Ο νέος τρόπος για αναζήτηση στη Google τραβώντας απλά ένα βίντεο έρχεται για να σου «λύσει» τα χέρια

Άρτεμις Σκούφου
Ο νέος τρόπος για αναζήτηση στη Google τραβώντας απλά ένα βίντεο έρχεται για να σου «λύσει» τα χέρια
Unsplash

Η τεχνητή νοημοσύνη αλλάζει τον τρόπο που κάνουμε αναζητήσεις στη και η νέα δυνατότητα για Google search με βίντεο μόλις τέθηκε σε λειτουργία. 

Βαρέθηκες τον τρόπο που μέχρι τώρα έκανες αναζητήσεις στη Google; Μια νέα αλλαγή θα σε βγάλει από τη μονοτονία και το μόνο που μένει είναι να δούμε αν όντως έρχεται για καλό.

Η τεχνολογία εξελίσσεται, το ίδιο και ο τρόπος που απαθανατίζουμε μια στιγμή ή ένα γεγονός. Η Google κυκλοφόρησε μια νέα λειτουργία που θα μας επιτρέπει να κάνουμε αναζήτηση στο διαδίκτυο τραβώντας ένα βίντεο. Τι πάει να πει αυτό;

Η νέα δυνατότητα Google search με βίντεο

Αν δεν μπορείς να απαθανατίσεις αυτό που θέλεις να αναζητήσεις μόνο με μια φωτογραφία, το Google Lens θα σου επιτρέπει τώρα να τραβήξεις ένα βίντεο - και να χρησιμοποιήσεις ακόμα και τη φωνή σου για να ρωτήσεις σχετικά με αυτό που βλέπεις. Η λειτουργία θα εμφανίσει μια επισκόπηση AI και αποτελέσματα αναζήτησης με βάση το περιεχόμενο του βίντεο και την ερώτησή σου.

Η αναζήτηση μέσω βίντεο που εισάγει η Google θα μας επιτρέπει να στρέφουμε την κάμερα σε κάτι, να κάνουμε μια ερώτηση σχετικά με αυτό και να λαμβάνουμε τα αποτελέσματα της αναζήτησης.

Οι χρήστες Android και iPhone παγκοσμίως θα αποκτήσουν πρόσβαση σε αυτή τη λειτουργία, ενεργοποιώντας την επιλογή «AI Overviews» στην εφαρμογή της Google. Ωστόσο, θα πρέπει να τη χρησιμοποιείς μόνο στα αγγλικά στην αρχή.

Δεν υπάρχει ακόμα υποστήριξη για την αναγνώριση των ήχων σε ένα βίντεο - όπως αν προσπαθείς να αναγνωρίσεις ένα πουλί που ακούς - αλλά λέγεται ότι αυτό είναι κάτι με το οποίο η Google «πειραματίζεται».

Το Google search με βίντεο πρόκειται για την τελευταία αλλαγή που κάνει η Google, θέλοντας να αλλάξει τον τρόπο με τον οποίο κάνουμε αναζητήσεις στο διαδίκτυο, χρησιμοποιώντας τεχνητή νοημοσύνη (AI).

Τι συμβαίνει με την Meta AI; Το να φτιάχνεις AI φωτογραφίες είναι κάτι που χρειάζεσαι πραγματικά;

google_tablet.jpg

Αυτή η νέα δυνατότητα για Google search με βίντεο έρχεται τρεις μήνες αφότου η OpenAI, κατασκευάστρια του ChatGPT, ανακοίνωσε ότι δοκιμάζει τη δυνατότητα αναζήτησης μέσω ερωτήσεων στο chatbot της.

Η Google εισήγαγε φέτος αποτελέσματα που δημιουργούνται με τεχνητή νοημοσύνη στην κορυφή ορισμένων ερωτημάτων αναζήτησης, με ανάμεικτα αποτελέσματα.

Τον Μάιο, η λειτουργία αυτή κατακρίθηκε αρκετά, καθώς λέγόταν τότε ότι παρείχε ακανόνιστες και ανακριβείς απαντήσεις. Ο εκπρόσωπος της Google είχε δηλώσει πως επρόκειτο για «μεμονωμένα παραδείγματα». Από τότε, τα αποτελέσματα που εμφανίζει η λειτουργία έχουν βελτιωθεί αρκετά και οι ανακρίβειες είναι λιγότερες.

Έκτοτε, υπήρξαν περαιτέρω προσπάθειες να συμπεριληφθεί η τεχνητή νοημοσύνη στην αναζήτηση, η οποία περιελάμβανε τη δυνατότητα υποβολής ερωτήσεων σχετικά με φωτογραφίες με τη χρήση του Google Lens. Η εταιρεία δήλωσε ότι αυτή η λειτουργία αύξησε τη δημοτικότητα του Lens, εντός της εφαρμογής για κινητά, γεγονός που την παρακίνησε να επεκτείνει περαιτέρω τη λειτουργία.

Πώς να ψάξεις στην Google χωρίς να πληκτρολογήσεις ούτε μία λέξη

google_ypologistis.jpg

Άλλοι τρόποι αναζήτησης από τη Google

Εκτός από την εισαγωγή ενός τρόπου αναζήτησης με βάση βίντεο, η Google κυκλοφόρησε επίσης αρκετές άλλες ενημερώσεις.

Λέει ότι έχει βελτιώσει τα αποτελέσματα στις αγορές, τα οποία θα ενσωματώνουν πλέον κριτικές και πληροφορίες τιμολόγησης από διάφορους πωλητές. Και εισάγει επίσης έναν ανταγωνιστή της εφαρμογής αναγνώρισης μουσικής Shazam, η οποία ανήκει στην Apple. Το ανταγωνιστικό εργαλείο, προσβάσιμο μέσω του Circle to Search σε μια συσκευή Android, θα επιτρέπει στους ανθρώπους να αναγνωρίζουν τραγούδια από έναν ιστότοπο στον οποίο βρίσκονται ή από μια εκπομπή που παρακολουθούν χωρίς να φεύγουν από την εφαρμογή.

Η Google έχει όλο και περισσότερους ανταγωνιστές πλέον, ειδικά ύστερα από την αυξημένη χρήση του ChatGPT από τους χρήστες του διαδικτύου και η νέα λειτουργία Google search με βίντεο είναι μια νέα εναλλακτική για να συγκεντρώσει και πάλι το κοινό στην αναζήτηση της Google.