Βραβεία Μελίνα Μερκούρη - Δημήτρης Χορν: Οι νικητές και η άρνηση της Νάνσυς Σιδέρη να είναι υποψήφια

Τζένη Ντεμιράι

Για ποιον λόγο η Νάνσυ Σιδέρη αρνήθηκε την υποψηφιότητά της για το βραβείο «Μελίνα Μερκούρη» και ποιοι ηθοποιοί τιμήθηκαν τελικά με τα θεατρικά βραβεία;

Απονεμήθηκαν το βράδυ της Δευτέρας 27 Μαΐου τα θεατρικά βραβεία «Μελίνα Μερκούρη» και «Δημήτρης Χορν» για τις θεατρικές σεζόν 2019-2020, 2020-2021 και 2022-2023 σε κοινή τελετή που πραγματοποιήθηκε στο «Ίδρυμα Μελίνα Μερκούρη» στην Πλάκα.

Αξίζει να σημειωθεί ότι η περίοδος της πανδημίας ανέστειλε τη λειτουργία του θεσμού, γι' αυτό και στη χθεσινή εκδήλωση απονεμήθηκαν τα βραβεία των προηγούμενων ετών.

Η Διδασκάλου γίνεται για 13η χρονιά Ερατώ στην «Πόρνη από πάνω» & στέλνει μήνυμα για την κακοποίηση

Ρίζου, Ροϊλός, Στρατηγός και Καπουράνης οι νικητές στα βραβεία «Μελίνα Μερκούρη» και «Δημήτρης Χορν»

Νικητές αναδείχθηκαν η Ελίνα Ρίζου, ο Αναστάσιος Ροϊλός, ο Φώτης Στρατηγός και ο Δημήτρης Καπουράνης.

Συγκεκριμένα, η Ελίνα Ρίζου κέρδισε τη χρυσή καρφίτσα της Μελίνας Μερκούρη και για τις τρεις σεζόν. Η ηθοποιός τιμήθηκε με αφορμή τις ερμηνείες της στις παραστάσεις «Μυθιστόρημα» σε σκηνοθεσία Παναγιώτη Εξαρχέα, «Ο παγοπώλης έρχεται» σε σκηνοθεσία Ακύλλα Καραζήση και «Καμπάνες τα μεσάνυχτα - Κάποιες κυρίες διασκεδάζουν» σε σκηνοθεσία Μάνου Βαβαδάκη.

Παραλαμβάνοντας την καρφίτσα της από την προκάτοχό της, Αμαλία Καβάλη, η Ρίζου ευχαρίστησε για την τιμή. «Με τιμά που μου λέει μπράβο μία επιτροπή ανθρώπων που θαυμάζω. Με τιμά που είμαι μαζί με συνυποψήφιες συναδέλφους που εκτιμώ βαθιά. Με τιμά που μας στηρίζετε. Με τιμά που διαδέχομαι την Αμαλία (Καβάλη). Δεν με τιμά που έχω προλάβει ήδη να χαρώ για την αμοιβή του βραβείου. Γιατί δυστυχώς δεν είναι συμβολική, έτσι άσχημα που κοστολογείται ο καλλιτεχνικός χώρος».

Ο Αναστάσιος Ροϊλός απέσπασε το βραβείο Χορν για την ερμηνεία του ως Αντρέι στον «Γυάλινο Κόσμο» του Τενεσί Ουίλιαμς την περίοδο 2019-2021. Την παράσταση σκηνοθετούσε ο Γιώργος Νανούρης. Για την αμέσως επόμενη θεατρική σεζόν (2021-2022), το βραβείο Χορν απονεμήθηκε στον Φώτη Στρατηγό για την ερμηνεία του στην παράσταση «Πόσο κοστίζει να ζεις», την οποία σκηνοθετεί ο Θωμάς Μοσχόπουλος.

Για την θεατρική σεζόν 2022-2023 το ίδιο βραβείο έλαβε ο Δημήτρης Καπουράνης, τον οποίο γνωρίσαμε καλύτερα μέσα από τη σειρά «Το Ναυάγιο», για την ερμηνεία του στην παράσταση «Μια Άλλη Θήβα» σε σκηνοθεσία Βαγγέλη Θεοδωρόπουλου.

Ιδιαίτερη αίσθηση έκανε η εμφάνιση του Αναστάσιου Ροϊλού, αφού ο ηθοποιός είχε πλατινέ μαλλιά. Ο λόγος της μεγάλης του αλλαγής σχετίζεται με τον ρόλο του στην παράσταση «Άμλετ».

Η σκηνοθέτιδα του «Multimedea», Όλγα Τζωρτζ, μάς μιλά για την μητρότητα και τις αληθινές Μήδειες

Γιατί η Νάνσυ Σιδέρη αρνήθηκε την υποψηφιότητά της στο Θεατρικό βραβείο Μελίνα Μερκούρη

Μπορεί η Ελίνα Ρίζου να στάθηκε στο επίκεντρο, αφού τιμήθηκε για τρεις διαδοχικές θεατρικές σεζόν, όμως, αυτός δεν ήταν ο μόνος λόγος που αντιληφθήκαμε με διαφορετικό τρόπο το βραβείο «Μελίνα Μερκούρη». Εκτός από την Ελίνα, υποψήφιες για το βραβείο ήταν και οι Νεφέλη Μαϊστράλη, Ειρήνη Μακρή, Νάνσυ Σιδέρη και Πηνελόπη Τσιλίκα. Η Νάνσυ Σιδέρη, όμως, αρνήθηκε την υποψηφιότητά της, καθώς, όπως ανακοίνωσε με επιστολή της, προβληματίζεται έντονα «για το τι εξυπηρετούν τα βραβεία εν γένει».

Μιλώντας για την απόφασή της, η ηθοποιός δήλωσε: «Τα εργασιακά μας δικαιώματα έχουν καταπατηθεί εδώ και χρόνια. Μέσα σε ένα τέτοιο κλίμα, λοιπόν, η ατομική τιμητική διάκριση ενδέχεται να αποκτά και αρνητική χροιά. Για μένα, η ηθική ικανοποίηση συνδέεται με την επιτακτική ανάγκη να αναγνωρίσει η πολιτεία συνολικά τους αγώνες που δίνουμε κάθε μέρα για αξιοπρεπή διαβίωση και εργασιακά δικαιώματα στον χώρο των τεχνών, ενάντια στη συστηματική απαξίωση που βιώνουμε εδώ και πολλά χρόνια, με αποκορύφωμα το Προεδρικό Διάταγμα 85/2022».

Η Σιδέρη είναι ηθοποιός του θεάτρου και κρίθηκε ότι άξιζε μία θέση στις υποψηφιότητες για τα έργα «Όνειρο καλοκαιρινής νύχτας» του Ουίλιαμ Σέξπιρ, σε σκηνοθεσία Εκτορα Λυγίζου, Εθνική Λυρική Σκηνή – Κέντρο Πολιτισμού Ιδρυμα Σταύρος Νιάρχος, «Τρικυμία» του Ουίλιαμ Σέξπιρ, σε σκηνοθεσία Μάριου Παναγιώτου, Θέατρο Μουσούρη και «Σπιρτόκουτο – The Musical», βασισμένο στην ταινία του Γιάννη Οικονομίδη, σε σκηνοθεσία Γιάννη Νιάρρου, Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών Ιδρύματος Ωνάση Κεντρική Σκηνή.

Η Σιδέρη θέλησε στην επιστολή της να αναφερθεί στον τρόπο με τον οποίο αντιλαμβάνεται η ίδια την τέχνη, ενώ επεσήμανε ότι η απόφασή της δεν έχει σκοπό να προσβάλει κανέναν.

«Θα ήθελα να αναφέρω ότι αντιλαμβάνομαι την τέχνη ως ένα πεδίο ανοιχτό. Σημαντικό κομμάτι της βασίζεται στον χώρο που δημιουργεί, για καθετί διαφορετικό και μη αποδεκτό πολλές φορές από την κοινωνία ως κατώτερο, ανεπαρκές ή περιττό. Αγαπώ το θέατρο και με το παρόν κείμενο δεν θα ήθελα να προσβάλω κανέναν άνθρωπο, ούτε θεωρώ κατακριτέα τη συμμετοχή οποιουδήποτε σε μία απονομή βραβείων, πόσο μάλλον όταν αυτά συνοδεύονται από ένα σημαντικό χρηματικό ποσό. Προσωπικά, όμως, για τους λόγους που προανέφερα, θα επιθυμούσα να μη συμπεριληφθώ στις φετινές υποψηφιότητες», κατέληξε η ηθοποιός.

Ποια είναι η Νάνσυ Σιδέρη;

Η Νάνσυ Σιδέρη γεννήθηκε στις Σέρρες, σπούδασε στην Αθήνα Οπτική και Οπτομετρία. Γρήγορα κατάλαβε την κλίση της στις τέχνες και αφού τελείωσε τις σπουδές της το 2009, ακολούθησε το όνειρο της υποκριτικής με πρώτο σταθμό το Εθνικό Θέατρο, από το οποίο αποφοίτησε το 2012. Το 2013 ξεκίνησε να πρωταγωνιστεί σε παραστάσεις, ενώ το 2015 έγραψε την μουσική για τα έργα «Το πάρε-δώσε» (2015) σε σκηνοθεσία Παναγιώτη Εξαρχέα και «Στο μυαλότου Δανιήλ Χαρμς» της ομάδας Roswitha.

Η Σιδέρη μπορεί να μην έχει παρουσία στην τηλεόραση, αλλά, έχει ασχοληθεί με την μεγάλη οθόνη, συμμετέχοντας στις ταινίες «Πολυξένη» (2016) της Δώρας Μασκλαβάνου, «Η Προετοιμασία» (βραβείο πρωτοεμφανιζόμενου σκηνοθέτη 2017 στο Φεστιβάλ Δράμας,) της Σοφίας Γεωργοβασίλη και «Προφιτερόλ» (βραβείο καλύτερης σπουδαστικής ταινίας 2017 στο Φεστιβάλ Δράμας) της Χρυσάνθης Καρφή Κώη.

Πηγή κεντρικής εικόνας: ndp και chiosmusicfestival.gr

© 2014-2024 Queen.gr - All rights reserved
× Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies. Με τη χρήση αυτού του ιστότοπου, αποδέχεστε τους Όρους Χρήσης