Μπέζος - Καράντη στην Πράσινη γραμμή στο φινάλε του Famagusta: Πώς αντέδρασε το κοινό

Κατερίνα Μπούσιου

Ένα διαχρονικό «Δεν ξεχνώ» σημάδεψε το τέλος της σειράς Famagusta, η οποία δημιουργήθηκε για τα 50 χρόνια από την εισβολή στην Κύπρο. 

Το τελευταίο επεισόδιο του Famagusta για πολλούς λόγους ήταν σημαντικό, αν και με κάποια μικρά λάθη. Που ευτυχώς δεν «θάμπωσαν» την αξία της, 50 χρόνια μετά την τουρκική εισβολή.

Η πιο συγκινητική στιγμή του τέλους με την ειρηνική διαδήλωση ήταν και η πιο σημαντική. Σιωπηρή αλλά παράλληλα και τόσο εκωφαντική. Ένας φόρος τιμής στους νεκρούς και τους αγνοούμενους. Μεγάλη φυσιογνωμία του φινάλε εκτός από την Κοραλία Καράντη, ήταν η Δέσποινα Μπεμπεδέλη που υποδύθηκε τη Μαρίτα Μάντολες, μία ιστορική φυσιογνωμία της Κύπρου που έδωσε μεγάλο αγώνα για τους αγνοούμενους.

Στην πράσινη γραμμή το τέλος με όλους τους συντελεστές της σειράς μαζί

Μετά από 24 επεισόδια η σειρά Famagusta έφτασε στο τέλος της. Η πρώτη σειρά που δημιουργήθηκε για την τουρκική εισβολή εκπλήρωσε τον στόχο της. Που ήταν από την πρώτη στιγμή η προβολή αληθινών μαρτυριών από την εποχή της εισβολής, που συνόψιζαν τον πόνο και τον ξεριζωμό ενός λαού. Ελληνοκύπριοι και Τουρκοκύπριοι που ζούσαν ως αδέλφια, έγιναν εχθροί και μέτρησαν και οι δύο μεγάλες απώλειες.

Λίγο πριν το φινάλε του Famagusta, o Αντρέας Γεωργίου μιλά για τα τοξικά σχόλια και τις αντιδράσεις

Μάθαμε αρκετά πράγματα από τη σειρά, κυρίως οι νέες γενιές που αγνοούν τέτοιες λεπτομέρειες στα ιστορικά γεγονότα. Η μόνη ιστορία που άξιζε να σταθεί δίπλα σε αυτήν ήταν εκείνη της Χριστίνας Σέκερη που ξαναβρήκε τον χαμένο της γιο 50 χρόνια μετά. Ο συμβολισμός με την επέτειο και τη μάνα που βρίσκει το αγνοούμενο παιδί λειτούργησε θετικά.

Οι μόνες ιστορίες που κάπως φάνηκαν ασύνδετες, ήταν εκείνες που αφορούσαν στις λεπτομέρειες της οικογένειας Σέκερη και φάνηκε ξεκάθαρα πως έγιναν για να μεγαλώσουν τα επεισόδια και η πλοκή. Κατά τη γνώμη μου θα μπορούσαν να έχουν αποφευχθεί. Γιατί μας ξαναγύρισαν στο μοτίβο της Γης της ελιάς.

Στο τελευταίο επεισόδιο η Κοραλία Καράντη ήταν το κεντρικό πρόσωπο. Ο θρήνος για την απώλεια του Παύλου, η ανακωχή με τη μητέρα του Μάικλ, η βράβευση της φάρμας της αλλά και η συνάντηση με τον νεότερο εαυτό της, κατά την ειρηνική διαδήλωση με όλους τους ηθοποιούς στην πράσινη γραμμή.

Η Γεωργία Καβουράκη που φέτος πρωταγωνιστεί ως Σοφία στο Grand Hotel ήταν η Σέκερη σε νεότερη ηλικία.

Αυτή η πορεία με τους ηθοποιούς που υποδύθηκαν τους ρόλους από το παρελθόν και εκείνους από το παρόν, ήταν συγκινητική, ειδικά γιατί ηγείτο η Δέσποινα Μπεμπεδέλη ως Χαρίτα Μάντολες και ο Γρηγόρης Βαλτινός που υποδύθηκε τον Μακάριο.

Όλοι ήταν σιωπηροί. Όπως άρμοζε στη στιγμή. Αυτή η σκηνή άγγιξε πολλούς Κύπριους τηλεθεατές. Έχουν μεγαλώσει με αυτές τις ιστορικές μνήμες και όπως σωστά επεσήμανε μία τηλεθεάτρια, επειδή για αυτή την ιστορική περίοδο, δεν υπήρξε κάθαρση, δημιούργησε ένα συναισθηματικό βάρος σε όλον τον λαό, που θα το κουβαλούν και οι επόμενες γενιές.

Τα σχόλια στα social media ήταν αρκετά συγκινητικά.

Όποιες αντιδράσεις και αν υπήρξαν για τη σειρά, που ήταν και αναμενόμενες για ένα τόσο σημαντικό πολιτικό και ιστορικό ζήτημα, θα σταθούμε σε μία φράση του Αντρέα Γεωργίου από την πρόσφατη συνέντευξή του στον Φειδία Παναγιώτου πως η σειρά του είχε σκοπό να ενώσει και όχι να διχάσει.

Παρά το συγκινητικό επεισόδιο, η σειρά δεν τερμάτισε πρώτη στην τηλεθέαση. Με μικρή διαφορά ήταν το φινάλε της Τζέλας Δελαφράγκα που τερμάτισε πρώτο με 10,6% στο δυναμικό κοινό και 8,6% στο σύνολο με τη Famagusta στο 10,2% και 16,9% αντίστοιχα. Πρώτο πρόγραμμα ήταν ο Εκατομμυριούχος με 16,6% και 20% στα αντίστοιχα κοινά. Βλέπεις ωστόσο ότι οι διαφορές του πρώτου από τον τρίτο είναι μικρές.

Οι σειρές του Αντρέα Γεωργίου έχουν πιο μεγάλο ηλικιακό κοινό, για αυτό βλέπεις ότι επικρατούν στο σύνολο. Το ίδιο συμβαίνει και με τη Γη της ελιάς.

© 2014-2024 Queen.gr - All rights reserved
× Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies. Με τη χρήση αυτού του ιστότοπου, αποδέχεστε τους Όρους Χρήσης