Rethink Drink ή αλλιώς ήρθε η ώρα να σκεφτείς πως δεν έχει σημασία τι πίνεις αλλά πόσο

Rethink Drink ή αλλιώς ήρθε η ώρα να σκεφτείς πως δεν έχει σημασία τι πίνεις αλλά πόσο

Μύθοι και αλήθειες σχετικά με τα drinks που καταναλώνουμε.

Έχει συμβεί σε όλες μας​: Έχεις βγει «για ένα χαλαρό ποτό» και καταλήγεις στο σπίτι σου, ξημερώματα, με περισσότερα ποτά στον οργανισμό σουαπ’ ό,τι είχες υπολογίσει γιατί… «καμία ενδιαφέρουσα βραδιά δεν ξεκίνησε με σαλάτα», όπως υποστηρίζουμε και όλες οι Gen Zers αυτού του κόσμου.

Το επόμενο πρωί, το hangover σου χτυπά (με σφυρί) την πόρτα. Τότε νιώθεις «κομμάτια» και το μετανιώνεις, μέχρι το επόμενο night out με τα girl girls σου που σίγουρα θα βρεθεί μία πολύ καλή αφορμή για να πείτεξανά «Στην υγειά μας», ίσως παραπάνω, από μία, φορές.

Πόσο διαφορετικά, όμως, θα ήταν τα βράδια σου αν αυτό το «Στην υγειά μας» δεν έμενε απλά στα λόγια; Ανφρόντιζες να κρατήσεις το μέτρο και να πιείς πράγματι ένα χαλαρό ποτό; Μάλλον πολύ και κάνοντας ένα «RETHINK DRINK» όπως μας παροτρύνει η καμπάνια που υλοποιεί η Εν.Ε.Α.Π. με το Υπουργείο Υγείας, θα καταρρίψεις γρήγορα κάθε μύθο για το αλκοόλ που σε κάνει να… ξεφεύγεις.

Μύθοι και αλήθειες σχετικά με τα drinks που καταναλώνουμε

Όλες εμείς οι Gen Zers και Millennials (ακόμα θεωρούμε τον εαυτό μας νέα γενιά) γνωρίζουμε καλά πως το αλκοόλ είναι αναπόσπαστο κομμάτι της κουλτούρας και της καλοπέρασής μας. Σε πανηγύρια, σε τελετές, σε απογοητεύσεις, σε χαρές, σε bar, σε σπίτια και αυλές δίνει πάντα το «παρών» και υπάρχουν μύθοι και αλήθειες που το συνοδεύουν. Οι αλήθειες είναι για τα μηνύματα που θα στείλεις μετά (μύθος). Εδώ θα αναλύσουμε μερικούς μύθους, που τείνουμε να κάνουμε αλήθειες.

Κοίτα, το αλκοόλ είναι αλκοόλ. Σημασία δεν έχει τι πίνεις αλλά πόσο πίνεις, και το γνωρίζεις καλά (είπαμε εδώ λέμε αλήθειες). Τα ποτά με μεγαλύτερη περιεκτικότητα σε αλκοόλ σερβίρονται σε πολύ μικρότερες μερίδες. Έτσι, στην πραγματικότητα, ένα ποτήρι κρασί, μπύρας ή άλλου ποτού περιέχει ακριβώςτην ίδια ποσότητα αλκοόλ.

Επίσης, δεν έχει σημασία το αν θα μείνεις στον έναν μόνο τύπο αλκοολούχου ποτού αλλά αν θα καταναλώσεις περισσότερο από το ενδεδειγμένο για τον οργανισμό σου. Για εμάς τα κορίτσια, η ασφαλής ποσότητα σε εβδομαδιαία βάση είναι στα 4-5 ποτά – φυσικά δεν εννοούμε να τα πιείς μια κι έξω, σκέψου περίπου ένα ποτό ανά έξοδο. Για τα αγόρια, το όριο είναι λίγο μεγαλύτερο, στα 8-9 ποτά εβδομαδιαίως.

Και όχι, δεν μπορείς να πιείς όσο θέλεις αφού μετά θα πας για ύπνο και όταν ξυπνήσεις θα πιείς έναν δυνατό καφέ ή θα κάνεις ένα κρύο ντους και θα σου περάσει. Διότι ο μεταβολισμός κάθε ενός ποτού διαρκεί περισσότερο από 1 ώρα και τίποτα δεν μπορεί επισπεύσει τη διαδικασία.

Όσον αφορά στην οδήγηση, όσο καλά και να νομίζεις ότι γνωρίζεις τον εαυτό σου, «ένα ποτηράκι παραπάνω» δεν βοήθησε ποτέ καμία να παραμείνει συγκεντρωμένη στο τιμόνι. Και βγάλε τελείως από το μυαλό σου το trick με την καραμέλα με γεύση μέντα που «ξεγελάει» το αλκοτέστ, γιατί το μόνο που κάνει είναι να αλλάζει την αναπνοή σου. Ούτως ή άλλως, το αλκοτέστ μετράει την περιεκτικότητα του αλκοόλ στον οργανισμό σου, οπότε, ποιο το νόημα;

Γνωρίζουμε πως όλα τα παραπάνω πιθανότατα δεν τα άκουσες πρώτη φορά από εμάς. Ωστόσο, η ενημερωτική καμπάνια «RETHINK DRINK» της Εν.Ε.Α.Π με μία σύγχρονη, άμεση και ευρηματική προσέγγιση σου δίνει όλους τους «σωστούς» λόγους να κάνεις αυτό το rethinking σχετικά με την κατανάλωση του αλκοόλ.

Υιοθετώντας υπεύθυνη στάση και συμπεριφορά γύρω από το αλκοόλ

Και επειδή στο σημείο αυτό, σίγουρα σου έχουν δημιουργηθεί ερωτηματικά σχετικά με την προσέγγιση που επιστρατεύει η καμπάνια «RETHINK DRINK», θα τα απαντήσουμε αμέσως.

Ας ξεκινήσουμε από τα βασικά: Ως νέες γενιές (πάντα έτσι θα νιώθουμε) έχουμε την τάση να επανατοποθετούμαστε, να επαναπροσδιοριζόμαστε και να ξανασκεφτόμαστε απόψεις, συνήθειες… και τον τρόπο που πίνουμε. Σ ’αυτήν ακριβώς τη λογική βασίστηκε και η προσέγγιση της καμπάνιας που σου αναφέραμε, ώστε να σε ωθήσει να ξανασκεφτείς την περίσταση του ποτού και να σου δώσει όλες τις χρήσιμες συμβουλές που πρέπει να έχεις στο μυαλό σου όταν το καταναλώνεις.

Τα βράδια που βγαίνεις και διασκεδάζεις με την παρέα είναι αναντικατάστατα, δεν λέμε; Ωστόσο, έφτασε η στιγμή να ξανασκεφτείς όλα αυτά τα «Στην υγειά μας» και να μην τα αφήσεις να μείνουν στα λόγια. Έτοιμη για αυτό το rethinking;

Μάθε περισσότερα σχετικά με την υπεύθυνη κατανάλωση αλκοόλ εδώ: https://www.apolafste.ypefthina.gr/

Δες την καμπάνια ενημέρωσης «Rethink Drink» που συνυπογράφουν η Ένωση Επιχειρήσεων Αλκοολούχων Ποτών (Εν.Ε.Α.Π.) και το Υπουργείο Υγείας στο κανάλι της Εν.Ε.Α.Π. στο YouTube και μην ξεχάσεις να ακολουθήσεις την Εν.Ε.Α.Π. σε Instagram, Facebook και Linkedin

DPG Network