Από την Παπακαλιάδα στον Μaestro - Τα λάθη στις σειρές του Χριστόφορου ήταν μέρος της επιτυχίας του
Ο ίδιος παραδέχτηκε πως δεν τα έκανε όλα σωστά και είχε την αυτογνωσία να τα εντοπίσει. Γιατί κατηγορούσαν για χρόνια τον Χριστόφορο Παπακαλιάτη και με ποιο τρόπο κατάφερε να ξεπεράσει τον εαυτό του;
Από τη «Ζωή μας μία βόλτα» το 1994 μέχρι σήμερα έχουν περάσει 28 χρόνια και ο Χριστόφορος Παπακαλιάτης απασχολεί με κάθε τι που κάνει και δημιουργεί. Όλα αυτά τα χρόνια έχουν γραφτεί διθύραμβοι για την τηλεοπτική του ευφυία, αλλά και κάποια σχόλια για τα λάθη του στις σειρές που δημιούργησε.
Ο ίδιος παραδέχτηκε στην χθεσινή του συνέντευξη στην Δώρα Αναγνωστοπούλου ότι έχει αμφισβητηθεί και κάποια στιγμή αντιλήφθηκε και εκείνος τα λάθη που έχει κάνει.
Τα (μικρά) λάθη του βέβαια σε καμία περίπτωση δεν θάμπωσαν το έργο του. Είναι όμως τα ίδια με όσα κατά καιρούς του καταλόγισαν;
Ας θυμηθούμε μερικά.
«Πολλές φορές με έχει στεναχωρήσει που έχω αμφισβητηθεί»
Ο όρος Παπακαλιάδα - προφανώς ο ορός ήταν έμπνευση από κάποιον συνάδελφο δημοσιογράφο - έχει αναφερθεί και έχει γραφτεί αρκετές φορές, περιγράφοντας τόσο την έκταση του τηλεοπτικού φαινομένου του Χριστόφορου Παπακαλιάτη, στα 32 χρόνια του στην τηλεόραση (28 ως δημιουργός, σεναριογράφος και σκηνοθέτης) και ενίοτε χρησιμοποιούνταν και με μία δόση ειρωνείας. Η επιτυχία πολλές φορές ενοχλεί.
Στην εκπομπή «Mega stories» και στην συνέντευξη - αφιέρωμα ζωής σε εκείνον με την Δώρα Αναγνωστοπούλου, ο ίδιος αναφέρθηκε στις κριτικές που έχει δεχθεί, έχοντας πλήρη συνείδηση για τον εαυτό του και το έργο που δημιούργησε δοσμένος ολοκληρωτικά σε αυτό.
Το πάθος, την έμπνευση και την εργασιομανία του, κανείς δεν μπορεί να την αμφισβητήσει. Όπως είπε λοιπόν:
«Δε νομίζω ότι έχω αδικηθεί. Νομίζω ότι έχω αμφισβητηθεί - είναι η σωστή λέξη - στην πορεία των 32 χρόνων. Πολλές φορές με είχε στεναχωρήσει, αλλά ανθρώπινο δεν είναι; Μου χρέωναν δεκάδες πράγματα σε διαφορετικές εποχές και ηλικίες. Σε κάποια είχαν δίκιο. Βλέπω κάποιες σκηνές, οι οποίες δεν ήταν καλές. Κάποιες άλλες ήταν μέτριες και κάποιες λίγες ήταν πολύ καλές, πάντα σε συνάρτηση με την ηλικία και την εποχή. Αλλά όταν κάνεις μία σούμα, νομίζω ότι υπήρξα πολύ τυχερός».
Τι χρέωναν όμως στον Χριστόφορο, πέρα από κάποια τεχνικά λάθη ή αστοχίες στις σκηνές (ελάχιστες και σε όλους συμβαίνει) όλα αυτά τα χρόνια; Ας θυμηθούμε.
Ο Χριστόφορος Παπακαλιάτης μας μιλάει για τον Maestro του - Τα απίθανα περιστατικά στα γυρίσματα
Οι αντιγραφές από ξένες σειρές και οι μικρές αστοχίες
Για πολλά χρόνια τηλεκριτικοί και φανς στα social media, ανέφεραν πως ο Χριστόφορος αντέγραψε ορισμένα σημεία από ξένες σειρές και ταινίες και τις προσάρμοσε στις δικές του τηλεοπτικές ιστορίες. Ακόμη και από τα «Φιλαράκια». Μία σκηνή για παράδειγμα με την Ιωάννα Παππά στο «Κλείσε τα μάτια», από το στάδιο της φιλίας στον έρωτα, θύμισε σε πολλούς τα χαστούκια που έδινε σε αντίστοιχη σκηνή η Ρέιτσελ με τον Τζόι. Όχι πως η σκηνή ήταν τόσο σημαντική για να καθορίσει μία σειρά, αλλά πολλοί «διύλιζαν τον κώνωπα», όπως γίνεται σε κάθε τι που πουλά, συζητιέται και έχει επιτυχία. Και εν τέλει, αυτές οι μικρολεπτομέρειες δεν έκριναν την έμπνευσή του.
Η κριτική αφορούσε μέχρι και τα location που επέλεγε για τις σειρές του. Με φοιτητική ζωή και μικρό εισόδημα, ο ίδιος και οι συμπρωταγωνιστές του, είχαν πάντα τα τέλεια σπίτια για να μένουν. Βέβαια στο «Να με προσέχεις» είχε χρησιμοποιήσει ως location το δικό του πατρικό σπίτι στο Ψυχικό. Αυτά βέβαια ειπώθηκαν με αρκετή δόση χιούμορ.
Ακόμη και η πρωτότυπη μουσική που επέλεγε ο ίδιος ο Χριστόφορος στις σειρές του, σε έναν πολλαπλό ρόλο, σεναριογράφου, σκηνοθέτη, ηθοποιού και μουσικού επιμελητή, πάντα θύμιζε κάτι άλλο. Άδικη αυτή η προσέγγιση, γιατί τα soundtrack του ήταν μοναδικά, αλλά είχε ειπωθεί. Όταν δημιούργησε την πρώτη του ταινία, το «Αν», κάποιοι μίλησαν για αντιγραφή σεναρίου και σκηνών από την ταινία «Sliding Doors» με την Gwyneth Paltrow. Αλλά τόση μεγάλη σχέση τα ίδια έργα, δεν είχαν.
Ακόμη και για το αριστουργηματικό «4», η τελευταία σειρά του Χριστόφορου στην τηλεόραση το 2010 με την Νένα Μεντή, τον Οδυσσέα Παπασπηλιόπουλο, τον Πάνο Μουζουράκη και τον Νίκο Κουρή, είχε γραφτεί πως ήταν πανομοιότυπο με την σειρά «Brothers & Sisters». Σε κάποια σημεία ναι, αλλά η πλοκή είχε αρκετές διαφορές όπως και η κατάληξη.
Με την στροφή του Χριστόφορου στον κινηματογράφο, αυτές οι κριτικές για την Παπακαλιάτιδα, σίγησαν. Ειδικά με την πιο πρόσφατη ταινία του «Ένας άλλος κόσμος», που υμνήθηκε σε διεθνή κινηματογραφικά φεστιβάλ, κανείς δεν μπορούσε να του προσάψει αντιγραφές και αναπροσαρμογές.
Ήταν μία ρεαλιστική και ουσιαστική αποτύπωση της κοινωνίας της Ελλάδας στα χρόνια της κρίσης και ο ίδιος είχε παραδεχτεί ότι από την στιγμή που έγραψε το σενάριο, μέχρι να γυριστεί και να προβληθεί η ταινία δύο χρόνια μετά, το θέμα του έμοιαζε πιο επίκαιρο από ποτέ. Είχε προφητέψει τις εξελίξεις και τις μετέφερε με τρόπο που καθόλου μελοδραματικός δεν έμοιαζε. Το ίδιο κοινωνικό αποτύπωμα θα έχει και ο Maestro του, που κάνει πρεμιέρα την Πέμπτη το βράδυ στις 22.30 στο Mega. Και τότε ο όρος Παπακαλιάτιδα, ίσως μοιάζει με έπος. Αντιστρόφως ανάλογο.