Eurovision 2024: Η τηλεθέαση του τελικού και αντίδραση του Twitter/X στα λάθη των Καλούτα- Αλευρά

Κατερίνα Μπούσιου
Eurovision 2024:  Η τηλεθέαση του τελικού και αντίδραση του Twitter/X στα λάθη των Καλούτα- Αλευρά

Η Eurovision συνεχίζει να αποτελεί μία σταθερή τηλεοπτική αξία και συνήθεια. Τα νούμερα τηλεθέασης του τελικού και αντίδραση του Twitter/X στα λάθη των Καλούτα- Αλευρά.

H Eurovision δεν αποτελεί αποκλειστικά έναν μουσικό διαγωνισμό, γιατί από τη σύστασή του είναι ένας τηλεοπτικός διαγωνισμών, των εθνικών (δημόσιων) καναλιών της Ευρώπης. Είναι ένα show (και έτσι πρέπει να το αντιμετωπίζουμε) που προσελκύει εκατομμύρια τηλεθεατές σε όλον τον κόσμο και που παραδοσιακά στην Ελλάδα, αποτελεί μία σταθερή αξία, παρόλο που περάσαμε και κάποιες χρονιές απαξίωσης.

Επιμέλεια: Κατερίνα Μπούσιου, Κατερίνα Πατούλια

Πώς πήγε σε νούμερα τηλεθέασης η φετινή χρονιά και γιατί δεν ξεπεράστηκε ποτέ το ρεκόρ της Έλενας Παπαρίζου και του Σάκη Ρουβά;

Νικήτρια η Ελβετία στη φετινή Eurovision: Η Ελλάδα με τη Μαρίνα Σάττι πήρε την 11η θέση

Η Έλενα Παπαρίζου πάντα θα «κλέβει» την παράσταση

Η Μαρίνα Σάττι παρά την τελική 11η θέση κατάταξης, ήταν μία πολύ ωραία παρουσία και μία πολύ ωραία στιγμή στην 50χρονη πορεία συμμετοχής της χώρας μας στον διαγωνισμό της Eurovision. Προκαταβάλλω τις τυχόν γκρίνιες που θα προκύψουν (σίγουρα θα ακουστούν διάφορα τις επόμενες ημέρες) παρόλο που το «Ζάρι» μπορεί να μην ήταν και από τα καλύτερα τραγούδια που έχει ερμηνεύσει συνολικά στην καριέρα της.

Eurovision 2024: «Μπράβο Μαρίνα», λέει το Twitter/X - Αποθέωση της Σάττι και στο Tik Tok

Ωστόσο ας μείνουμε στα θετικά, στο επικοινωνιακό της ταλέντο, στο ότι τίμησε την χώρα μας με τη ζωντάνια και τη χαρά της και πως καλό θα ήταν να της συγχωρήσουμε το ατόπημα με το χασμουρητό. Δικαιούται και εκείνη στο ένα και μόνο λάθος.

https://www.instagram.com/reel/C610m73izNV/

Η χθεσινή βραδιά πάντως επιβεβαίωσε την επικράτηση των φαβορί στις πρώτες θέσεις, αναμενόμενη η επικράτηση της Ελβετίας και η πολύ καλή πορεία για Κροατία και Γαλλία. Φέτος τα στοιχήματα δεν έπεσαν έξω. Η βραδιά προσέλκυσε το ελληνικό κοινό για αυτό και τα νούμερα τηλεθέασης ήταν υψηλά. Η τάση προς υψηλή τηλεθέαση είχε φανεί από τον Β' ημιτελικό με ρεκόρ δεκαετίας (έφτασε στο 38,2%, ενώ στο δυναμικό κοινό η τηλεθέαση έφτασε το 44,4%).

Ο μεγάλος τελικός της Eurovision 2024, έφτασε το 68,5% στην τηλεθέαση και στην ανακοίνωση των αποτελεσμάτων άγγιξε το 77%, σύμφωνα με την εκπομπή «ΣΚ από τις έξι» στην ΕΡΤ.

ERT.jpg

Σου θυμίζουμε πως ο περσινός τελικός της Eurovision στην Ελλάδα με νικήτρια τη Loreen και χωρίς τη συμμετοχή της χώρας μας που είχε αποκλειστεί, έφτασε το 35,2% στο σύνολο και 36,8% στο δυναμικό κοινό.

Τα ρεκόρ της Ερτ με Παπαρίζου και Ρουβά

Όπως και σε κάθε τηλεοπτικό πρόγραμμα υπάρχει πάντα η άνοδος αλλά και η κάθοδος. Υπήρξαν δηλαδή χρονιές που ο διαγωνισμός απογοήτευσε το ελληνικό κοινό, όπως για παράδειγμα η περσινή που έγινε στο Λίβερπουλ με ποσοστό τηλεθέασης που άγγιξε με κόπο το 30%. Δεν είναι λίγο, αλλά δεν μπορεί να συγκριθεί και με το παρελθόν. Η Ερτ πίστευε πως φέτος θα αλλάξουν τα πράγματα και τα κατάφερε με τη Μαρίνα Σάττι σε αυτό.

Η χρονιά που φτάσαμε στο σημείο 8 στους δέκα τηλεθεατές που είχαν ανοιχτό τον δέκτη τους, ήταν το 2005 με την νίκη της Έλενας Παπαρίζου στο Κίεβο και το «Number One» με τηλεθέαση που έφτασε το 82,3%. Εξίσου υψηλά τα νούμερα και ένα χρόνο μετά που φιλοξενήσαμε τον διαγωνισμό, με 82,6%.

Αν θυμάσαι οικοδεσπότης στην παρουσίαση τότε, ήταν ο Σάκης Ρουβάς με τη Μαρία Μενούνος και την Άννα Βίσση να εκπροσωπεί την Ελλάδα. Ο Σάκης ως διαγωνιζόμενος με το επικό πια «Shake it», ανέβασε την τηλεθέαση στο 75,5% το 2004 ενώ εξίσου καλή χρονιά ήταν το 2009 όπου πάλι ο Σάκης επιστρέφοντας στον διαγωνισμό με το «This is our night» έφτασε την τηλεθέαση στο 78,9%.

Όλες οι χρονιές που η χώρα μας δηλαδή εκπροσωπήθηκε από τραγουδιστές με εμπειρία και αναγνωρίσιμους καλλιτέχνες είχαμε προσέλκυση κοινού. Χωρίς αυτό να σημαίνει πως αυτό, αποτελεί απαράβατο κανόνα για το μέλλον.

Θανάσης Αλευράς - Ζερόμ Καλούτα: Ανεπαρκείς οι παρουσιαστές της Eurovision

Αυτό που θα πρέπει όμως να αποτελέσει κανόνα από εδώ και στο εξής, είναι να έχουμε παρουσιαστές στη μετάδοση που θα πρέπει να σταθούν αντάξιοι της ποιότητας του show. Θανάσης Αλευράς και Ζερόμ Καλούτα, ήταν ανεπαρκείς τη φετινή χρονιά και με πολλά λάθη. Χαρακτηριστικά δε, όταν η κάμερα στράφηκε στην πριγκίπισσα Βικτώρια και διάδοχο του Σουηδικού θρόνου, οι δυό τους αναρωτήθηκαν για το ποια είναι.

Όταν το πλάνο έδειξε την πριγκίπισσα Βικτόρια της Σουηδίας ο Ζερόμ Καλούτα αναρωτήθηκε:

«Την ξέρεις αυτή που έδειξε;»

«Ποια;» αναρωτήθηκε ο Θανάσης Αλευράς. «Αυτή που έδειξε τώρα στο κοινό, την ξέρεις;», επέμεινε ο Ζερόμ Καλούτα.

«Όχι Ζερόμ! Γιατί να την ξέρω;» απάντησε ο Θανάσης Αλευράς.

«Εντάξει ρε παιδί μου ρωτάω γιατί έμεινε λίγο η κάμερα παραπάνω. Μήπως την ξέρεις», αποκρίθηκε εκείνος.

Λίγο αργότερα ο Θανάσης Αλευράς είπε: «Ρώτησες τη βασίλισσα της Σουηδίας, διάδοχος. Έχω χρόνια να την δω, απλά». Και οι δύο παρουσιαστές είδαν την πριγκίπισσα όταν άνοιξε τη φετινή Εurovision με μήνυμά της στον πρώτο ημιτελικό.

Σε αυτά θα βάλουμε το San Marino που είναι νησί, το ποια είναι η κοπέλα με τα μεγάλα νύχια (Loreen, περσινή νικήτρια) και τη μηδενική μετάφραση όσων ακούστηκαν από τις επιτροπές, σαν να παρακολουθούσε κανείς live reaction στο Youtube και όχι παρουσίαση. Όχι, δεν είναι πως μας έλειψε η Κοζάκου, ο Καπουτζίδης ή η Δάφνη Μπόκοτα. Μας έλειψε ένας παρουσιαστής που να ξέρει πέντε πράγματα παραπάνω για τη φετινή - και όχι μόνο Eurovision- από εμάς, να μας μεταφέρει το κλίμα με συνέπεια και επαγγελματισμό.