Αντζελίνα Τζολί: Η σύνδεση της νονάς της, Ζακλίν Μπισέ, με τον Αριστοτέλη Ωνάση που λίγοι γνωρίζουν
Παρά εκείνους που έκριναν ότι η Τζολί είναι «υπερβολικά όμορφη» για να αποδώσει πειστικά τη διάσημη ντίβα της όπερας, αυτό που πραγματικά έχει σημασία είναι η ικανότητά της να ερμηνεύσει την ψυχή του ρόλου και όχι να γίνει ένας κλώνος της Κάλλας. Ο κρίκος σε μια αλυσίδα ισχυρών γυναικών που έγραψαν ιστορία.
Η ομορφιά μιας γυναίκας δεν περιορίζεται στο καλογυαλισμένο πρόσωπο ή τις επιβεβλημένες από τα media αναλογίες. Είναι κάτι βαθύτερο, κάτι που αποτυπώνεται στις πράξεις, στα συναισθήματα, στη δύναμη και την αλληλεγγύη που επιδεικνύει προς τους άλλους. Αυτή η ιδέα αναδύεται με ιδιαίτερη ένταση όταν αναλογιστούμε την πρόσφατη ερμηνεία της Αντζελίνα Τζολί ως Μαρία Κάλλας στην ταινία του Πάμπλο Λαραΐν. Παρά εκείνους που έκριναν ότι η Τζολί είναι «υπερβολικά όμορφη» για να αποδώσει πειστικά τη διάσημη ντίβα της όπερας, αυτό που πραγματικά έχει σημασία είναι η ικανότητά της να ερμηνεύσει την ψυχή του ρόλου και όχι να γίνει ένας κλώνος της Κάλλας.
Η Λυδία Κονιόρδου είναι η «μαμά» της Angelina Jolie στην ταινία Maria και μίλησε για την εμπειρία
Η Κάλλας υπήρξε η απόλυτη ενσάρκωση μιας γυναίκας που δεν υπάκουσε σε κανόνες. Πέρα από την τεράστια μουσική της κληρονομιά, ξεχώρισε για την έντονη προσωπικότητά της, τη φιλοδοξία της και τη δυναμική παρουσία της. Το ίδιο μπορούμε να πούμε και για την ερμηνεία της ηθοποιού που αναδεικνύει την περίπλοκη φύση μιας γυναίκας που αρνήθηκε να περιοριστεί από κοινωνικούς κανόνες, αγαπώντας παθιασμένα, δημιουργώντας ασταμάτητα και διεκδικώντας το δικαίωμα να ζήσει όπως ήθελε.
Ο εν λόγω ρόλος βέβαια, μάς έκανε να θυμηθούμε και μια άλλη γυναίκα που έσπασε στερεότυπα και κέρδισε τον σεβασμό και την αγάπη του κοινού όχι μόνο για την ομορφιά της αλλά και για τη συνέπειά της ως καλλιτέχνης.
Είμαστε έτοιμοι για το Κάλλας-core trend; Η μεγάλη ντίβα παραμένει το απόλυτο style icon
Κεφάλαιο Ζακλίν Μπισέ
Γεννημένη το 1944, η Ζακλίν Μπισέ έγινε σύμβολο της κλασικής ομορφιάς και κομψότητας. Μεγαλώνοντας στην Αγγλία, η αφοσίωσή της στην οικογένεια υπήρξε καθοριστική. Όταν η μητέρα της διαγνώστηκε με σκλήρυνση κατά πλάκας, δούλεψε ως μοντέλο για να τη στηρίξει, αποδεικνύοντας έμπρακτα τη δύναμη της αλληλεγγύης.
Η καριέρα της, αν και αρχικά βασίστηκε στην εξωτερική της εμφάνιση, σύντομα εξελίχθηκε σε κάτι πολύ μεγαλύτερο. Από την κλασική ταινία Day for Night του François Truffaut έως τις πιο πρόσφατες ερμηνείες, όπως στη σειρά Dancing on the Edge, απέδειξε ότι η πραγματική ομορφιά έγκειται στο ταλέντο, την ακεραιότητα και την αφοσίωση στις αξίες της.
Η σύνδεσή της με την Αντζελίνα Τζολί έχει βαθιές ρίζες. Η Μπισέ συνεργάστηκε με τον πατέρα της, Γιον Βόιτ, το 1971 στην ταινία The End of the Game, κάτι που αποτέλεσε την αφετηρία μιας στενής φιλίας με τη μητέρα της, Μαρσελίν Μπερτράντ.
Η Μπισέ αποτέλεσε έμπνευση για την Τζολί, η οποία συνεχίζει να εμπνέει με τη δράση και τους ρόλους της. Ιδιαίτερα τώρα, που ενσαρκώνει την Κάλλας, η αληθινή ενδυνάμωση είναι απαραίτητη. Παρά τις επικρίσεις ότι είναι «υπερβολικά όμορφη» για τον ρόλο, η ουσία της ερμηνείας δεν βρίσκεται στην εξωτερική εμφάνιση, αλλά στην ικανότητα να αιχμαλωτίσει την ψυχή του χαρακτήρα, κάτι που και οι δύο ηθοποιοί έχουν αποδείξει στο παρελθόν.
Να αναφέρουμε φυσικά πως η 49χρονη ηθοποιός έχει δηλώσει πως θαυμάζει περισσότερο τις γυναίκες που χρησιμοποιούν τη δύναμή τους για να ενδυναμώσουν άλλες γυναίκες. Και αν μη τι άλλο, αυτή η στάση αντικατοπτρίζει την κοινή ουσία που συνδέει τρεις δυναμικές προσωπικότητες: την Κάλλας, την Μπισέ και την ίδια. Πρόκειται για μια ουσία που εστιάζει στην ανεξαρτησία, τη γενναιοδωρία και την ασίγαστη δίψα για ζωή.
Η σύνδεση με τον Αριστοτέλη Ωνάση
Σε αφιέρωμα για τη Μπισέ, δεν μπορούμε να παραβλέψουμε τη συμμετοχή της στην ταινία The Greek Tycoon που κυκλοφόρησε το 1978, σε σκηνοθεσία του Τζ. Λι Τόμσον και η οποία ήταν εμπνευσμένη από τη ζωή του Αριστοτέλη Ωνάση και τη σχέση του με την Τζάκι Κένεντι. Αν και οι δημιουργοί της επέλεξαν να μην χρησιμοποιήσουν τα πραγματικά ονόματα, προκειμένου να διατηρήσουν μια σχετική απόσταση από την πραγματικότητα η ηθοποιός υποδύθηκε έναν χαρακτήρα βασισμένο στην Jackie O.
Η ταινία, αν και έλαβε ανάμεικτες κριτικές, κατόρθωσε να απεικονίσει τη σύγκρουση ανάμεσα στη δημόσια εικόνα και την προσωπική ζωή, ενώ παράλληλα έθιξε θέματα όπως η απώλεια, η φιλοδοξία και η ευθραυστότητα των ανθρώπινων σχέσεων. Για την Μπισέ, που ήδη είχε καταξιωθεί ως μια από τις πιο ταλαντούχες και όμορφες ηθοποιούς της εποχής, η συμμετοχή της στην ταινία αποτέλεσε ακόμα ένα βήμα για την εδραίωση της καριέρας της. Ο χαρακτήρας της αναδείκνυε μια γυναίκα που έπρεπε να διατηρήσει την ψυχραιμία και την αξιοπρέπειά της, παρά τις προσωπικές τραγωδίες που την έπληξαν.
Η σύνδεσή της με την ταινία είναι σημαντική, όχι μόνο λόγω της υποκριτικής της ικανότητας, αλλά και επειδή ο ρόλος αυτός αποτελεί έναν κρίκο σε μια αλυσίδα ισχυρών γυναικών που έγραψαν ιστορία.
Και η ιστορία αυτών των γυναικών είναι μια πρόσκληση για όλες τις γυναίκες να ενστερνιστούν την ομορφιά που πηγάζει από την αλήθεια και την αλληλεγγύη. Όπως η Μαρία Κάλλας, η Ζακλίν Μπισέ και η Αντζελίνα Τζολί, ας επιλέξουμε να είμαστε ελεύθερες, δυνατές και αληθινές.
Η Ζακλίν Μπισέ μέσα από τα λεγόμενά της
Ο χαρακτήρας συμβάλλει στην ομορφιά. Ενισχύει μια γυναίκα καθώς η νεότητά της ξεθωριάζει.
Μεγάλωσα σε ένα σπίτι γεμάτο βιβλία και αντικείμενα. Δεν πετάξαμε ποτέ καμία εφημερίδα. Ο αδελφός μου κι εγώ αναστατωθήκαμε πολύ και γίναμε μανιακοί της τάξης.
Δεν έχω κάνει ποτέ πλαστική επέμβαση. Πιστεύω ότι πολλές γυναίκες το κάνουν επειδή φοβούνται να μην αγαπηθούν και να μη γίνουν αποδεκτές.
Σκέφτομαι ότι το πιο ενδιαφέρον στη ζωή μου είναι η ιδιωτική μου ζωή. Δεν θέλω να μιλήσω για αυτή, γιατί αυτές οι σχέσεις είναι που με έχουν κάνει να εξελιχθώ.
Το να δουλεύω με άνδρες όπως ο Steve McQueen ή ο John Huston ήταν τρομακτικό αλλά και ταπεινωτικό. Είχαν σκληρή συμπεριφορά, αλλά έμαθα πολλά μέσα από την εμπειρία.
Η φήμη έχει όρια. Όταν κάποιος πηδά τον φράχτη σου για να σου μιλήσει στον κήπο σου, αυτό δεν είναι ωραίο.
Η φαντασία πρέπει να βασίζεται στην πραγματικότητα. Η δυστυχία πολλών ανθρώπων προέρχεται από την έλλειψη ρεαλισμού στη ζωή τους.
Η ενέργεια είναι κάτι που εκτιμώ βαθιά. Παλιότερα είχα εμμονή με την έλλειψή της. Όμως τώρα, με καλύτερη φροντίδα του εαυτού μου, νιώθω δυνατή.
Η ηλικία δεν με απασχολεί. Τα πράγματα στο σώμα μου δεν είναι όπως παλιά, κι αυτό είναι ενοχλητικό. Γι’ αυτό χαμογελάω περισσότερο, και βοηθάει.
Η φιλία είναι απίστευτα σημαντική στη ζωή. Πιστεύω πως οι φίλοι είναι πολύτιμοι και πρέπει να ξέρουν ότι είμαι εκεί 100% για αυτούς.
Η δουλειά μου με ταινίες είναι μια βαθιά εμμονή. Δεν αγαπώ απλώς να κάνω ταινίες, ίσως το χρειάζομαι κιόλας.
Είναι ωραίο να έχεις αξιοπρέπεια. Αν πουλήσεις τον εαυτό σου για λάθος λόγους, η ρηχότητα αυτή θα σε ακολουθήσει.
Ιδανικά, τα ζευγάρια χρειάζονται τρεις ζωές. Μία για αυτόν, μία για αυτήν, και μία κοινή.
Η δυστυχία συχνά πηγάζει από έλλειψη ρεαλισμού. Πρέπει οι φαντασιώσεις μας να βασίζονται σε κάτι που μπορούμε να πετύχουμε.
Αυτό που με ενδιαφέρει στις ταινίες είναι η γλώσσα. Λατρεύω το καλό διάλογο· είναι ενδυνάμωση και δίνει βάθος στις ερμηνείες.
Δεν έχω κάνει ποτέ πλαστική επέμβαση. Δεν ανησύχησα ποτέ για την ηλικία μου.
Η φαντασία πρέπει να βασίζεται στην πραγματικότητα. Η δυστυχία πολλών ανθρώπων προέρχεται από την έλλειψη ρεαλισμού στη ζωή τους.
Η ενέργεια είναι κάτι που εκτιμώ βαθιά. Παλαιότερα είχα εμμονή με την έλλειψή της. Όμως τώρα, με καλύτερη φροντίδα του εαυτού μου, νιώθω δυνατή.