Η κατανάλωση καφέ πριν από τα ψώνια μπορεί να προκαλέσει παρορμητική αγορά σε αυτά τα αντικείμενα
Μια μελέτη που δημοσιεύτηκε στο The Journal of Marketing διαπίστωσε κάτι που ίσως βάλει σε σκέψεις.
Το να σταματήσουμε για έναν καφέ πριν ξεκινήσουμε το shopping είναι μια παράδοση που τιμάμε πολλές από εμάς όταν πραγματοποιούμε τις αγορές μας, αλλά θα μπορούσε να οδηγήσει σε παρορμητικές αγορές κεριών και συσκευών μασάζ, σύμφωνα με μια νέα μελέτη.
Ειδικότερα, η έρευνα που δημοσιεύτηκε στο Journal of Marketing, εξέτασε πώς η κατανάλωση καφέ επηρέασε τα ψώνια στα μαγαζιά διαπιστώνοντας πως τόνωσε τις πρόσθετες αγορές καθώς και τις υψηλότερες δαπάνες. Οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι επηρέασε επίσης το είδος των αντικειμένων που αγόραζαν οι καταναλωτές, με έντονη προτίμηση για «ηδονικά» ή αισθησιακά αντικείμενα.
Πώς να μην σε πιάσει καταθλιπτική διάθεση στις γιορτές αν δεν είσαι στα καλύτερά σου
Εκτός από τα κεριά και τις συσκευές μασάζ, οι αγοραστές που έπιναν καφέ ήταν επίσης πιο πιθανό να ξοδέψουν χρήματα σε αρώματα, σοκολάτες, διακοσμητικά αντικείμενα και πολυτελείς διακοπές. Στη μελέτη διαπιστώθηκε επίσης πως τα ...χαμηλά ηδονικά είδη όπως τα χαρτικά, τα μαγειρικά σκεύη και τα καθαριστικά είδη ήταν λιγότερο πιθανό να αγοραστούν από τους καταναλωτές.
Αιτιολογώντας την έρευνά τους οι ερευνητές στη μελέτη αναφέρουν: «Η κατανόηση του πώς και γιατί η κατανάλωση καφεΐνης επηρεάζει τις δαπάνες είναι σημαντική, καθώς η καφεΐνη είναι ένα από τα πιο ισχυρά διεγερτικά που είναι νόμιμα και ευρέως διαθέσιμα».
«Χύμα» ή σε εμβρυακή στάση; Τι φανερώνει ο τρόπος που κοιμάσαι για τον χαρακτήρα σου
Για να στηρίξουν ότι η εν λόγω θεωρία έχει βάση, κοινωνικοί επιστήμονες από όλο τον κόσμο διεξήγαγαν μελέτες σε άτομα που εισέρχονταν σε εμπορικά κέντρα, δίνοντας σε άλλους ένα ρόφημα με καφεΐνη και σε άλλους ντεκαφεϊνέ ή νερό. Μετά από δοκιμές στην Ισπανία και τη Γαλλία, τα αποτελέσματά τους ήταν πειστικά:
«Βρήκαμε ότι η ομάδα της καφεΐνης ξόδεψε σημαντικά περισσότερα χρήματα και αγόρασε μεγαλύτερο αριθμό πραγμάτων από αυτούς που έπιναν ντεκαφεϊνέ ή νερό», λένε οι ερευνητές.
Η μελέτη αναφέρει ότι αυτό συνέβη επειδή ο καφές πυροδοτεί μια κατάσταση σωματικής διέγερσης στο σώμα, στην οποία κάποιος αισθάνεται δραστήριος, γεμάτος ενέργεια και ενθουσιασμό. Με απλά λόγια, όταν είμαστε σε αυτή την κατάσταση, γινόμαστε πιο δεκτικοί στα χαρακτηριστικά ενός προϊόντος και επηρεαζόμαστε περισσότερο από την όμορφη αισθητική.
Τέλος οι ερευνητές κατέληξαν στο εξής συμπέρασμα:
«Οι καταναλωτές που προσπαθούν να ελέγξουν τις παρορμητικές δαπάνες θα πρέπει να αποφεύγουν την κατανάλωση ποτών με καφεΐνη πριν ψωνίσουν. Οι υπεύθυνοι χάραξης πολιτικής θα μπορούσαν επίσης να ενημερώσουν τους καταναλωτές για τις πιθανές επιπτώσεις της καφεΐνης στις δαπάνες τους».
Η ζωή όπως την κοιτάς, σε κοιτά: Το 2023 θα το ξεκινήσεις με τα tips αισιοδοξίας της Νάνσυς Μαλλέρου