Η ανατροπή στην εμφάνιση του Νίκου Καρβέλα στη Ναταλία Γερμανού έγινε με το «καλησπέρα»

Ανθή Μιμηγιάννη
Η ανατροπή στην εμφάνιση του Νίκου Καρβέλα στη Ναταλία Γερμανού έγινε με το «καλησπέρα»

Η Νοοσοφία του Νίκου Καρβέλα μεταφέρθηκε όπως έπρεπε μέσα από το «Καλύτερα δε γίνεται». Η αμοιβή του 1 ευρώ για να εμφανιστεί πριν από λίγο καιρό, η λατρεία στις γυναίκες και το δεύτερο και τρίτο σκέψης επίπεδο του πολυσχιδούς καλλιτέχνη.  

Καλεσμένος -ευτυχώς- στην εκπομπή της Ναταλίας Γερμανού βρέθηκε ο Νίκος Καρβέλας το μεσημέρι του Σαββάτου (13/4). Και λέμε ευτυχώς διότι η χημεία των δύο είναι κάτι παραπάνω από δεδομένη -εκτός από το γεγονός πως τους συνδέει οικογενειακή σχέση (είναι κουμπάροι) είναι και συνεργάτες επί σειρά ετών και αυτό δεν είναι τυχαίο. Μάλιστα, γνωρίζονται από το 1989 και αυτό αν μη τί άλλο τα λέει όλα.

Η ανατροπή στην εκπομπή έγινε με το «καλησπέρα» (κυριολεκτικά) καθώς η παρουσιάστρια υποδέχθηκε τον καλεσμένο αμέσως με το που ξεκίνησε το «Καλύτερα δε γίνεται» -κόντρα στη σκαλέτα της εκπομπής. Το καλύτερα δε γίνεται, ήταν φυσικά για ακόμα μία φορά η live κουβέντα-κάτι που ο μουσικοσυνθέτης έχει ως κανόνα μετά από 25 χρόνια σιωπής στο κομμάτι των συνεντεύξεων. Μάλιστα, «ακύρωσε» τη viral συνέντευξη που παραχώρησε πριν από λίγες ημέρες λέγοντας στην οικοδέσποινα «εγώ σήμερα μιλάω έπειτα από 25 χρόνια». Και καλώς έπραξε διότι εκείνη η συνέντευξη έγινε viral για όλους τους λάθος λόγους.

«Θα εκτεθείς, θα εκτεθώ», είπε live ο Νίκος Καρβέλας στη Νίκη Λυμπεράκη κι έγιναν Νο1 trend (2)

Όπως είχε προλογήσει και η Ναταλία με σχετική ανάρτηση νωρίτερα μέσα στην εβδομάδα, οι δυο τους μίλησαν σε δεύτερο και τρίο επίπεδο για μουσική, θρησκεία, έρωτα. Μίλησαν επίσης για τη Γυναίκα και τις αλλαγές που θεωρεί ο ίδιος πως θα έπρεπε να γίνουν και τις οποίες φυσικά μεταφέρει μέσα από το νέο του βιβλίο «Νοοσοφίες».

https://www.instagram.com/p/C5mQYlis3Ry/

«Δεν είμαι συστημικός, ανήκω στο σύστημα, δεν έχω λεφτά»

Ο άνθρωπος που μπορεί να έβγαλε λεφτά, αλλά τα σπατάλησε για λογαριασμό της δημιουργίας και της μουσικής, μίλησε με αφοπλιστική ειλικρίνεια για θέματα που κανείς δεν θα τολμούσε. Το γεγονός πως κάποτε τραγουδούσε σε μαγαζί και αμείβονταν για 1 εύρω -επειδή ένιωθε άσχημα να πληρώνει ο κόσμος για να τον ακούσει, μάς επιβεβαιώνει τα πολλά κυβικά του καλλιτέχνη που αποδομεί εαυτόν και έχει ανάγκη πραγματικά τη δημιουργία.

Η Άννα Βίσση πόζαρε με τα 2 παιδιά του Καρβέλα και εκτός από αγάπη υπερβολική είδαμε και κάτι άλλο

«Όποιος λέει ότι είναι αντισυστημικός είναι κουτός. Και οι αντισυστημικοί ζουν εντός του συστήματος. Ένας αντισυστημικός ζει εκτός πόλης, στα βουνά. Άρα κι εγώ συστημικός είμαι. Γι’ αυτό κι εγώ προσπαθώ όσο μπορώ να είμαι αντισυστημικός με πράγματα που μου βγαίνουν αυθόρμητα».

«2-3 φορές δούλεψα στη ζωή μου. έκανα τον τραγουδιστή. Να διαγραφεί αυτό από τα πρακτικά, παρακαλώ. Έπαιρνα πολλά λεφτά θυμάμαι και αισθανόμουν τρομερά άσχημα. Πολλές φορές αισθανόμουν απαίσια που νέα παιδιά ερχόντουσαν και άφηναν τόσα λεφτά και στο τέλος εγώ έπαιρνα ένα μάτσο χρήματα».

«Κάποτε αποφάσισα να εμφανιστώ χωρίς λεφτά. Από το Υπουργείο Πολιτισμού μού είπαν ότι υποχρεούσαι να τα πάρεις λόγω των κανονισμών. Τους λέω "εντάξει, πόσο είναι το κατώτατο που μπορώ να πάρω;". Μου λένε 1 ευρώ. Και τους απάντησα "ωραία, βάλτε 1 ευρώ. Ερχόντουσαν άνθρωποι και με έτρωγαν στη μάπα να λέω αυτά που έλεγα».

«Όλοι κυνηγάμε τα λεφτά. Κι εγώ το ίδιο έκανα. Το γεγονός ότι έγινα διάσημος ή απέκτησα λεφτά δεν είναι θέμα συστήματος. Πολλοί γίνονται διάσημοι και πλούσιοι. Εγώ δεν έχω καθόλου λεφτά, ποτέ δεν είχα και δεν με ενδιέφερε. Μου αρέσει να έχω λεφτά αλλά, αν μου πεις ασχολήσου με αυτό, δεν μπορώ. Μια φορά ένα ζευγάρι ήρθε στον Διογένη να με ακούσει και, επειδή είχαν πληρώσει τα μισά από αυτά που είχαν κανονίσει εξ αρχής, ζήτησα από τον μετρ να τους δώσει πίσω τα λεφτά».

Δημοκρατία, θρησκεία, οικογένεια

Με αφορμή το νέο του βιβλίο -που είναι μια ωδή στη γυναίκα, ο Νίκος Καρβέλας μίλησε δημόσια έτσι όπως έπρεπε για τη βία που υφίστανται οι γυναίκες και η οποία προφανώς δεν είναι μόνο σωματική. Την ώρα που σε συνεντεύξεις κάποιοι απομαγνητοφωνούν τα ...αέρια του καλλιτέχνη (άκουσον άκουσον) εκείνη την ώρα ο Καρβέλας είπε τα αυτονόητα.

«Η γυναίκα βιάζεται καθημερινά και αυτό δεν θα αλλάξει. Όλοι είμαστε ακρωτηριασμένες μπαλαρίνες. Την ηθική την έχουν πλάσει άντρες».

«Οι γυναίκες θα πρέπει να απεχθάνονται τον Περικλή, τον Σόλωνα και όλους αυτούς τους τύπους».

Ο Νίκος Καρβέλας είπε μόνο αλήθειες για τα Τέμπη

«Δεν πρόκειται να καταδικαστεί κανείς, έχουν το κόλπο με το νόμο για την ευθύνη υπουργών»

«Αυτοί οι άνθρωποι θα έπρεπε να λογοδοτήσουν και να υποφέρουν πάρα πολύ».

«Δεν μπορώ να αντιληφθώ τον πόνο αυτών των γονιών που έχασαν τα παιδιά τους, όπως μπόρεσε να το κάνει αυτός ο υπουργός ο Σπυρίδων-Άδωνις… γνωστός. Ρώτησα: έχει πεθάνει κανένα παιδί του; Τότε δεν μπορεί να μιλάει άρα λέει ψέματα και υποκρίνεται. Το να υποκρίνεσαι με την οδύνη του ανθρώπου και να φαίνεσαι τόσο πρόστυχα ψεύτης και υποκριτικής θα έπρεπε να πατάσσεται πάρα πολύ άσχημα».

«Αν έπρεπε να αποφανθώ ποιος πρέπει να πληρώσει, το λέει το Σύνταγμα: ο αρχηγός του Κράτους, ο υπεύθυνος για τους υπουργούς είναι ο πρωθυπουργός και ο αμέσως επόμενος υπεύθυνος είναι ο υπουργός Μεταφορών. Υπέγραψε τη σύμβαση 717 και δεν προειδοποίησαν τους πολίτες να μην μπαίνουν στα τρένα, γιατί είναι επικίνδυνα για τη σωματική τους ακεραιότητα».

Για την κριτική που υφίσταται ως καλλιτεχνική ύπαρξη είπε:

«Η κριτική τότε για τους Δαίμονες ήταν "η μουσική του Νίκου Καρβέλα είναι ένα μπάχαλο και μόνο τσιφτετέλια δεν έχει". Δεν παριστάνω τον σπουδαίο αλλά ήταν μία πολύ σοβαρή υπόθεση μουσικά οι Δαίμονες. Την αντιλήφθηκαν όλοι οι άνθρωποι που είχαν έρθει από το εξωτερικό, ο πρωταγωνιστής του Phantom of the Opera, ο οποίος γονάτισε κυριολεκτικά μπροστά μου. Ο διευθυντής της όπερας του Μόντε Κάρλο με ρώτησε: μπορώ να σε αγγίξω;».

Για το νέο του βιβλίο είπε:

«Παραπάνω από 13 χρόνια γράφω το συγκεκριμένο βιβλίο. Την πρώτη φορά που το διάβασα αισθάνθηκα λίγο άσχημα και το ξανά έγραψα. Το έδωσα στον αδερφό μου να το διαβάσει και δεν καταλάβαινε τι έλεγε το βιβλίο. Και το ξαναέγραψα μέχρι που είπα πως δεν πάει άλλο γιατί αυτό με κούραζε».