Οι 10 πιο ρομαντικές ταινίες όλων των εποχών... με τα λιγότερο ρομαντικά φινάλε
Γιατί κάποιες φορές δεν ξέρεις αν πρέπει να κλάψεις ή να γελάσεις μέχρι να γράψει το «The End».
Μία από τις πιο διάσημες Βρετανικές παροιμίες είναι αυτή που λέει «Τίποτα δεν έχει τελειώσει μέχρι να τραγουδήσει η χοντρή κυρία». Αν θέλουμε να το προσαρμόσουμε στη δική μας παράδοση έχουμε το «Στο τέλος ξυρίζουν τον γαμπρό», αλλά το πρώτο ήταν πιο εύηχο. Και τα δύο ρητά πάντως σε προδιαθέτουν να κρατήσεις την αναπνοή σου μέχρι να τελειώσει κάτι, να δεις την τελική έκβασή του και να ξεφυσήσεις με ανακούφιση.
Αυτό ακριβώς πρέπει να έχουμε στο μυαλό μας όταν ξεκινάμε ανέμελες να δούμε ρομαντικές ταινίες, rom coms, «chick flicks» για να μιλήσουμε και στη γλώσσα μας. Εμείς δεν θέλουμε η αυριανή μέρα να σε βρει απροετοίμαστη και σε μία κρίση ρομαντισμού να βάλεις να δεις ένα διάσημο συναισθηματικό film μεν, που κανείς δεν σου έχει πει πως δεν θα χαμογελάσεις στο τέλος από ευτυχία, δε. Γι’ αυτό σε προετοιμάζουμε και σου κάνουμε και τα απαραίτητα spoilers για να ξέρεις πως αν πατήσεις το play στις παρακάτω ρομαντικές κομεντί στο τέλος δεν σε περιμένουν «αίμα και ιδρώτας», αλλά δάκρυα... πολλά δάκρυα. Οπότε η τοποθέτηση στο DVD Player γίνεται αποκλειστικά με δική σου ευθύνη.
Όσα Παίρνει ο Άνεμος (1939)
Η Scarlett O'Hara τον παντρεύεται τον Rhett Butler, κάνουν και ένα παιδάκι, επιβιώνουν και από τον εμφύλιο και φαίνεται πως όλα θα πάνε καλά. Έλα μου ντε όμως που εκείνη δεν έχει ξεχάσει ποτέ το συναισθηματικό της απωθημένο, έλα μου που δεν έχει σταματήσει ποτέ να θεωρεί πως άξιζε κάτι καλύτερο, έλα μου που τον εκτιμάει μόνο όταν την παρατάει μόνη της στο τέλος στην αγαπημένη της Τάρα. «Αύριο ξεκινάει μία νέα μέρα», έστω και αν ο Rhett «δεν δίνει πια δεκάρα».
H Εξιλέωση (2007)
Εδώ τους χωρίζουν πολλά τους πρωταγωνιστές. Η μικρή αδερφή της Keira Knightley, που θεωρεί ότι ο James McAvoy την βιάζει ενώ στην πραγματικότητα ζούσαν μία από τις πιο ερωτικές σκηνές στην ιστορία του κινηματογράφου, μέσα στη βιβλιοθήκη, αλλά και ο Β’ Παγκόσμιος Πόλεμος και ο βομβαρδισμός του Λονδίνου. Όπως καταλαβαίνεις αυτοί οι δύο όχι απλά δεν καταλήγουν μαζί, δεν κατοικούν ούτε στον ίδιο μάταιο κόσμο.
Ο Άγγλος Ασθενής (1996)
Α οι εξωσυζυγικές σχέσεις δεν είναι καλό πράγμα. Αυτό το ξέραμε και από μόνες μας, δεν χρειαζόμασταν τον Ralph Fiennes και την Kristin Scott Thomas να μας το αποδείξουν. Τώρα βέβαια αν βλέπεις πως μερικές κατέληξαν σε θάνατο μετά από πτώση μικρού αεροπλάνου στην έρημο... ε το σκέφτεσαι διπλά πριν βγάλεις τη βέρα και τσιλημπουρδίσεις.
Tα Καλύτερά Μας Χρόνια (1973)
Η απουσιολόγος, ασχημούλα, πολιτικοποιημένη, ακτιβίστρια κατακτά τον υπερκούκλο, αθληταρά και fabulous . Kαι φυσικά αυτός την αφήνει, γιατί το πράγμα μεταξύ τους έχει γίνει πολύ κομπλικέ, για να πάει με μία γλυκούλα, απλή κοπέλα που δεν του φέρνει αντιρρήσεις σε τίποτα και δεν τον ενοχλεί και πουθενά. Όχι δεν είναι αληθινή ιστορία, για ταινία μιλάμε.
Ρωμαίος Και Ιουλιέτα (1996)
Η ιστορία είναι τόσο κλασική που δεν υπάρχει άνθρωπος στον πλανήτη που δεν την ξέρει, οπότε λογικά δεν σε σοκάρουμε επειδή σου γράφουμε ότι το ζευγάρι αυτό ΣΙΓΟΥΡΑ δεν καταλήγει μαζί. Αλλά επειδή αυτή η version με τον Leonardo DiCaprio και την Claire Danes είναι κάπως χιπ και μοντέρνα μπορεί να πιστέψεις προς στιγμήν πως έχει happy end... χα χα χα μην είσαι αφελής.
Τιτανικός (1997)
Ο Leonardo DiCaprio εκεί στα 90s πέθαινε συχνά. Από έρωτα, από παγόβουνο, από τις ξάπλες που έριχνε η Kate Winslet πάνω στην πόρτα όταν βούλιαξε το πλοίο. Το θέμα είναι ότι πέθαινε και αυτή εδώ η ταινία δεν έρχεται να προσθέσει κανένα νέο δεδομένο σε αυτή την κοινή παραδοχή.
Αγάπα Με Αν Τολμάς (2003)
Τι διαβολεμένο παιχνίδι παίζανε αυτοί οι δύο! Στην συγκεκριμένη ταινία πιο πολύ μας τάραξε η σκηνή που την καλεί σε δείπνο για να της ανακοινώσει με απόλυτο σαδισμό ότι παντρεύεται, παρά το σουρεαλιστικό φινάλε που αφήνει να εννοηθεί ότι θάφτηκαν παρέα κάτω από μπετά. Στην τελική, τότε ήταν επιτέλους μαζί.
Casablanca (1942)
«Πάντα θα έχουμε το Παρίσι» σου λέει... και τι να το κάνεις αν δεν μπορείς να έχεις την Κυψέλη, τα Άνω Πατήσια και το Γκύζη μου λες; Πόσο να σου εμπνεύσει εμπιστοσύνη ένας τυχοδιώκτη και να αφήσεις τον σύζυγό σου για να κυνηγήσεις το όνειρο μαζί του; Mάλλον όχι πολύ γιατί η Ingrid Bergman δεν το έκανε.
One Day (2011)
Την είχε απορρίψει άμεσα και έμμεσα ένα εκατομμύριο φορές μέχρι να καταλήξει να παντρευτεί και να κάνει παιδί με μία άσχετη ξερακιανή. Είπαμε εκεί, οκ η ταινία τελείωσε και δεν τελείωσε ωραία. Τότε ξαφνικά βλέπουμε τον γάμο του να καταστρέφεται και τον Jim Sturgess να καταλαβαίνει πως η Anne Hathaway είναι η γυναίκα της ζωή του, να την διεκδικεί επιτέλους και στο τέλος να την κερδίζει. Και εκεί που πάει να γελάσει λίγο το χειλάκι μας εμφανίζεται ένα φορτηγάκι από το πουθενά. Ο Νόμος το Μέρφι στο ρομαντικοτραγικό του.
Οι Γέφυρες Του Μάντισον (1995)
Η ταινία-απόδειξη πως ποτέ δεν ξέρεις πότε θα σε βρει το μοιραίο πάθος και ο μεγάλος έρωτας. Μπορεί, που λέει ο λόγος, να είσαι μια απλή νοικοκυρά στον αμερικάνικο Νότο και να σου χτυπήσει την πόρτα ένας sexy, κοσμοπολίτης φωτογράφος και ο χρόνος να σταματήσει γύρω σας στο πρώτο κλικ του. Αλλά στο τέλος ποτέ πραγματικά δεν θα ρισκάρεις να αφήσεις τα πάντα και να τον ακολουθήσεις... θα κρατήσεις μόνο τις στιγμές σας και τις φωτογραφίες που σου τράβηξε.