Συγκίνηση και πολλά «γιατί»: Η τραγωδία των Τεμπών είναι το πιο θλιβερό trend στα social media
(AP Photo/Vaggelis Kousioras)
Η είδηση για το δυστύχημα - τραγωδία στα Τέμπη είναι πρώτο θέμα στα μεγαλύτερα ειδησεογραφικά δίκτυα του κόσμου και είναι η μόνη πρωτιά για την οποία δεν αισθανόμαστε περήφανοι.
Η πρώτη του Μαρτίου ξημέρωσε ως ημέρα τραγωδίας και εθνικού πένθρους για την Ελλάδα που θρηνεί μέχρι στιγμής 36 νεκρούς και 66 τραυματίες από το δυστύχημα μεταξύ δύο αμαξοστοιχιών στα Τέμπη.
Όλοι μας ξυπνήσαμε μουδιασμένοι από την είδηση, ανήμποροι να διαχειριστούμε το μέγεθος, πλημμυρισμένοι με συναισθήματα συμπαράστασης σε εκείνους που θρηνούν τους ανθρώπους τους και γεμάτοι ερωτηματικά. Τα social media πλημμύρισαν με μηνύματα παρηγοριάς προς τις οικογένειες των θυμάτων αλλά και με πολλά «γιατί».
«Ποια σύγχρονη Ελλάδα»;
Ως «μακελειό» χαρακτηρίζει το δυστύχημα το βρετανικό δίκτυο BBC, με την ιντερνετική έκδοση της γαλλικής εφημερίδες Le Figaro, να μιλά για το μεγαλύτερο σιδηροδρομικό δυστύχημα στην ιστορία της Ελλάδας.
Το πρακτορείο Reuters από την πρώτη στιγμή μετέδωσε την είδηση σε όλη την Ευρώπη και τις πρώτες σκηνές φρίκης μετά την πυρκαγιά που προκλήθηκε από την σφοδρή μετωπική σύγκρουση επιβατικής και εμπορικής αμαξοστοιχίας Hellenic Train, αλλά και τις αγωνιώδεις προσπάθειες, αστυνομίας, πυροσβεστικής και του στρατού, να εντοπιστούν οι τραυματίες.
Σύμφωνα με την επίσημη ενημέρωση της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας, οι νεκροί είναι 36, αλλά ο αριθμός δυστυχώς θα μεταβληθεί κατά την διάρκεια της ημέρας, όπως και ο αριθμός των τραυματιών, οι οποίοι μέχρι στιγμής ανέρχονται σε 66, με 6 άτομα ήδη σε κρίσιμη κατάσταση στις ΜΕΘ στα νοσοκομεία Θεσσαλονίκης, Κατερίνης και Λάρισας.
Η είδηση μας «πάγωσε» αλλά και μας θύμωσε, ειδικά όταν ακούσαμε ότι πρόκειται για ανθρώπινο λάθος και για την γνωστή ασυνεννοησία μεταξύ ιδιωτικών και κρατικών λειτουργών.
Γιατί η Ελλάδα έχει τη θλιβερή πρωτιά στα σιδηροδρομικά δυστυχήματα
Είναι δυνατόν οι συνθήκες στην Ελλάδα του 2023 στο θέμα των ελληνικών σιδηροδρόμων, να μας θυμίζουν ελληνικές ταινίες της δεκαετίας του '50 με τους συμπαθείς σταθμάρχες (Μίμης Φωτόπουλος ως Μολφέτας) να είναι εκείνοι που ρυθμίζουν την κυκλοφορία; Να μην υπάρχει ηλεκτρονικό δίκτυο παρακολούθησης των ταξιδίων; Να μην υπάρχει πρόβλεψη του ανθρώπινου λάθους και του ανθρώπινου παράγοντα; Να μην αισθάνονται ασφαλείς οι επιβάτες;
Η είδηση είναι πρώτο trend σε όλα τα social media και αυτή η πρωτιά δεν μας τιμά.