαφορετικότητας που πολλές φορές εκθειάζουμε.
Θυμήσου την υπέροχη ταινία μα την αείμνηστη Γεωργία Βασιλειάδου «Η θεία από το Σικάγο» πως αντιμετώπιζαν τη νεοφερμένη «Αμερικανίδα» θεία και πόση βάση είχαν τα λόγια και οι πράξεις της, πόσο καπάτσα ήταν και πόσο εύκολα κατάφερνε αυτό που έβαζε στόχο.
Χρόνια οι άνθρωποι εκτίθενται στις τάσεις που προέρχονται από τη συγκεκριμένη χώρα συγκριτικά με άλλες χώρες. Προφανώς την θεωρούμε μία πολύ ισχυρή χώρα που «ξέρει τι κάνει και είναι πάντα μπροστά», σύμβολο πολυτέλειας, της εύκολης και μοντέρνας ζωής με τις πολλές ελευθερίες στον τρόπο διαβίωσης και την καλή ποιότητα ζωής.
ΑΙ Year Book
Αυτή είναι η viral AI εφαρμογή που μεταμορφώνει τους πάντες σε μαθητές των ‘90s
Μάθαμε να καταναλώνουμε οτιδήποτε αμερικάνικο ως πολύ καλό και πολύ «μπροστά», άρα αυτό που συμβαίνει εκεί, σίγουρα θα είναι πολύ καλό και πρέπει να το μιμηθούμε για να είμαστε trend, να είμαστε μοντέρνοι και σύγχρονοι. Συνεπώς, δεν μένει παρά να αντιγράψουμε και να μιμηθούμε τις τάσεις που προέρχονται γενικότερα από μεγαλύτερες και ισχυρότερες χώρες. Φαίνεται ότι και αρκετές γυναίκες ακολουθούν και αντιγράφουν αυτό το νέο trend στα social media. Ας δούμε λίγο πιο αναλυτικά πιθανούς λόγους.
Generation Z και αγάπη: Ποιο είναι τελικά το μέλλον των σχέσεων;
Σήμερα το Instagram θεωρείται ένα από τα μεγαλύτερα κοινωνικά δίκτυα, διαφέροντας από το ξεκίνημά του στον τρόπο λειτουργίας του όπου δεν είναι άλλος από το να νιώσει ο καθένας ένας μικρός – ή μεγάλος - φωτογράφος ανεβάζοντας τις φωτογραφίες του από τη μία αλλά και να γεύεται τη μεγάλη απήχηση που λαμβάνει η προσπάθειά του αυτή.
Από την άλλη, ποστάροντας φωτογραφίες με τον εαυτό μας νιώθουμε εν δυνάμει μοντέλα, λαμβάνοντας την θετική αυτή ανταπόκριση, ενισχύεται δηλαδή η αναγνώριση και η αυτοεπιβεβαίωση. Σκεφτείτε πόσα χρόνια υμνείται η γυναικεία ομορφιά, πόσο βαθιά έχει χαραχτεί στο γυναικείο μυαλό ότι πρέπει να είναι θελκτική, ότι πρέπει να αρέσει για να πετύχει στη ζωή της αυτά που θέλει.
Τι πιο εύκολο λοιπόν σήμερα, ακολουθώντας τις τάσεις που προέρχονται από μία χώρα που συμβολίζει τόσα πολλά γύρω από έναν άνετο, μοντέρνο και ποιοτικό τρόπο ζωής. Συνεπώς, είναι ένας τρόπος να νιώσει ότι ανήκει και εκείνη στην σύγχρονη αυτή ομάδα που είναι τόσο δημοφιλής, συμμετέχει με τον δικό της δημιουργικό τρόπο που στηρίζεται όμως πάνω σε ένα επιτυχημένο μοντέλο, χωρίς να γευτεί το άγχος της απόρριψης ή της αποτυχίας.
Όλοι έχουμε παρατηρήσει επίσης πως λειτουργεί ο ψηφιακός αυτός κόσμος, όπου εύκολα ο ένας μιμείται τον άλλον.
Πόσες ίδιες φωτογραφίες έχετε δει στο τρόπο που ποζάρει μία γυναίκα, το τι δείχνει, τι τονίζει… Ναι, μιλάμε για την παγίδα της σύγκρισης όπου η κάθε μία νιώθει ότι «πρέπει» να κάνει ότι και οι άλλες για να είναι αποδεκτή και να έχει απήχηση, «αυτό πουλάει».
Αν προσθέσουμε και το γεγονός ότι ο κόσμος σήμερα μέσα από την υπερπροσφορά βαριέται πολύ εύκολα, αντιλαμβανόμαστε και πόσο εύκολα «πρέπει» να αλλάζουν οι τάσεις για να διατηρούν ζωντανό το ενδιαφέρον του κόσμου και να αυξάνονται τα …likes!
Μία ανάρτηση λοιπόν τύπου «Αμερικάνικο λεύκωμα», μέσα από ένα πακετάκι φωτογραφιών δίνει μία εικόνα της γυναίκας σε νεαρή ηλικία με τα καλά της ρούχα ή με την «στολή του κολεγίου», πόσο προσιτή και φιλική – καθημερινή - μπορεί να είναι αλλά και πόσο διαφορετική, ανάλογα την περίσταση.
Φυσικά, θα τονίσουμε πως όσο και να κατηγοριοποιούμε κάποιες καταστάσεις και συνθήκες, πάντα μα πάντα, υπάρχει και ο ανθρώπινος παράγοντας που μπορεί να είναι διαφορετικός για τον καθένα, όπως άλλωστε και ο κάθε άνθρωπος είναι διαφορετικός. Έτσι, πιθανά θα υπάρχουν και οι προσωπικοί λόγοι για τους οποίους η κάθε γυναίκα ακολουθεί ή απορρίπτει ένα συγκεκριμένο trend, μια συγκεκριμένη τάση…
Ευχαριστούμε τη Μαρίνα Μόσχα, ψυχολόγο, MA Κλινικής Ψυχολογίας, ψυχοθεραπεύτρια και μέλος της Ελληνικής Εταιρείας Αγωγής Ψυχικής και Σεξουαλικής Υγείας
https://marinamoscha.wordpress.com
https://www.facebook.com/marinamoscha