Το νέο ρεκόρ για την ταινία «Υπάρχω» είναι και μία δικαίωση για τον Χρήστο Μάστορα;
417 χιλιάδες εισιτήρια μέσα σε 15 μέρες και απανωτά sold out για την ταινία «Υπάρχω» που αφηγείται μέρος της ζωής του Στέλιου Καζαντζίδη.
Η ταινία «Υπάρχω» από τις 19 Δεκεμβρίου μέχρι και σήμερα κάνει συνεχόμενα ρεκόρ προβολής για ελληνική ταινία, ξεπερνώντας στο box office ξένες παραγωγές, αλλά αυτός ο μικρός θρίαμβος δεν αφορά μόνο στα νούμερα, στα 417 χιλιάδες εισιτήρια.
Η ταινία κατάφερε να κάνει μία μεγάλη μερίδα του κοινού να επιστρέψει στο σινεμά
Ο Στέλιος Καζαντζίδης είναι ένα λαΐκό είδωλο που αφορά λίγο περισσότερο ως βίωμα, τις προηγούμενες γενιές που έζησαν στην εποχή του και μεγάλωσαν με τα τραγούδια του. Αυτό το κοινό, είναι στην πλειοψηφία του το κοινό που τις τελευταίες 15 μέρες, από την ημέρα της επίσημης πρώτης προβολής της ταινίας στις 19 Δεκεμβρίου, κατακλύζει τις αίθουσες.
Είδαμε την ταινία «Υπάρχω» και Μάστορας, Ρένεση με Βουλιώτη δημιούργησαν έναν κινηματογραφικό άθλο
Αυτή η επιστροφή στο σινεμά, θεατών που σπάνια πλέον πηγαίνουν στις κινηματογραφικές αίθουσες είναι και η μεγάλη νίκη της ταινίας. Ένα κοινό που δεν ανήκει στους παραδοσιακούς σινεφίλ, σιγοτραγουδά την ώρα της προβολής τα τραγούδια του και ξαναθυμάται τα χρόνια που μεγάλωσε με τον Στέλιο. Υπήρξαν τέτοιες συγκινητικές στιγμές σε αρκετές αίθουσες.
Η ταινία όμως, αφορά και στους νέους που θέλουν να γνωρίσουν την επιδραστικότητα του Καζαντζίδη και να μάθουν λίγα πράγματα για τη ζωή του. Δεν θα τα μάθουν όμως, όλα. Δεν αποτυπώνει η ταινία αρκετά στοιχεία της πορείας του, όχι μόνο για οικονομία του χρόνου, αλλά γιατί δεν ήταν αυτός ο σκοπός της. Δεν είναι μία πλήρης βιογραφία.
Δεν είναι επίσης ντοκιμαντέρ για να καταγράψει τα πραγματικά γεγονότα με αληθινά περιστατικά και στοιχεία.
Δεν θα δεις πολλά πράγματα από τον αψύ χαρακτήρα του τραγουδιστή, δεν θα ακούσεις πολλές από τις ακραίες τοποθετήσεις του για πρόσωπα και πράγματα που τον πλήγωσαν. Υπάρχουν γραπτά, οπτικά και ηχητικά ντοκουμέντα από τις συνεντεύξεις του, αν θέλεις να μάθεις περισσότερα, όπως και η αυτοβιογραφία του. Ο ίδιος διηγήθηκε τη ζωή του στον Βασίλη Βασιλικό στο βιβλίο «Στέλιος Καζαντζίδης 1931 -2001».
Υπάρχουν επίσης καταγραφές στη βιβλιογραφία από φίλους και ανθρώπους που τον έζησαν από κοντά.
Δεν ξέρουμε αν ζούσε πώς θα αντιδρούσε ο ίδιος ο τραγουδιστής αν έβλεπε την ταινία της ζωής του, αλλά πιστεύουμε στα λεγόμενα της συζύγου του Βάσως Καζαντζίδη, πως θα τον ικανοποιούσε σε μεγάλο βαθμό το αποτέλεσμα.
«Η ταινία είναι υπέροχη. Έχει γίνει καταπληκτική δουλειά. Ο Χρήστος Μάστορας ήταν απίθανος στον ρόλο του Καζαντζίδη. Στις σκηνές που τραγουδούσε νόμιζα ότι ήταν ο Στέλιος δίπλα μου και άκουγα τη φωνή του. Κατά 99,9% ο Μάστορας απέδωσε Καζαντζίδη», όπως δήλωσε σε συνέντευξή της στην εφημερίδα Secret.
Ο Χρήστος Μάστορας με την μεγάλη προσπάθεια που κατέβαλλε χωρίς να είναι ηθοποιός να μιμηθεί πετυχημένα αλλά και σε πολλά σημεία της ταινίας να υποδυθεί τον Καζαντζίδη, κάλυψε με το μουσικό του ταλέντο, όλα τα πιθανά κενά σε βιογραφικά στοιχεία, που θα περίμενε κάποιος από μία ταινία που αναφέρεται στο λαΐκό είδωλο. Άλλωστε δεν μπορεί να χωρέσει σε μία ταινία 132 λεπτών, μία τέτοια μυθιστορηματική ζωή και καριέρα.
Το κοινό που έχει παρακολουθήσει την ταινία, έχει δικαιώσει την προσπάθεια του τραγουδιστή και του σκηνοθέτη Γιώργου Τσεμπερόπουλου που τον διαμόρφωσε ως Καζαντζίδη. Το καστ είναι εξαιρετικό σε όλους τους τομείς και ρόλους, όπως και η αισθητική αποτύπωση της εποχής.
Η ταινία στηρίζεται πολύ στη μουσική, αλλά δεν υστερεί σε όλα τα στοιχεία που διαμορφώνουν μία καλή οπτικά και σεναριακά, κινηματογραφική παραγωγή.
Είναι ένα ωραίο, νοσταλγικό ταξίδι σε μία άλλη εποχή που δεν πρέπει να ξεχαστεί.