Postάρω, άρα υπάρχω: Μήπως χρειάζεται ένα φίλτρο στα stories που ανεβάζουμε στα social media;
Και εκεί που πιστεύαμε ότι τελειώσαμε με αυτό το trend, κάποιοι λίγοι το κρατάνε ακόμα
Αν είδες κι εσύ περισσότερα stories στο Instagram από όσα θα ήθελες σχετικά με ντεπόν, θερμόμετρα και λεζάντες τύπου «άλλος για το καράβι μας;» και «όσοι δεν έχουν αρρωστήσει χωράνε σε ένα smartάκι», σε νιώθουμε.
Ίσως όλα να ξεκίνησαν με τον covid. Λίγο η όλη κατάσταση, λίγο το ότι δεν βγαίναμε και πολύ από το σπίτι (αν δεν ήταν ανάγκη), λίγο η βαρεμάρα, δεν ήθελε και πολύ να σκάσουν τα πρώτα stories και posts στα social media με τα (θετικά) αποτελέσματα των self-tests.
Και εκεί που πιστεύαμε ότι τελειώσαμε με αυτό το trend, κάποιοι λίγοι το κρατάνε ακόμα. Άλλοι, πάλι, είπαν να το φέρουν στα μέτρα πιο γνώριμων καταστάσεων. Τόσα χρόνια, τόσες ιώσεις, που τώρα κάνουν πάρτι -και δεν τις εκμεταλλευτήκαμε αρκετά για content στα social media. Σοβαρά τώρα, γιατί αυτό;
Αχ, αυτή η ανάγκη της επιβεβαίωσης
Δεν λέμε κάτι που δεν το λέει η επιστήμη της ψυχολογίας. Όλοι οι άνθρωποι αναζητάμε επιβεβαίωση -από φίλους, οικογένεια και συναδέλφους μέχρι τους followers στο Instagram. Κάπως έτσι, postάρουμε από τη σαλάτα που φτιάξαμε (ή είναι work in progress) και τη μαμά μας που έχει γενέθλια, μέχρι τον συνδυασμό καραμέλες για τον λαιμό-θερμόμετρο-ντεπόν (ίσως και ξεχωριστά για να έχουμε υλικό να ανεβάζουμε).
Ένα κάποιο FOMO
Καλά, είναι δυνατόν να postάρουν οι άλλοι κάτι και να μην μπούμε εμείς στον χορό; Τον περασμένο μήνα, για παράδειγμα, η τάση ήταν να μιλάνε όλοι -μα όλοι- και παντού για το «Poor Things» του Γιώργου Λάνθιμου, οπότε πολλοί θα εκφράσουν κάποια γνώμη, ακόμη και να μην έχουν δει την ταινία. Κάπως έτσι, αν οι άλλοι ανεβάζουν stories ότι είναι από αυτούς που αρρώστησαν, κάπως δεν πρέπει να το χάσουμε αυτό (μα θα είναι και χιουμοριστικό!). Άτιμο πράγμα το FOMO, αλλά ξέρεις ότι το JOMO (Joy of Missing Out) είναι πιο κουλ;
Γιατρέ μου, τι να κάνω;
Πρώτον, δεν είμαστε γιατροί. Δεύτερον, περνάει με λίγο χρόνο off. Όσο περιορίζουμε τον χρόνο που περνάμε online, τόσο περισσότερο θα καταλαβαίνουμε τι έχει πραγματικά σημασία. Ναι, αυτό περιλαμβάνει και εκείνο το story με τα ντεπόν που λέγαμε.
Στην τελική, οι άνθρωποι που οφείλουμε να ενημερώσουμε για το αν ανεβάσαμε πυρετό είναι ο γιατρός μας, ο φαρμακοποιός της γειτονιάς και το στενό μας περιβάλλον. Ειδικά από τους δικούς μας ανθρώπους, ένας δεν θα φιλοτιμηθεί να μας φέρει μία σούπα;
Με λίγα λόγια, «ναι» στα φίλτρα. Όχι των social media, σε αυτήν την περίπτωση. Σε αυτά που βάζουμε εμείς. Άλλωστε, δεν είναι ωραίο να ορίζουμε καλύτερα το περιεχόμενο με το οποίο θέλουμε να συνδεθούμε;