Το Netflix δεν σκοπεύει να ωθήσει τον κόσμο στο σινεμά γιατί δεν είναι αυτή η δουλειά του
Ο co-CEO του Netflix, Ted Sarandos, αποκαλύπτει ότι τα πλάνα του κολοσσού του streaming δεν σκοπεύουν να αλλάξουν.
Αρκετά ειλικρινές και αληθινό θα λέγαμε, αλλά το Netflix δεν σκοπεύει να αλλάξει κάτι στη μέχρι τώρα στρατηγική του σχετικά με τις ταινίες του που δεν έχουν "κανονική" κυκλοφορία στους κινηματογράφους. Δεν είναι η δουλειά του να ωθήσει τον κόσμο στις αίθουσες και ο CEO δεν φοβάται να το πει.
Η νέα ταινία του Martin Scorsese θα είναι από τις μεγαλύτερες ταινίες του σύγχρονου Χόλιγουντ
Ted Sarandos: Τα σινεμά δεν είναι μέσα στα σχέδια του Netflix
Σε συνέντευξή του στο THR, ο Ted Sarandos, ο συν-διευθύνων σύμβουλος του Netflix, δήλωσε ότι η εταιρεία δεν σκοπεύει να εμπλακεί περισσότερο στον τομέα των κινηματογράφων. Εξήγησε ότι το να οδηγήσει τον κόσμο σε μια αίθουσα, απλώς δεν αποτελεί μέρος του επιχειρηματικού τους μοντέλου. Αντ' αυτού, το Netflix έχει δεσμευτεί να παρέχει στους θεατές του περιεχόμενο υψηλής ποιότητας που μπορούν να απολαύσουν από το σπίτι τους.
"Το κινηματογραφικό τμήμα τα πηγαίνει περίφημα. Το να οδηγούμε τον κόσμο σε έναν κινηματογράφο, απλά δεν είναι η δουλειά μας. [Είναι] το να έχουμε μεγάλο και νέο, ελκυστικό περιεχόμενο που δημιουργεί αξία για τα μέλη μας και δημιουργεί αξία για την επιχείρησή μας. Δεν υπάρχουν σημαντικές αλλαγές στο παιχνίδι", είπε ο Sarandos χαρακτηριστικά.
Η αλήθεια είναι ότι το Netflix από την αρχή της δημιουργίας του, στόχος του ήταν πάντα το Home Entertainment. Μην ξεχνάς ότι ξεκίνησε ως υπηρεσία που έφερνε DVD στην πόρτα του σπιτιού σου (αν ζούσες στην Καλιφόρνια έστω). Το γεγονός ότι εξελίχθηκε σε κολοσσό του streaming με δικές του παραγωγές σε ταινίες και σειρές, δεν σημαίνει ότι άλλαξε και τον βασικό του στόχο.
Τι μας λέει το top 10 του Netflix με τις πρωτιές των Murder Mystery 2 και Night Agent
Η άνεση του σπιτιού είναι το κλειδί του Netflix
Οι δηλώσεις του αυτές έρχονται γιατί δύο άλλοι μεγάλοι πλέον παίκτες του streaming, η Apple (Apple Original Films) και η Amazon (Amazon Studios), αλλάζουν την προσέγγισή τους για να δίνουν στις παραγωγές τους μια παραδοσιακή κυκλοφορία στις αίθουσες, αλλά το Netflix δεν σκοπεύει να ακολουθήσει αυτό το παράδειγμα.
Μέχρι τώρα, η στρατηγική του Netflix είναι να κυκλοφορεί για πολύ μικρό χρονικό διάστημα τις ταινίες του στους κινηματογράφους λίγο πριν γίνουν διαθέσιμες στην πλατφόρμα του. Αυτό όμως το κάνει για συγκεκριμένες ταινίες και κυρίως στην περίοδο των βραβείων, γιατί μία ταινία δεν μπορεί να είναι υποψήφια αν δεν έχει προβληθεί σε σινεμά.
Ωστόσο, οι μεγάλες κινηματογραφικές αλυσίδες στις ΗΠΑ απαιτούν συνήθως ένα αποκλειστικό παράθυρο περίπου 35 έως 40 ημερών, το οποίο το Netflix δεν είναι πρόθυμο να δώσει. Γι' αυτό και αναγκάστηκε να βασιστεί σε μικρότερα κυκλώματα ανεξάρτητων κινηματογράφων για την προβολή των ταινιών του.
Η Amazon λοιπόν πρωτοτύπησε όταν αποφάσισε να δώσει στο "Air" του Ben Affleck μια παγκόσμια κυκλοφορία στις αίθουσες. Η Apple ακολουθώντας το παράδειγμα ανακοίνωσε πως τον Οκτώβριο θα κυκλοφορήσει το "Killers of the Flower Moon" του Martin Scorsese με τον Leonardo DiCpario και τον Robert deNiro, ενώ λογικά το ίδιο αναμένουμε και για τη συμπαραγωγή της με την Sony για το "Napoleon" του Ridley Scott με τον Joaquin Phoenix.
Αυτό περιμέναμε να αρχίσει να κάνει και το Netflix όταν πέρυσι έκλεισε με μεγάλη αλυσίδα κινηματογράφου συμφωνία για να προβάλλει για μία μόνο εβδομάδα το "Glass Onion: A Knives Out Mystery" του Rian Johnson, πριν η ταινία γίνει διαθέσιμη στην streaming πλατφόρμα έναν μήνα μετά.
Ένα θριλεράκι στο σινεμά είναι ό,τι πρέπει
Βέβαια, να πούμε πως οι ταινίες που ετοιμάζεται να μας φέρει το Netflix για το 2023 θα ήταν πιο ιδανικό να έχουν κινηματογραφική κυκλοφορία και να προσφέρουν την ολιστική εμπειρία και συναισθηματική φόρτιση της μεγάλης αίθουσας: όπως το υποσχόμενο θρίλερ του David Fincher, "The Killer", με τον Michael Fassbender, το rom-com με την Nicole Kidman και τον Zac Efron, "A Family Affair", την space opera "Rebel Moon" του Zack Snyder ή το ψυχολογικό θρίλερ "Leave the World Behind" με την Julia Roberts και τον Mahershala Ali.
Αλλά, το brand identity εδώ νικάει. Το σινεμά δεν ξέρουμε πώς ακριβώς θα τα καταφέρει.
Φώτα, κάμερα... stream! 10 ταινίες που περιμένουμε στο Netflix το 2023