Οι ψυχολόγοι λένε ότι η λύση για την παραίτηση των υπαλλήλων συνοψίζεται σε 6 απλές λέξεις
Έχεις νιώσει ποτέ σαν να είσαι αόρατη στη δουλειά -σαν να μην σε βλέπει, να μην σε ακούει ή να μην εκτιμά κανείς την αξία που προσφέρεις;
Οι ψυχολόγοι έχουν έναν όρο για αυτό: “anti-mattering”. Είναι αυτό το δυσάρεστο συναίσθημα της ασήμαντης ύπαρξης. Όταν το βιώνεις, είναι φυσικό να αποστασιοποιείσαι, να χάνεις τη διάθεση ή ακόμα και να σκέφτεσαι την αποχώρηση.
Συνήθως πιστεύουμε ότι οι καλύτερες υπάλληλοι παραιτούνται για τα χρήματα ή για νέες ευκαιρίες. Και για κάποιες, αυτό ισχύει. Αλλά για τις γυναίκες υψηλών επιδόσεων, ο πραγματικός λόγος είναι συχνά πιο ήσυχος: δεν νιώθουν ότι έχουν σημασία. Η λύση σε αυτό είναι να αλλάξει η κατάσταση. Και η αλλαγή συνοψίζεται σε έξι λέξεις:
Σε μια έρευνα με 200.000 υπαλλήλους από 741 εταιρείες, η αποζημίωση βρέθηκε στην τελευταία θέση ως αιτία παραίτησης των καλύτερων στελεχών. Τι βρέθηκε στην κορυφή της λίστας; Παράγοντες όπως ο σκοπός, οι ευκαιρίες για ανάπτυξη και—το σημαντικότερο—οι σχέσεις με τους προϊσταμένους τους.
Δεν είναι τυχαίο. Οι διευθυντές παίζουν καθοριστικό ρόλο στο αν οι άνθρωποι μένουν ή φεύγουν. Θέλεις να νιώθεις ότι έχεις αξία, ότι οι προσπάθειές σου αναγνωρίζονται, ότι οι αλληλεπιδράσεις σου με τους γύρω σου είναι θετικές και ουσιαστικές.
Μπορείς να προσφέρεις οικονομικά κίνητρα για να παραμείνουν οι υπάλληλοι, αλλά αυτό δεν είναι βιώσιμο όταν το περιβάλλον εργασίας είναι αρνητικό και οι προϊστάμενοι στερούνται βασικών δεξιοτήτων διαχείρισης.
Η επαγγελματική εξέλιξη δεν αφορά μόνο την προαγωγή. Πλέον σημαίνει να δοκιμάζεις νέους ρόλους, να αποκτάς διαφορετικές δεξιότητες και να χτίζεις μια καριέρα που να ανταποκρίνεται στα ενδιαφέροντα και τις δυνατότητές σου.
Πέρα από αυτό, όλο και περισσότερες γυναίκες αναζητούν εργοδότες που μοιράζονται τις ίδιες αξίες με τις ίδιες. Η εργασία δεν είναι απλώς ένας τρόπος για να πληρώνεις τους λογαριασμούς, αλλά κομμάτι της ταυτότητάς σου. Θέλεις μια πιο αυθεντική σύνδεση ανάμεσα στις δικές σου αξίες και σε αυτές του οργανισμού σου.
Πολλές μελέτες έχουν δείξει τη σημασία της αναγνώρισης στο χώρο εργασίας. Για να βρίσκεις νόημα στη δουλειά σου, χρειάζεσαι συχνή επιβεβαίωση και αναγνώριση ότι η καθημερινή σου προσπάθεια συμβάλλει στους ευρύτερους στόχους της εταιρείας.
Σε μια έρευνα, οι υπάλληλοι που αναγνωρίστηκαν τον προηγούμενο μήνα είχαν 29% περισσότερες πιθανότητες να συμφωνήσουν με τη δήλωση: «Η δουλειά που κάνω έχει νόημα και σκοπό για μένα», σε σύγκριση με όσες δεν είχαν λάβει ποτέ αναγνώριση.
Η αναγνώριση, όμως, χρειάζεται στρατηγική για να λειτουργήσει.