Το δράμα του Famagusta & η Μεγάλη Εικόνα: Μπεμπεδέλη και Μάντολες συγκίνησαν ξανά το κοινό
Το κοινό διχάστηκε με τον Ανδρέα Γεωργίου στο Famagusta αλλά συγκίνησε με μία ακόμη ιστορία από τις ημέρες της τουρκικής εισβολής στην Κύπρο το 1974.
Το δεύτερο επεισόδιο του Famagusta είχε μία ακόμη συγκινητική ιστορία από την εισβολή στην Κύπρο αλλά και αρκετή δόση μυθοπλασίας που δίχασε το κοινό. Μετά το δράμα του Χρήστου Λούλη που άδικα θα κατηγορηθεί για φόνο, το Twitter/X λάτρεψε το δίδυμο Μπεμπεδέλη - Μάντολες με αφορμή τη σειρά. Οι δύο γυναίκες έδωσαν την πρώτη τους κοινή συνέντευξη στην εκπομπή «Μεγάλη Εικόνα» και τη Νίκη Λυμπεράκη.
Περισσότερη Κύπρος, λιγότερη μυθοπλασία
Και το δεύτερο (χθεσινό) επεισόδιο του Famagusta ήταν φορτισμένο συναισθηματικά και μετέφερε τα ίδια vibes και στο κοινό. Καταρχάς με μία ακόμη αληθινή ιστορία από τα χρόνια της εισβολής. Η ηθοποιός Μαρούσα Αβραμίδου, διηγήθηκε το δράμα της Μυροφόρας Γεωργίου, που αναζητά εδώ και 50 χρόνια τον σύζυγο και τον γιο τους. Είναι αγνοούμενοι μετά την εισβολή, τη σύλληψή τους και τη μεταφορά τους σε στρατόπεδο. Ιστορικά ένα άλυτο ακόμη θέμα, μία βαθιά πληγή, ένα μεγάλο ερωτηματικό που δε βρήκε ποτέ απάντηση: Τι απέγιναν τελικά όλοι αυτοί οι Κύπριοι που μεταφέρθηκαν στα στρατόπεδα; Γνωρίζουμε μόνο για ελάχιστους.
Από το ιστορικό δράμα, στο δράμα του Χρήστου Λούλη. Ο οποίος ζει μία ακόμη δύσκολη συνθήκη όπως στον Όρκο, κατηγορούμενος για έναν φόνο που δεν έχει κάνει. Η Ελένη βρέθηκε τελικά νεκρή, αλλά τα στοιχεία οδήγησαν στη σύλληψή του. Όλοι καταλαβαίνουμε πως είναι θέμα χρόνου να αποκαλυφθεί η κρυφή σχέση της νεαρής με τον Στέφανο Μιχαήλ και να αλλάξουν ρότα οι έρευνες.
Τα νέα πλάνα του Famagusta, η παγίδα στον Λούλη και το νέο πρόσωπο που θα λύσει τον γρίφο
Οι σκηνές με την ανακάλυψη του πτώματος και στη συνέχεια με την κηδεία, ήταν αρκετά ρεαλιστικές και σε μερικούς βέβαια θύμισαν, την πιο εξελιγμένη μορφή της Γης της ελιάς. Για καλό προφανώς το είπαν.
Ωστόσο ένα θέμα απασχόλησε έντονα αρκετούς τηλεθεατές: Μήπως η σειρά να ασχολούνταν μόνο με την υπόθεση του αγνοούμενου παιδιού Καράντη και Μπέζου (Ο Λούλης δηλαδή ως Μάικλ) και τις πραγματικές ιστορίες από την εισβολή και να μην είχαμε καθόλου τις ενδιάμεσες ιστορίες; Όπως εκείνη του φόνου δηλαδή; Το κοινό διχάστηκε, όπως και στο αν σε αυτή τη σειρά θα έπρεπε να παίζει ο ίδιος ο Ανδρέας Γεωργίου ή όχι. (Κάτι αντίστοιχο με το πάγιο ερώτημα που αφορά τον Παπακαλιάτη). Μα γιατί να μη παίζουν; Ρωτάμε και εμείς αντίστοιχα.
Όμως είναι - όπως επισημάνθηκε - ο Ανδρέας Γεωργίου ο πρώτος που κάνει τηλεοπτική σειρά ένα τόσο σοβαρό και ευαίσθητο θέμα, ενώ το επίπεδο παραγωγής του Famagusta είναι πολύ καλύτερο από ό,τι έχει κάνει μέχρι στιγμής στην τηλεόραση ο σκηνοθέτης και ηθοποιός. Παρεπιπτόντως το χθεσινό επεισόδιο σάρωσε στην τηλεθέαση με ποσοστό που έφτασε το 24,5% στο νεανικό κοινό και το 30% στο γενικό.
Λίγα λεπτά μετά τους τίτλους τέλους του Famagusta στην εκπομπή «Μεγάλη Εικόνα» με τη Νίκη Λυμπεράκη, είχαμε και την πρώτη τηλεοπτική συνέντευξη της Δέσποινας Μπεμπεδέλη και της ηρωίδας της Κύπρου που ενσάρκωσε στο πρώτο επεισόδιο η ηθοποιός, της Χαρίτα Μάντολες δηλαδή. Αυτή η εκπομπή ήταν μία από τις ωραιότερες στιγμές της ελληνικής τηλεόρασης.
Καταρχάς η ηθοποιός, η οποία ζει στην Κύπρο από τη δεκαετία του '60 με τον Κύπριο σύζυγό της και ηθοποιό Στέλιο Καυκαρίδη, τα δύο παιδιά τους και τα εγγόνια τους, γνώριζε την ιστορία της Χαρίτα Μάντολες που έχασε αρκετά μέλη της οικογένειάς της κατά την εισβολή. Εδώ και 50 χρόνια η μαρτυρία και ο αγώνας της για τους αγνοούμενους έχει ακουστεί σε όλον τον πλανήτη μέσω ειδικών αφιερωμάτων ξένων τηλεοπτικών δικτύων. Και ήταν μία ευκαιρία το ελληνικό κοινό να τη γνωρίσει χθες λίγο καλύτερα.
Η στιγμή που επισκέφτηκε για πρώτη φορά το σπίτι της στην Αμμόχωστο μετά την εισβολή και η διήγηση των δύο γυναικών ήταν σχεδόν ανατριχιαστική. Αφήνοντας ακόμη και τη Νίκη Λυμπεράκη άφωνη. Όπως και το κοινό.