Από πότε η αρετουσάριστη φωτογραφία έγινε της μόδας;
Η «συνομωσία» των ρετουσαρισμένων celebrities.
Αυτό το καλοκαίρι θα μείνει στην ιστορία, ως η εποχή που ανακαλύψαμε το ρετούς. Μετά τη δημοσίευση των αρετουσάριστων φωτογραφιών της Μενεγάκη, της Χρηστίδου και της Θεοδωρίδου, ξεκίνησε το κίνημα: "Δείτε τις αρετουσάριστες φωτογραφίες της τάδε από την παραλία". Και όσο τα νούμερα και οι πωλήσεις ανέβαιναν, τόσο πήξαμε στην κυτταρίτιδα. Πότε έγινε η επανάσταση του Photoshop και δεν την αντιληφθήκαμε; Τώρα ανακαλύψαμε ότι πουλάνε οι φωτογραφίες διασήμων χωρίς επεξεργασία; Η απάντηση είναι απλή. Όπως λέει και μια επιστημονική αρχή (γνωστή και ως «Λεπίδα του Όκαμ) "η πιο πιθανή εξήγηση, συνήθως είναι και η πιο απλή". Και για να το ισοπεδώσουμε εντελώς, ο πεσμένος κώλος έγινε της μόδας, επειδή πουλάει. Τόσο απλά.
Για χρόνια τα περιοδικά είχαν και έχουν ακόμη, πελατειακές σχέσεις με τους celebrities, τους οποίους κατά καιρούς φιλοξενούν. Αν τον ρετουσάρεις σωστά, κρύψεις καμία ρυτίδα , εξαφανίσεις τα παχάκια και τις σακούλες κάτω από τα μάτια, τότε, όταν έρθει ή ώρα να σου δώσει κάποια αποκλειστική είδηση, θα σε προτιμήσει. Και αυτό δεν συμβαίνει μόνο στα life style περιοδικά, συμβαίνει σε όλα τα παρακλάδια της δημοσιογραφίας. Από το πολιτικό ρεπορτάζ σε εφημερίδες, που θα υποστηρίξουν τον βουλευτή ή τον πολιτικό, που θα τους δώσει κάποια αποκλειστική πληροφορία, μέχρι τις αθλητικές στήλες.
Γιατί όμως φτάσαμε σήμερα να ανακαλύψουμε, ότι η μη πειραγμένη εικόνα πουλάει. Μήπως επειδή οι εποχές που ζούμε, θέλουν την αποκαθήλωση των star; Τέλειωσε πλέον το παραμύθι; Μάλλον όχι. Πάντα ήθελες να ξέρεις, απλά δεν στο έδειχναν ποτέ. Και πριν 10 χρόνια, ο κόσμος ήθελε να δει το πεσμένο στήθος της star, όμως κανείς δεν τολμούσε να το δείξει. Και θα συνεχίσουν να μην το δείχνουν, αλλά πλέον υπάρχουν περιοδικά και site που δεν στηρίζονται στο εξώφυλλο του celebrity με τη συνέντευξη, αλλά στους paparazzi, στην είδηση, στην φωτογραφία.
Αλλά από την άλλη, σιγά την είδηση. Έπρεπε δηλαδή να δούμε τη Μενεγάκη για να καταλάβουμε ότι είναι σαν και μας; Ότι υπάρχουν ρωγμές και ατέλειες σε μια λαμπερή συσκευασία; Είναι μια κρυφή ηδονή. Παιδιάστικη βέβαια, αλλά κατανοητή. Ο νόμος της βαρύτητας δεν κάνει το χατίρι σε κανέναν. Όσο και να παλέψεις, στο τέλος θα σε κερδίσει. Όλοι γνωρίζουμε κατά βάθος τα όρια της ανθρώπινης γελοιότητας και της ματαιοδοξία μας. Αν έχεις χτίσει μια καριέρα πάνω σε λαμπερούς και λείους γλουτούς, στο τέλος θα το πάρεις το μάθημά σου, με σκληρό τρόπο. Αν δεις λίγο βαθύτερα από την επιφάνεια του δέρματος, θα ανακαλύψεις, ότι η νεότητα δεν συνδέεται ούτε με την ηλικία, ούτε με φθορά του σώματος. Η νεότητα του ανθρώπου είναι αιώνια, εκτός αν την τερματίσει ο ίδιος.