AYEZI: To new age brand που κατασκευάζει τα κοσμήματα της ελληνικής rap σκηνής

Ναταλία Κατσακιώρη
AYEZI: To new age brand που κατασκευάζει τα κοσμήματα της ελληνικής rap σκηνής
Photo Credits: Lefteris_Partsalis

Η founder και σχεδιάστρια της AYEZI Μαρίνα Κόρακα μας μιλάει για το πώς μία σειρά με κοσμήματα με έμπνευση από τη hip hop κουλτούρα κατάφερε να ξεχωρίσει στην εγχώρια αγορά.

Τη Μαρίνα τη συναντήσαμε πρώτη φορά από κοντά μαζί με τον φωτογράφο μας ένα μεσημέρι με καύσωνα στο κέντρο της Αθήνας. Είχαμε δώσει ραντεβού σε ένα από τα πιο αγαπημένα της σημεία, το εργαστήριο όπου έκανε τα πρώτα της μαθήματα για τον σχεδιασμό και την κατασκευή κοσμημάτων. Ένας χώρος αρκετά raw και παράλληλα αυθεντικός, όπως και το attitude μίας τόσο νεαρής γυναίκας που κατάφερε να κάνει το όνειρό της πραγματικότητα και να δημιουργήσει τη δική της επιτυχημένη επιχείρηση πριν τα 20 της. Η εμπιστοσύνη των δικών της, τα lock downs του Covid-19 και το δικό της ανήσυχο πνεύμα την οδήγησαν σχεδόν τυφλά και αυτόματα σε αυτό που κάνει σήμερα.

Η AYEZI δεν είναι άλλο ένα brand κοσμημάτων έτσι όπως έχουμε συνηθίσει στην Ελλάδα με το girly chic στοιχείο και τις αρχαιοελληνικές αναφορές να πρωταγωνιστούν. Είναι μια εταιρία φτιαγμένη από μία Genzer σχεδιάστρια, τη Μαρίνα Κόρακα, που θέλησε να φέρει τα iced out κοσμήματα στην ελληνική αγορά και σίγουρα δεν υπήρχε καλύτερο timing από τη στιγμή που εγχώρια rap σκηνή έχει αναπτυχθεί σε τόσο μεγάλο βαθμό. Oversized αλυσίδες με strass, μικρά γλυπτά μενταγιόν, όπως το τσαρούχι που φόραγε πάνω στο λευκό της t-shirt όταν τη συναντήσαμε, κοσμήματα για τα δόντια και μία ολόχρυση μάσκα για τον Sicario είναι μόνο κάποια από τα items που έχει δημιουργήσει στην AYEZI. Τα custom κοσμήματα είναι αυτό που λατρεύει σαν διαδικασία όπως μου είπε, καθώς μου μίλαγε για τη συνεργασία της με τη Μαρίνα Σάττι και άλλους τόσους καλλιτέχνες, οι οποίοι φαίνεται να της δίνουν ψήφο εμπιστοσύνης.

Τα κοσμήματα της Maggoosh είναι μια ωδή στην κίνηση και τη ρευστότητα του ανθρώπινου σώματος

1720419019896-51901853-LPR55827.jpg

Η Μαρίνα Κόρακα στο Queen.gr.

Η ιστορία δημιουργίας του AYEZI είναι πολύ ιδιαίτερη και ξεκίνησε μέσα στον κορονοϊό, ένα διάστημα που για άλλους ήταν καταστροφικό για σένα έγινε μια νέα αρχή. Πες μας λίγο την ιστορία.

Η περίοδος του κορονοϊού για εμένα ήρθε μαζί με τις πανελλήνιες, το τέλος του λυκείου, 1ο έτος πανεπιστημίου και αρχή της ενήλικης ζωής μου, οπότε από ιστορίες άλλο τίποτα. Το brand ήρθε σαν ιδέα πολύ ξαφνικά, όταν το κράτος έδωσε επιχορηγήσεις σε επιχειρήσεις που δεν είχαν εισόδημα κατά τον κορονοϊό, και αυτά τα χρήματα η οικογένεια μου ήθελε να τα αξιοποιήσει σε e-shop, ώστε να πορευτούμε. Για να μην τα πολυλογώ, οι γονείς μου με πολύ θάρρος εμπιστεύτηκαν το όραμα μου που ήρθε για τα iced out κοσμήματα -ενώ δεν είχαμε ούτε σαν οικογένεια ούτε εγώ προσωπικά καμία προηγούμενη σχέση με αυτά- κι έτσι ξεκίνησα να δημιουργώ και να εκφράζομαι καλλιτεχνικά και επιχειρηματικά, χτίζοντας την AYEZI.

LPR55903.jpg

Πώς δημιουργήθηκε το όνομά σας; Σημαίνει κάτι;

Η AYEZI ξεκίνησε βασισμένη στα iced out κοσμήματα, δηλαδή μεγάλα κομμάτια γεμάτα πέτρες/ διαμάντια. Αυτό γιατί τα αγαπάω πολύ όπως και την όλη αισθητική και κουλτούρα της γενέτειρας τους όπου είναι η hiphop σκηνή . Τα διαμάντια στην hiphop κουλτούρα ονομάζονται πάγος ,στα αγγλικά ice, έτσι και το “iced out” κοσμήματα. Ήθελα λοιπόν την μάρκα να την πω «πάγος» και επειδή η hip hop έχει γεννηθεί από τους Afro-Americans, να δώσω και το respect μου στην Αφρική. Έτσι, χρησιμοποίησα την λέξη AYEZI που σημαίνει πάγος σε μια αφρικανική διάλεκτο την Chewa language.

LPR55925.jpg

Στο identity του brand έχεις βάλει τις λέξεις inclusive, effortless, confident, seriusly fun. Τι σημαίνει κάθε μία από αυτές για σένα δημιουργικά;

Σημαίνει εγώ. Το Ayezi είναι ο εαυτός μου εάν εγώ ήμουν brand. Έτσι και το πως θα το περιγράψω είναι το πως θα περιέγραφα εμένα, αλλά και πως θέλω ο απέναντι μου να νιώθει. Οποίος ανήκει στον κύκλο μου ή στο community του Ayezi, το νιώθει & με νιώθει.

Πώς ξεκίνησε η σχέση σου με την rap και hip hop κουλτούρα; Πώς αποφάσισες να την εντάξεις στα κοσμήματά σου;

Δεν έχω κάποια συγκινητική ιστορία. Η μητέρα μου είναι καθηγήτρια κλασικού πιάνου και ο πατέρας μου ακούει Σιδηρόπουλο και παρέα τραγουδάμε «θα κάνω ντου βρε πονηρή» του Νταλάρα. Καμία σχέση δεν είχα παλιότερα, αυτό που με μαγνήτισε στην hiphop κουλτούρα ήταν η μόδα της. Τα ρούχα, τα κοσμήματα & η αισθητική. Θεωρώ πως κρύβει τόσο πλούτο, που με εκστασιάζει.

LPR55855.jpg
LPR55734.jpg

Tι είναι αυτό που πιστεύεις ότι ξεχωρίζει τα AYEZI; Ποιο στοιχείο σου αρέσει να βάζεις στα κοσμήματά σας;

Δεν είναι απλά αξεσουάρ. Ειδικά μιλώντας για τα custom αλλά και τα χειροποίητα μου κοσμήματα αλλά και για αυτά που έρχονται, είναι η εξυπνάδα και η ιδιαιτερότητα τους. Το εκάστοτε Ayezi κομμάτι πάνω σου είναι κάτι που θα σε κάνει να ξεχωρίσεις. Βάζω την προσωπικότητα μου, την διάθεση μου και όλον μου τον καλλιτεχνικό χαρακτήρα. Κάθε σχεδιαστής εκφράζεται διαφορετικά. Όλα τα κομμάτια που είτε επιλέγω είτε φτιάχνω, έχουν το κάτι παραπάνω, δεν θα περάσουν απαρατήρητα.

Έχεις δημιουργήσει κάποια πολύ ιδιαίτερα items για γνωστούς rappers της εγχώριας σκηνής, όπως ο Νέγρος του Μοριά. Πώς είναι η συνεργασία μαζί του;

Εύκολη, οργανική και καλλιτεχνικά απολαυστική. Οι καλλιτέχνες πάντα ξεχειλίζουν από έμπνευση και το να δίνεις μορφή σε αυτή είναι μια ξεχωριστή διαδικασία. Ο Κέβιν είναι ένα άτομο που ενώνει κόσμους, ξεχωρίζει, έχει άποψη και λάμψη, όπως ακριβώς ένα hip hop inspired κόσμημα. Το να συνδυάσουμε την ελληνική κουλτούρα με το rap τόσο άρτια, όπως κι έχουμε κάνει τόσο με το iced out κομπολόι όσο και με το pendant τσαρούχι είναι κάτι που θα μπορούσα να κάνω μόνο με τον Νέγρο Του Μοριά.

LPR55731.jpg

Η χρυσή μάσκα του Sicario είναι επίσης δική σου δημιουργία. Πες μας λίγα λόγια για την έμπνευσή της.

Η έμπνευση της χρυσής μάσκας ήταν του KidYoung, Ηλία, βασισμένη στην δίκη τους ξεχωριστή αισθητική, και είναι μεγάλη μου χαρά και τιμή που έχω την δυνατότητα να δημιουργώ μαζί τους. Συνεχίζουμε φτιάχνοντας κι άλλες ξεχωριστές μάσκες για τον Sicario για τις επερχόμενες εμφανίσεις του με τον Κωνσταντίνο Αργυρό όλο το καλοκαίρι.

LPR55809.jpg

Tι σημαίνουν για σένα οι συνεργασίες σου με καλλιτέχνες όπως η Μαρίνα Σάττι; Έχεις μία έφεση στις «μουσικές συνεργασίες».

Όπως είπα τα κοσμήματα για εμένα δεν είναι απλά αξεσουάρ, είναι ο τρόπος μου να εκφράζομαι καλλιτεχνικά, είτε μέσω αυτών είτε των visual τους. Η συνεργασία με καλλιτέχνες είναι το φυσικό επόμενο για εμένα, λόγω και του μουσικού μου υπόβαθρου. Η συζήτηση και δημιουργία με την Μαρίνα Σάττι ήταν απολαυστική, καθώς είναι ένα άτομο με μεγάλο φως, ταλέντο και χαρακτήρα που ξεχωρίζει. Είναι τιμή μου και χαρά μου -όσο κοινότοπο κι αν ακούγεται- να παρατηρώ άτομα σαν την Μαρίνα, πόσο μάλλον να έχω την ευκαιρία να δημιουργώ μαζί τους.

LPR55913.jpg

Πες μας και λίγα λόγια για την πρώτη σας καμπάνια που μας μετέφερε σε ένα urban luxury σύμπαν.

Η πρώτη μου καμπάνια που γυρίστηκε στο King George hotel και σήμανε την αρχή της εταιρίας κρατά ένα πολύ ιδιαίτερο μέρος στην καρδιά μου. Έδειξε ό,τι ήθελα να δείξω και μετέφρασε την καρδιά του brand άρτια. Urban Luxury, ένας χώρος όπου η πολυτέλεια των κοσμημάτων γίνεται για εμάς τα παιδιά του σήμερα, εκφράζει διαφορετικά άτομα και κάνει το επόμενο βήμα από τα κλασσικά κοσμηματοπωλεία. Για το αποτέλεσμα αυτό ευχαριστώ τους ανθρώπους που με βοήθησαν στην τόσο αρχή μου όπως ο Νίκος Λάρδας, η Στέλλα που έχει τα Estiel Studios, ο Kareem Kalokoh, ο Γιάννης Μιχελόπουλος, ο Θοδωρής Γαζέας και όλα τα άτομα που κάνανε παραπάνω από πολλά χωρίς να ξέρουν καν τι εστί AYEZI.

Η Δανάη Γιαννέλλη συνεχίζει να ακροβατεί ανάμεσα στο παλιό και το καινούργιο με τα κοσμήματά της

Ποια είναι τα σχέδιά σας; Πώς φαντάζεσαι το μέλλον για τα AYEZI Jewelry;

Το Ayezi στο τέλος αυτού του καλοκαιριού θα πάρει την πιο ώριμη μορφή του, βγάζοντας την αγαπημένη μου έως τώρα και πιο ιδιαίτερη collection που χαρακτηρίζεται κυρίως από χρυσά και ασημένια κομμάτια τα οποία ξεκίνησα να σχεδιάζω τον Αύγουστο του 2023 μετά από μια κουβέντα με τον πατέρα μου. Συνδυάζουν την Ελλάδα με το κλασσικό κόσμημα των Ισπανών των 70s, και τα λόγια είναι περιττά, θα δείτε. Το μέλλον της εταιρίας είναι να ωριμάζει όσο ωριμάζω κι εγώ. Οπότε, ποιος ξέρει!

Διαβάστε ολόκληρο το αφιέρωμα εδώ.