Beauty in AI era: Το Dove συνεχίζει τη δέσμευσή του στην Αληθινή Ομορφιά
Από μικρή ηλικία, οι γυναίκες κρινόμαστε περισσότερο για την εικόνα, την ηλικία, το ντύσιμο, τις ρυτίδες και γενικότερα την εμφάνισή μας και αυτό είναι κάτι που επηρεάζει ξεκάθαρα την αυτοπεποίθησή μας.
Στην παραπάνω «εξίσωση» έρχεται να προστεθεί και η έκθεσή μας σε AI πρότυπα, τα οποία φέρνουν ένα νέο task στο μυαλό μας, κάτι σαν δεξιότητα σχετικά με το αν μπορούμε να αντιληφθούμε τι αποτελεί AI και τι πραγματικότητα.
Ποια είναι, όμως, η λύση αυτής της «εξίσωσης»; Φυσικά, να αναγνωρίσουμε τη δύναμη της αληθινής ομορφιάς που κρύβουμε όλες μέσα μας. Σε αυτό, στοχεύει και το Dove. Διαβάζοντας, λοιπόν, την παγκόσμια έρευνά του, «2024 The Real State of Beauty: A Global Report», μαθαίνοντας να χρησιμοποιούμε το εγχειρίδιο «Real Beauty Prompt» και αναγνωρίζοντας τη θετική επίδραση της αληθινής ομορφιάς μέσα από τη νέα καμπάνια «Κώδικας», ίσως καταφέρουμε να ανανεώσουμε τη δέσμευσή μας στην «αλήθεια», όπως πολύ καλά μας έχει μάθει.
Υποστηρίζοντας την Αληθινή Ομορφιά
Στον «αγώνα» υποστήριξης της αληθινής ομορφιάς, πολλές φορές μπορεί να αλλάξουμε κατεύθυνση λόγω αμφιβολιών σχετικά με το ποιες είμαστε. Απόδειξη αποτελεί η διαπίστωση του Dove, κάπου στο 2004, πως μόνο το 2% των γυναικών θεωρούσαν τον εαυτό τους όμορφο. Έτσι, για να δείξει πώς είναι πραγματικά η ομορφιά, λάνσαρε μία καμπάνια για την Αληθινή Ομορφιά.
Μπορεί από τότε να έχουν αλλάξει πολλά πράγματα, όμως, σε μία καθημερινότητα γεμάτη AI εικόνες, συνεχίζουμε να αναζητούμε μία «τέλεια» εμφάνιση. Γι’ αυτό, με αφορμή τα 20 χρόνια από την καμπάνια «Αληθινή Ομορφιά», το Dove διεξήγαγε τη διεθνή έρευνα «2024 The Real State of Beauty: A Global Report», στην οποία συμμετείχαν περισσότερα από 33.000 άτομα ηλικίας 10-17 και 18-64 χρονών από 20 χώρες. Η έρευνα επικεντρώθηκε στην έννοια της ομορφιάς, δίνοντας τον λόγο σε γυναίκες και κορίτσια από διάφορα μέρη του κόσμου και η γενικότερη εικόνα δεν ήταν ιδιαίτερα ενθαρρυντική.
Συγκεκριμένα, 2 στα 5 άτομα δήλωσαν πως θα έδιναν έναν χρόνο από τη ζωή τους για να πετύχουν μία εξιδανικευμένη εμφάνιση ή ένα εξιδανικευμένο σώμα. Ταυτόχρονα, 2 στις 3 γυναίκες πιστεύουν ότι αυτό που αναμένεται από τις γυναίκες του σήμερα είναι να δείχνουν πιο ελκυστικές σωματικά από ότι ήταν οι μητέρες τους.
Πώς μας επηρεάζει η Τεχνητή Νοημοσύνη
Όσον αφορά στην Τεχνητή Νοημοσύνη, που προφανώς «πήρε» θέση στη διεθνή έρευνα «2024 The Real State of Beauty: A Global Report» του Dove, σχεδόν 9 στις 10 γυναίκες και κορίτσια δήλωσαν ότι έχουν εκτεθεί σε επιβλαβές περιεχόμενο γύρω από την ομορφιά στο διαδίκτυο. Γεγονός ιδιαίτερα ανησυχητικό για το beauty future θα λέγαμε, αν λάβουμε υπόψη μας ότι μέχρι το 2025 προβλέπεται το 90% του περιεχομένου να παράγεται με χρήση AI.
Και σίγουρα, μπορείς να καταλάβεις -και εσύ και εμείς- γιατί 1 στις 3 γυναίκες αισθάνεται πίεση να αλλάξει την εμφάνισή της, ακόμα και όταν αντιλαμβάνεται ότι η εικόνα που βλέπει είναι ψεύτικη ή έχει δημιουργηθεί με τη χρήση εργαλείων AI.
Τι είδους ομορφιά θέλουμε να μάθει το AI;
Μπορεί με την ανάγνωση των αποτελεσμάτων της διεθνούς έρευνας του Dove, να μην σου αφήσαμε περιθώρια να χαμογελάσεις με ιδιαίτερη αισιοδοξία, ωστόσο δεν ήταν αυτός ο σκοπός μας -ούτε του Dove.
Διότι όσο και αν δυσκολευόμαστε να αναγνωρίσουμε την αληθινή μας ομορφιά, συμφωνούμε στη σημασία της: Να είμαστε αυθεντικές, να είμαστε ο εαυτός μας και να αγκαλιάζουμε κάθε ατέλεια -το επιβεβαιώνει και η έρευνα. Για τον λόγο αυτόν, το Dove ανανεώνει τον όρκο του για την υπεράσπιση της αληθινής ομορφιάς και δεσμεύεται να μην χρησιμοποιήσει ποτέ ΑΙ για την αναπαράσταση πραγματικών γυναικών στις διαφημίσεις του. Τι σημαίνει αυτό; Ότι θα διαμορφώσει τον τρόπο που ορίζουμε την ομορφιά με το ΑΙ (Τεχνητή Νοημοσύνη), τώρα και για το μέλλον, μαζί μας.
Ναι, καλά διάβασες. Διότι με το εγχειρίδιο Real Beauty Prompt πρόκειται να συμβάλεις στον καθορισμό νέων ψηφιακών (digital) προτύπων εκπροσώπησης της αληθινής ομορφιάς. Παρέχοντας, λοιπόν, εύχρηστες συμβουλές για τη δημιουργία εικόνων που είναι αντιπροσωπευτικές της αληθινής ομορφιάς στα πιο δημοφιλή προγράμματα παραγωγής ΑΙ, μαζί με ένα γλωσσάρι όρων, εμείς θα θέτουμε πιο συμπεριληπτικά prompts στα ΑΙ εργαλεία.
Και αν ακόμα αναρωτιέσαι πώς η αληθινή ομορφιά μπορεί να επιδράσει θετικά στην ευρύτερη έννοια της ομορφιάς, αρκεί να ρίξεις μία ματιά στη νέα καμπάνια του Dove με τίτλο «Κώδικας» σχετικά με την επιρροή του ΑΙ στην ομορφιά.
Οι αμφιβολίες μας πάντα θα υπάρχουν. Στην αρχή, όμως, κάθε ημέρας ξυπνάμε με τον αληθινό εαυτό μας, τις ατέλειες και τα σημάδια μας. Είναι, λοιπόν, στο χέρι μας να αγαπήσουμε κάθε μέρα (ακόμα πιο πολύ) τον εαυτό μας με «σύμμαχό» μας το Dove, που θα συνεχίσει να υπερασπίζεται την καλύτερη εκπροσώπηση και να στηρίζει τη δύναμη της αληθινής ομορφιάς για εμάς. Ας αλλάξουμε τα πρότυπα της ομορφιάς, μαζί!