Το Instagram μάς κάνει τους χειρότερους τουρίστες και το Μπαλί πήρε τα μέτρα του

Τζένη Ντεμιράι

Έχεις σπαταλήσει ποτέ πολύτιμο χρόνο από το ταξίδι σου για να βγάλεις μία «τέλεια λήψη»;

Όταν ταξιδεύουμε σε ένα όμορφο μέρος, ο πειρασμός να δημοσιεύσουμε φωτογραφίες και βίντεο στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης είναι μεγάλος. Είναι Μ. Παρασκευή και το feed του λογαριασμού μου στο instagram με ταξιδεύει ήδη από Πάρο και Κύθηρα μέχρι Βαρκελώνη και Λονδίνο. Ωραίες οι εικόνες και ήδη με «έπεισαν» να αναζητήσω πληροφορίες για το επόμενο ταξίδι μου, όμως, γιατί ακόμα και όσοι ποτέ δεν δημοσιεύουν εικόνες θυμούνται στα ταξίδια να το κάνουν; (Είμαι από αυτούς)

Σύμφωνα με την Lauren A. Siegel και το CNN travel, η προβολή αυτή δημιουργεί έναν κύκλο που συμβάλλει σε πιο εγωιστικά ταξίδια.

Το Slow Travelling είναι η νέα τάση στα ταξίδια για το 2024 και πρέπει να το δοκιμάσεις οπωσδήποτε

Μήπως κολλάς πολύ στις φωτογραφίες που θα ανεβάσεις και χάνεις την ουσία;

Όλα ξεκινούν όταν βλέπεις φίλους και γνωστούς να δημοσιεύουν φωτογραφίες από ένα μέρος στο Instagram. Στη συνέχεια, γεννάται η επιθυμία να επισκεφθείς τα ίδια μέρη και να βγάλεις τα ίδια είδη φωτογραφιών. Τελικά, επισκέπτεσαι τον προορισμό και δημοσιεύεις τις φωτογραφίες που τράβηξες στα ίδια κοινωνικά δίκτυα όπου είδες τις αρχικές ενώ έχεις σπαταλήσει πολύτιμο χρόνο από το ταξίδι σου για να βγάλεις μία «τέλεια λήψη», να βρεις το πιο instagramικο τοπίο και να ξεχάσεις την ουσιαστική αξία του να απολαμβάνεις τις διακοπές σου! Σου θυμίζει κάτι;

Σύμφωνα με το CNN travel, η επιλογή να επισκεφθεί κανείς τα ίδια μέρη και να αναρτά παρόμοιες εικόνες με αυτές του κύκλου του είναι μία μορφή σύνδεσης και «κοινωνικής κατάταξης». Αυτό, από τη μία πλευρά σημαίνει πως αισθάνεσαι μέλος μίας ομάδας, από την άλλη πλευρά, όμως, αυτό μπορεί να σε βάλει στον πειρασμό να δώσεις περισσότερη ενέργεια στη δημιουργία περιεχομένου από ό,τι στην εξερεύνηση, την ανακάλυψη ή το σεβασμό στα τοπικά έθιμα του προορισμού σου. Είναι αλήθεια αυτό που πραγματικά θέλεις;

Το παράδειγμα του Μπαλί και πώς οι «κακοί» τουρίστες οδήγησαν σε νέα μέτρα

Το Μπαλί, για παράδειγμα, είναι ένας προορισμός που φημίζεται για το πόσο έχουν επηρεάσει τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης την τουριστική του εξέλιξη. Το νησί, όπως θα έχεις παρατηρήσει, αποτελεί τεράστιο πόλο έλξης για τους influencers. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα ο τουρισμός στο Μπαλί να αυξηθεί σε μεγάλο βαθμό και η κακή συμπεριφορά κάποιων επισκεπτών να δημιουργήσει προβλήματα.

Σε απάντηση στην κακή συμπεριφορά των τουριστών, το Μπαλί εισήγαγε νέες κατευθυντήριες γραμμές για τους επισκέπτες τον Ιούνιο του 2023. Αυτές περιλάμβαναν κανόνες σχετικά με τη σωστή συμπεριφορά στους ιερούς ναούς, σε όλο το νησί και με τους ντόπιους, καθώς και τον σεβασμό του φυσικού περιβάλλοντος.

Οι τουρίστες χρειάζονται πλέον άδεια για την ενοικίαση μοτοσικλετών και δεν μπορούν να πατήσουν το πόδι τους σε κανένα βουνό ή ηφαίστειο στο Μπαλί λόγω του ιερού χαρακτήρα τους. Οι ταξιδιώτες πρέπει να διαμένουν μόνο σε καταχωρημένα ξενοδοχεία και βίλες. Το Μπαλί έχει συστήσει ακόμα και μια «ομάδα δράσης για τους τουρίστες» για την επιβολή των περιορισμών, μέσω επιδρομών και ερευνών, αν χρειαστεί.

Και όλα αυτά γιατί; Γιατί, πλέον οι τουρίστες που επισκέπτονται το Μπαλί στην πραγματικότητα δεν έχουν ιδέα τι σημαίνει «Μπαλί», ποιες οι αξίες, οι παραδόσεις και ιδιαιτερότητες των Μπαλινέζων του νησιού της Ινδονησίας. Επισκέπτονται το νησί όχι για να μάθουν περισσότερα για τον τόπο, απλώς για να βγάλουν φωτογραφίες στα καταγάλανα νερά του Ινδικού Ωκεανού, όπως είδαν να κάνει κάποιος άλλος στο Instagram. Αυτό είναι σίγουρα πρόβλημα και αποτελεί σίγουρα στοιχείο που κάνει έναν τουρίστα «κακό».

Πηγή κεντρικής εικόνας: pixabay

© 2014-2024 Queen.gr - All rights reserved
× Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies. Με τη χρήση αυτού του ιστότοπου, αποδέχεστε τους Όρους Χρήσης