Fashion as a token: Πώς τα NFTs κατέκτησαν τη βιομηχανία πολυτελούς μόδας;

Sabine Camhi
Fashion as a token: Πώς τα NFTs κατέκτησαν τη βιομηχανία πολυτελούς μόδας;

Τους τελευταίους μήνες, η επέκταση της βιομηχανίας της μόδας στο metaverse και στα NFT έχει επιταχύνει σημαντικά – Δυναμική είσοδος για Gucci, Dolce & Gabbana και πολλούς ακόμα! Ετοιμάσου να ντύσεις με high fashion δημιουργίες το άβατάρ σου ;)

Το πιο πιθανόν είναι ότι έχεις ακούσει τον όρο NFT. Τα Non-Fungible Tokens (NFTs) έχουν κερδίσει έντονη δημοτικότητα μέσα σε λίγους μήνες και έχουν φέρει τα πάνω κάτω στους χώρους της τέχνης, της μουσικής και της οικονομίας.


https://www.instagram.com/p/CVJW4_WAgIC/?utm_source=ig_embed&utm_campaign=loading

Τι είναι όμως αυτά τα λεγόμενα NFTs;

Τα NFTs είναι ένα νέο είδος ψηφιακού asset. Ο όρος «non-fungible token», που σημαίνει μη-ανταλλάξιμα μάρκα (με τη μάρκα να αντιστοιχεί σε ένα υποκατάστατο νομίσματος, όπως το Bitcoin), αναφέρεται σε αντικείμενα που δεν μπορούν να ανταλλαχθούν σε βάση ομοιότητας με άλλα αντικείμενα, καθώς καθένα από αυτά είναι μοναδικό, αδιαίρετο και σπάνιο π.χ. ένα έργο τέχνης.


https://www.instagram.com/p/CTM4NqXBVMB/?utm_source=ig_embed&utm_campaign=loading

Η μοναδικότητα και η αποκλειστικότητα που προσφέρουν τα NFTs, τράβηξε την προσοχή των οίκων πολυτελούς μόδας. Η CEO της πλατφόρμας Neuno, Natalie Johnson, ανέφερε: «Μια τρισδιάστατη ντουλάπα μπορεί να ενώσει όλα τα είδη μόδας. Για παράδειγμα, κάποιος αγοράζει το φόρεμα Versace που φορούσε η JLo στα Grammy Awards. Επίσης, ο πελάτης θα μπορεί να χρησιμοποιεί φίλτρα για να το «δοκιμάσει» αμέσως πάνω του, να τραβήξει μια φωτογραφία και να το στείλει σε κοινωνικά δίκτυα κ.λπ. Με άλλα λόγια, το NFT θα αγοραστεί μία φορά, αλλά θα έχει πολλές χρήσεις».



Ποιοι είναι οι οίκοι που εντάχθηκαν στην κούρσα του tokenizing των προϊόντων τους

Στις 30 Σεπτεμβρίου, το πρώτο NFT των Dolce and Gabbana με το όνομα Collezione Genesi ή Genesis Collection, πουλήθηκε έναντι 5.7 εκατομμυρίων δολαρίων ή 1,885 αιθέρα. «Σε μια ιστορική στιγμή για το οικοσύστημα NFT, η Collezione Genesi είναι η πρώτη πολυτελής συλλογή NFT που περιλαμβάνει τόσο ψηφιακά όσο και φυσικά έργα, γεφυρώνοντας πραγματικά το φυσικό και το μεταφυσικό», ανέφερε η ιστοσελίδα NFT των Dolce and Gabbana.



Η Dolce and Gabbana δεν είναι ο μόνος οίκος μόδας στη βιομηχανία που μπαίνει στα NFT. Ο οίκος Gucci τάραξε τα κύματα όταν πούλησε ένα NFT εμπνευσμένο από τη συλλογή Φθινόπωρο/Χειμώνας 2021 σε μια διαδικτυακή δημοπρασία που φιλοξένησε η Christie's με τελική τιμή πώλησης 25,000 δολάρια. Ο οίκος παρουσίασε επίσης τα πρώτα του digital sneakers (τα οποία μπορούν να φορεθούν μόνο μέσω κάμερας) και κοστίζουν 12 δολάρια.

Ο Βρετανικός οίκος Burberry αποκάλυψε το πρώτο NFT ως μέρος της συνεργασίας με την Mythical Games και το εμβληματικό της παιχνίδι Blankos Block Party. Αυτό είναι ένα παιχνίδι ανοιχτού κόσμου για πολλούς παίκτες με παιχνίδια βινυλίου, γνωστά ως Blankos, που οι παίκτες μπορούν να συλλέξουν, να αναβαθμίσουν και να πουλήσουν. Ως μέρος αυτής της συλλογής, η Burberry θα λανσάρει τα δικά της επώνυμα αξεσουάρ NFT στο παιχνίδι, συμπεριλαμβανομένου ενός jetpack, περιβραχιόνια και παπούτσια πισίνας, τα οποία οι παίκτες μπορούν να εφαρμόσουν σε οποιοδήποτε Blanko κατέχουν.



Στο πλαίσιο ενός εορτασμού για τα 200 χρόνια του, ο οίκος Louis Vuitton λάνσαρε στις 4 Αυγούστου και αυτός ένα βιντεοπαιχνίδι με τίτλο «Louis: The Game» που περιλαμβάνει έργα τέχνης από τον γνωστό ψηφιακό καλλιτέχνη Beeple.

Συνοπτικά, τα NFT μπορεί να φανούν εξαιρετικά χρήσιμα στο εγγύς μέλλον, αφού, με το να δημιουργήσουν πιο προσιτές εκδόσεις των φυσικών προϊόντων τους μόνο ως NFT, θα κάνουν τα προαναφερόμενα brands ποθητά σε ένα ακόμα μεγαλύτερο κοινό (κυρίως σε νέους).

Πηγή κεντρικής φωτογραφίας: @dolcegabbana