Η Gen-Z παρακολουθεί μανιωδώς βίντεο δοκιμής χαβιαριού και το #CaviarTok είναι η νέα τάση

Γεωργία Βλαχοπούλου

Βίντεο με χρήστες του TikTok να δοκιμάζουν χαβιάρι συγκεντρώνουν πολλές χιλιάδες views ειδικά από τη Gen-Z, παρότι το συγκεκριμένο αγαθό θεωρείται απλησίαστο για μεγάλη μερίδα του κόσμου.

Η Danielle Zaslavskaya δεν θα μπορούσε ποτέ να προβλέψει ότι θα ονομαζόταν «βασίλισσα του χαβιαριού» στο TikTok μόλις ένα χρόνο, αφού έκανε λογαριασμό στη δημοφιλή πλατφόρμα.

Πώς έγινε viral το #caviartok;

«Κατέβασα το TikTok για να βρω συνταγές και εύκολες συμβουλές μαγειρικής» είπε η ίδια στο Town & Country. Αλλά τον Νοέμβριο του 2022 όταν μοιράστηκε ένα βίντεο με το αγαπημένο της σνακ, το οποίο ήταν μια ποσότητα χαβιάρι πάνω από ψωμί ολικής άλεσης με λίγο βούτυρο, έγινε viral με πολλά άτομα να ζητούν τη συμβουλή της για το ποιο χαβιάρι να επιλέξουν για να δοκιμάσουν κι εκείνοι το αγαπημένο της σνακ.

«Θέλω να δοκιμάσω χαβιάρι τόσο πολύ! Πού μπορώ να το αγοράσω;» διάβασε σε ένα από τα σχόλια. «Ποια είναι μια καλή μάρκα για να αγοράσει κανείς;» διάβασε σε άλλο. Προς έκπληξη της Zaslavskaya, η ανάρτησή της αυτή των 30 δευτερολέπτων έγινε viral, δημιουργώντας μάλιστα και το πλέον trending hashtag, #caviartok.

Τώρα, πληκτρολογώντας «CaviarTok» στη μηχανή αναζήτησης του TikTok οι χρήστες μεταφέρονται σε ένα είδος «ψηφιακού πανεπιστημίου αυγοτάραχου» όπου οι δημιουργοί όχι μόνο δοκιμάζουν τη λιχουδιά στην κάμερα, αλλά μοιράζονται και ποιες μάρκες υπερισχύουν των άλλων, εξηγούν γιατί η χρήση μεταλλικού κουταλιού είναι το χειρότερη εργαλείο για να το φάτε, αλλά και πώς εξάγονται λεπτομερώς τα αυγά από τα ψάρια.

Ο χρήστης @highspeeddining, ο αυτοαποκαλούμενος «ο καλύτερος τρώγων του κόσμου» με σχεδόν 1 εκατομμύριο ακόλουθους, έκανε πρόσφατα ένα γευστικό τεστ δειγματοληπτικά με πέντε διαφορετικά χαβιάρια.

Η Vidya Gopalan, από την άλλη που ανήκει στο @queencitytrends και έχει 1,7 εκατομμύρια ακόλουθους, δημοσίευσε ένα βίντεο που δοκιμάζει χαβιάρι για πρώτη φορά μαζί με τα δύο παιδιά της.

«Πολλοί άνθρωποι σκέφτονται το χαβιάρι και υποθέτουν ότι είναι εξαιρετικά ακριβό και έχουν μάθει να το τρώνε μόνο για ειδικές περιστάσεις. Προσπαθώ να εκπαιδεύσω τους οπαδούς μου, να κάνω το χαβιάρι πιο καθολικό και να τους δείξω ότι υπάρχουν εξαιρετικά προσιτές τιμές» λέει η Zaslavskaya για τα βίντεό της.

Από την άλλη η Gen-Z φαίνεται πως ενδιαφέρεται ιδιαίτερα να παρακολουθήσει βίντεο που έχουν σχέση με το πολυτελές αυτό έδεσμα, με τα views να εκτοξεύονται, ενδεχομένως επειδή προσπαθούν να καταλάβουν για ποιον λόγο είναι τόσο ακριβό.

Η ΤikToker @Sophiaxwhatever μοιράζεται συχνά βίντεο από τα πολυτελή ταξίδια της σε όλο τον κόσμο και τις εξαιρετικές γευστικές εμπειρίες που συνοδεύουν. Ένα από τα πιο δημοφιλή βίντεό της είναι ένα όπου δείχνει τον «σωστό τρόπο» για να απολαύσει κανείς το χαβιάρι, μια ανάρτηση που έλαβε σχεδόν 50.000 likes.

«Δοκίμασα για πρώτη φορά χαβιάρι όταν ήμουν στο προπτυχιακό. Σκέφτηκα ότι ήταν εντάξει, αλλά έλεγα "Γιατί είναι τόσο ακριβό;!". Ίσως, οι Gen Z-ers στο TikTok προσπαθούν να καταλάβουν το ίδιο πράγμα» είχε πει η ίδια αναφερόμενη στην επιτυχία αυτού του βίντεο.

Πόσο ακριβό είναι το χαβιάρι;

Παραδοσιακά, η ονομασία του χαβιαριού αφορούσε κυρίως το αυγοτάραχο από άγριο οξύρρυγχο στην Κασπία Θάλασσα και τη Μαύρη Θάλασσα, αλλά σήμερα χρησιμοποιείται ως όρος «ομπρέλα» για τα αυγά ψαριών γενικά, συμπεριλαμβανομένων των κουπιών, του σολομού, του λευκού ψαριού, της πέστροφας και πολλά άλλα.

Η φήμη του χαβιαριού συνδέθηκε με την πολυτέλεια από τον 10ο αιώνα, όταν το σνακ εμφανίστηκε στα τραπέζια των αριστοκρατών στην ευγενή ελληνική κοινωνία. Σήμερα, οι κονσέρβες Ossetra και Beluga ξεκινούν από περίπου 200 δολάρια ανά 30 γραμμάρια περίπου και μπορούν να εκτοξευθούν έως και 800 δολάρια, λόγω της υψηλής ζήτησης και της εκτεταμένης αναπαραγωγής και συγκομιδής.

Σε κάποια καταστήματα ωστόσο, του εξωτερικού μπορεί κανείς να βρει αυτή την ποσότητα έως και 70 δολάρια λιγότερο από τις τιμές που αναφέρθηκαν.

Η πολυτέλεια έγινε τάση;

Ενώ η εμμονή με το χαβιάρι είναι ένα σχετικά νέο φαινόμενο στο TikTok, ακολουθεί μια σειρά από άλλες τάσεις που επικεντρώνονται στην πολυτέλεια.

Το περασμένο φθινόπωρο, το hashtag #oldmoney χρησιμοποιήθηκε από πολλούς χρήστες του TikTok εκθέτοντας την κωδικοποιημένη κοινωνική αισθητική.

Παρόμοια με αυτό που συμβαίνει τώρα με το χαβιάρι, ο μπερδεμένος κόσμος του κρασιού έχει αποκωδικοποιηθεί στο #winetiktok. Η Michelle Chen, με το όνομα @legallywined στην πλατφόρμα, εξηγεί τις διάφορες ποικιλίες, πώς να τις πίνεις και με τι να τις συνδυάσεις στους 52.000 followers της.

Ακόμη και πληροφορίες για τις τσάντες Hermès Birkin και τον τρόπο αγοράς τους μπορεί κανείς να βρει στο TikTok χάρη σε παράγοντες επιρροής όπως ο @Charlesgross που εξηγεί διεξοδικά τα ακριβά αξεσουάρ στους 1,3 εκατομμύρια ακόλουθούς του.

Τον τελευταίο χρόνο, το TikTok έχει εξελιχθεί σε ένα μέσο που προβάλλεται ιδιαίτερα ο πολυτελής τρόπος ζωής. Μήπως όμως αυτή η υπερέκθεση του ότι όλοι μπορούμε για παράδειγμα να φάμε ανά πάσα στιγμή χαβιάρι καταστρέφει τη γοητεία τόσο τέτοιων προϊόντων όσο και της πολυτέλειας γενικότερα;

«Τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης είναι σημαντικά γιατί εκθέτουν πράγματα σε άτομα που μπορεί να μην έχουν πρόσβαση σε αυτά» λέει στην T&C η σεφ Angie Mar του Les Trois Chevaux, όπου οι επισκέπτες μπορούν να απολαύσουν πάνω από 10 πιάτα διακοσμημένα με πολλά διαφορετικά είδη χαβιαριού.

«Νομίζω ότι είναι υπέροχο που τα βασικά είναι εκεί έξω, αλλά δεν πιστεύω στην πλήρη απομυθοποίηση. Αυτό που κάνουμε εδώ είναι τέχνη και ο τρόπος με τον οποίο εκτελείται θα πρέπει να είναι ιερός για τον καλλιτέχνη. Το χαβιάρι είναι τρόπος ζωής» κατέληξε η ίδια.

© 2014-2024 Queen.gr - All rights reserved
× Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies. Με τη χρήση αυτού του ιστότοπου, αποδέχεστε τους Όρους Χρήσης