Lyst Index:Οι κορυφαίοι οίκοι μόδας του 2022 έχουν ιταλική καταγωγή με τη Gucci να «πατά» την κορυφή
Οι ιταλικοί οίκοι έχουν πάρει τα ηνία του κόσμου της μόδας, καθώς όλα τα κορυφαία, ιταλικά brands κυριαρχούν στις τάσεις, αλλά και τις πωλήσεις του 2022.
Έχοντας φτάσει λίγες μέρες πριν να αφήσουμε το 2022 πίσως μας και μπούμε στο 2023, οφείλουμε να κάνουμε άλλη μία σημαντική ανασκόπηση για τον κόσμο της μόδας με τους κορυφαίους οίκους μόδας της χρονιά που μας πέρασε. Η λίστα προκύπτει από την έρευνα του Lyst, που αντλεί στοιχεία από την καταναλωτική συμπεριφορά, τα searches, τις πωλήσεις και τις αναφορές στα social media από τα μέλη του, δίνοντας μας κάθε χρόνο μια εικόνα της δημοφιλίας των οίκων όλου του κόσμου.
Η πρώτη θέση δεν άλλαξε από το προτελευταίο τρίμηνο του 2022, με τον οίκο Gucci να βρίσκεται και πάλι στην κορυφή. Η εξαιρετική του πορεία είναι αυταπόδεικτη τόσο από τις πωλήσεις του, που έχουν εκτοξευτεί, όσο και από την iconic αισθητική που έχει αναπτύξει το brand του ομίλου Kering, που πριν λίγα χρόνια μεταμόρφωσε την εικόνα του. Φυσικά, η ανακοίνωση του «διαζυγίου» Gucci-Alessandro Michele δεν έχει προλάβει ακόμη να δώσει τα δείγματα του, κάτι που θα κριθεί φυσικά και από τον αντικαταστάστη του.
Fashion review 2022:Η Bella Hadid, η τσάντα-περιστέρι και η Miu Miu στην ετήσια ανασκόπηση του Lyst
7 ιταλικοί οίκοι στη δεκάδα με τους δημοφιλέστερους οίκους της χρονιάς!
Αυτό που κάνει, όμως, εντύπωση είναι ότι η πρώτη δεκάδα στην ουσία κατακλύστηκε με τους ιταλικούς οίκους, που έχουν κερδίσει τηνκαρδιά του κοινού τον τελευταίο χρόνο, εκτοπίζοντας τεράστια ονόματα όπως οι Dior και Balenciaga από τις θέσεις τους. Στη δεύτερη θέση βρίσκουμε φυσικά την Prada του iconic διδύμου Miuccia Prada-Raf Simons, οι οποίοι κατάφεραν να φέρουν και τη Miu Miu στη θέση πέντε της δεκάδας, έχοντας θέσει τις βάσεις για τα κορυφαία trends της σεζόν. Αυτό φαίνεται και από τη λίστα με τα πιο επιθυμητά fashion items, όπου η Prada και Miu Miu φιγουράρουν και πάλι στην κορυφή.
Ανοδική πορεία είχαμε και για το Valentino με τον Pier Paolo Piccioli στο τιμόνι, ο οποίος με τη βοήθεια των αγαπημένων του ambassadors (βλέπε Zendaya) μας μύησε σε ένα σύμπαν υψηλής ραπτικής και έκανε το Valentino monogram πιο statement από ποτέ.
Ο οίκος Fendi με την επιστορφή του Y2K style αναέωσε το κοινό του και έγινε δημοφιλής στη Gen Z, ενώ η Diesel ξαναβρήκε τα πατήματα της χάρη στον ιδιοφυή Glenn Martens. Τη δεκάδα κλείνει ο οίκος Versace, καθώς η Donatella επανέφερε όλα τα signature σχέδια του Gianni Versace από τα 80s και 90s, δίνοντας μας λίγο από το glam που ψάχνουμε.