Πώς μία fake διαφήμιση έγινε viral κάνοντας το κοινό να απορεί με το τι βλέπει

Νατάσσα Σχοινά

Εμπνευστής της διαφήμισης είναι ο δημιουργός μίας από τις πιο διάσημες ταινίες του 2021.

Ο περισσότερος κόσμος απλά σέρφαρε στο Ίντερνετ όταν ξαφνικά ένα περίεργο βίντεο εμφανίστηκε μπροστά του. Με πρωταγωνίστρια μία εταιρεία πετρελαίου, ένα βίντεο έδειχνε αρχικά σαν ένα οποιοδήποτε διαφημιστικό σποτ. Ακριβώς επειδή έφερε, όμως, το όνομα μίας μεγάλης εταιρείας, πολύς ήταν ο κόσμος που το πάτησε για να δει περί τίνος πρόκειται. Και δεν ήταν αυτό που πίστευε.

Η viral ψεύτικη διαφήμιση

Το βίντεο επί της ουσίας τα έβαζε με την ίδια την εταιρεία ενέργειας κοροϊδεύοντας την κατάχρηση των περιβαλλοντικών πόρων που κάνει και τις επιπτώσεις που έχει η λειτουργία της τόσο για το περιβάλλον όσο και για τους ανθρώπους.

«Εμείς στη Chevron πιστεύουμε ότι δεν υπάρχει τίποτα πιο πολύτιμο από τη ζωή. Και η πιο πολύτιμη ζωή είναι η νεκρή», αρχίζει να λέει το βίντεο και συνεχίζει εξίσου δυναμικά: «Πετρέλαιο που διυλίζουμε και το πουλάμε ως βενζίνη, ώστε ένα cool τανκ να καταστρέψει ένα πήλινο καλύβι ή να μεταφέρει έναν επιχειρηματία 3.000 μίλια για να απολαύσει το δείπνο του με κάποιον».

Και εκεί που προσπαθείς να κατανοήσεις τι ακούς, έρχεται να προστεθεί ακόμα περισσότερο υλικό: «Γιατί στο τέλος της μέρας, χ*******ε για εσάς, για τα περίεργα παιδιά σας ή τον σκύλο σας που μοιάζει με ποντίκι. Έχουμε δισεκατομμύρια για να πληρώσουμε για να παίζει αυτό το διαφημιστικό, αυτό το γλυκανάλατο υλικό και αυτή η απαίσια μουσική. Όλα αυτά για να μπείτε σε μία κατατονική κατάσταση που σας κάνει να ξεχνάτε ένα πράγμα: Η Chevron σάς δολοφονεί κάθε μέρα. Chevron: Είναι δύσκολο να κατανοήσετε πόσο ελάχιστα νοιαζόμαστε για εσάς».

Ο Adam McKay βρίσκεται πίσω από τη διαφήμιση

Εμπνευστής του όλου του concept, τελικά, αποδείχτηκε πως είναι ο Adam McKay, ο δημιουργός της ταινίας Don’t Look Up (2021) που είχε την ίδια περιβαλλοντική θεματική σχετικά με το πώς οι άνθρωποι αγνοούν μία αποδεδειγμένη επικείμενη απειλή καταστροφής του πλανήτη για πρόσκαιρο οικονομικό όφελος.

O 54χρονος σκηνοθέτης και παραγωγός είναι ένθερμος υποστηρικτής του περιβαλλοντικού ακτιβισμού (Στις αρχές του Σεπτεμβρίου δώρισε και 4 εκατομμύρια δολάρια στο Climate Emergency Fund) και, μάλιστα, όταν το Deadline επικοινώνησε μαζί του, δεν αρνήθηκε τίποτα.

«Η ιδέα του να φτιάξουμε αυτό το βίντεο και να κοροϊδέψουμε το πώς η Chevron μαζί με άλλες εταιρείες πετρελαίου μάς δολοφονούν καθημερινά ήρθε από το ότι η Chevron και άλλες εταιρείες πετρελαίου μάς δολοφονούν καθημερινά», δήλωσε.

© 2014-2024 Queen.gr - All rights reserved
× Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies. Με τη χρήση αυτού του ιστότοπου, αποδέχεστε τους Όρους Χρήσης