Το μεγάλο τεστ του πλυντηρίου ρούχων: Tι να προσέξεις πριν την αγορά καινούργιου

Εκτός από το να κρατάει τα ρούχα καθαρά, υπάρχουν και άλλοι παράγοντες που μπορεί να είναι σημαντικοί όταν επιλέγουμε το τέλειο πλυντήριο ρούχων.
Για άλλη μια φορά, το τεστ πλυντηρίων ρούχων της Ένωσης Συνειδητών Καταναλωτών αποδεικνύει ότι δεν αρκεί να επιλέγεις μόνο με βάση τη μάρκα ή την τιμή.
Σύμφωνα με τα στοιχεία του Ευρωπαϊκού Οργανισμού Περιβάλλοντος για το 2020, ένα πλυντήριο ρούχων εκτελεί κατά μέσο όρο 174 κύκλους πλύσης ετησίως. Αυτό σημαίνει ότι χρησιμοποιείται περίπου κάθε δεύτερη μέρα και σε ορισμένα νοικοκυριά πιθανώς ακόμη περισσότερο. Αλλά όταν πρόκειται να αγοράσουμε πλυντήριο ρούχων, πώς αποφασίζουμε ποια είναι η καλύτερη επιλογή για εμάς, όσον αφορά τη σχέση ποιότητας-τιμής και την ανθεκτικότητα; Αυτό είναι το ερώτημα που έχει θέσει ως στόχο να απαντήσει η Ένωση Συνειδητών Καταναλωτών, δοκιμάζοντας κάθε χρόνο την τρέχουσα γκάμα πλυντηρίων ρούχων.
Το τεστ πλυντηρίων ρούχων εξέτασε σαράντα δύο πλυντήρια ρούχων από έντεκα brands
Η Ένωση Συνειδητών Καταναλωτών δοκίμασε 42 προϊόντα από έντεκα μάρκες - Bosch, Candy, Gorenje, Haier, Hisense, Hoover, Ikea, LG, Miele, Samsung, Whirlpool - σε μια διεθνή συνεργασία. Τα πλυντήρια ρούχων άνω φόρτωσης είναι λιγότερο δημοφιλή, αλλά ορισμένοι άνθρωποι ορκίζονται σε αυτά, οπότε δύο από τα προϊόντα που δοκιμάστηκαν ήταν αυτού του τύπου.
Η απόδοση του πλυσίματος βάρυνε περισσότερο στα τελικά αποτελέσματα, σε ποσοστό 45%.
Δοκιμάστηκε επίσης σε βαμβακερά και συνθετικά υφάσματα.
Τα καλά νέα είναι ότι τα περισσότερα από τα πλυντήρια ρούχων που δοκιμάστηκαν απέδωσαν καλά στα κριτήρια που εξετάστηκαν, κάτι που, ας το παραδεχτούμε, είναι αναμενόμενο από ένα πλυντήριο ρούχων.
Σε γενικές γραμμές, περισσότερα πλυντήρια είχαν προβλήματα με τις πιο ευαίσθητες συνθετικές ίνες παρά με το βαμβάκι.
Αυτό μπορεί να είναι ένα σημείο συμφόρησης που αξίζει να διερευνήσεις προσεκτικά πριν από την αγορά, εάν πλένετε συχνά και ρούχα από συνθετικές ίνες.
Μια ακόμη πτυχή, η απόδοση ξεβγάλματος
Στην περίπτωση της αποτελεσματικότητας ξεβγάλματος, η οποία δείχνει πόσο απορρυπαντικό παραμένει στα ρούχα μετά το ξέβγαλμα, είναι λιγότερο πιθανό να είναι μια καλή απόδοση σε γενικές γραμμές. Η λειτουργία επιπλέον ξεβγάλματος εξακολουθεί να συνιστάται, ιδίως για άτομα με ευαίσθητο δέρμα. Είναι ενδιαφέρον να σημειωθεί ότι, σε αντίθεση με ό,τι παρατηρήθηκε για την απόδοση της πλύσης, εδώ τα μηχανήματα συνήθως τα πήγαν καλύτερα για το ξέβγαλμα των ευαίσθητων ρούχων από συνθετικές ίνες από ό,τι για τα βαμβακερά ρούχα.
Μετρήθηκαν επίσης οι δείκτες ενέργειας
Η προστασία των καταναλωτών μέτρησε επίσης την κατανάλωση νερού και ενέργειας των πλυντηρίων ρούχων. Υπολόγισαν επίσης τον χρόνο κύκλου ανά κιλό ρούχων, προκειμένου να συγκρίνουν τα αποτελέσματα των διαφόρων χωρητικοτήτων. Σύμφωνα με την Ένωση Καταναλωτών, όταν αγοράζεις ένα πλυντήριο ρούχων, λάβε υπόψη την κατανάλωση αν μπορείς, αλλά ίσως χρειαστεί να κάνεις έναν μικρό συμβιβασμό, καθώς η εμπειρία έχει δείξει ότι οι τιμές αυτές είναι μερικές φορές αντιστρόφως ανάλογες με την απόδοση των πλυντηρίων ρούχων.
Οι διαφορές είναι σημαντικές, οπότε αξίζει να δώσε προσοχή στις επιμέρους τιμές.
Η συχνή χρήση μπορεί να οδηγήσει σε θεαματικές διαφορές στην κατανάλωση στο τέλος του μήνα, εάν επιλεγεί το λάθος προϊόν.
Ανάλογα με το αν το πρόγραμμα ήταν για τεχνητές ίνες ή για βαμβάκι, οι τιμές που μετρήθηκαν για κάθε πλυντήριο κυμαίνονταν στα ακόλουθα εύρη ανά κιλό ρούχων:
- Χρόνος πλύσης: 18-47 λεπτά/kg
- Κατανάλωση ενέργειας: 0,04-0,23 kWh/kg
- Κατανάλωση νερού: 8,06-18,61 l/kg
Δεν είναι μόνο η καθαριότητα σημαντική
Πέρα από την καθαριότητα των ρούχων, υπάρχουν και άλλοι παράγοντες που μπορεί να είναι σημαντικοί για τον καθένα από εμάς όταν επιλέγουμε το τέλειο πλυντήριο ρούχων.
Για παράδειγμα, το πόσο εύκολο είναι να το χρησιμοποιούμε καθημερινά. Αυτό και όλα τα άλλα στοιχεία που αναφέρθηκαν παραπάνω μπορούν να εξεταστούν και να συγκριθούν ξεχωριστά, προϊόν προς προϊόν, στο νέο τεστ πλυντηρίων ρούχων της Ένωσης Συνειδητών Καταναλωτών, ώστε να μπορούμε να κάνουμε μια τεκμηριωμένη επιλογή, γιατί δεν αρκεί να αποφασίσουμε μόνο με βάση τη μάρκα ή την τιμή.