Η Kim Kardashian γυρίζει την πλάτη στον Balenciaga ενώ ο Demna Gvasalia συνεχίζει (δυστυχώς)να σιωπά
Το #cancelbalenciaga φαίνεται να έχει γίνει το επόμενο σύνθημα της cancel culture των social media. Γιατί αλήθεια το κοινό έχει γίνει τόσο έξαλλο με τον οίκο;
Το θέμα με τη χριστουγεννιάτικη καμπάνια του Balenciaga εννοείται ότι θα έπαιρνε διαστάσεις. Ένας τεράστιος οίκος μόδας, με ιστορικό όνομα και ένα ριζοσπαστικό ιδρυτή, γνήσιο καλλιτέχνη, ο οποίος άγγιξε την κορυφή τα τελευταία χρόνια και εκτόξευσε τις πωλήσεις του τον τελευταίο χρόνο, έρχεται να αποσύρει τη festive campaign του. Και όχι απλώς την απέσυρε, αλλά αντιμετωπίζει κατηγορίες για φωτογραφικό υλικό, που παραπέμπει σε παιδική πορνογραφία. Η αντίδραση από πλευράς του fashion house ήταν άμεση με το υλικό να απομακρύνεται από κάθε μέσο και τον οίκο να απολογείται δημόσια και να μας επιβεβαιώνει ότι φυσικά θα τιμωρηθούν οι υπαίτιοι.
Η Kim Kardashian δήλωσε ότι θα εξετάσει εκ νέου τη σχέση της με τον οίκο Balenciaga.
Η σχέση της Kim Kardashian με τον οίκο Balenciaga ήταν κάτι παραπάνω από άρρηκτη. Ήταν σχεδόν οργανική, φυσική και συνεχόμενη, αφού η Kim ήταν η απόλυτη μούσα για τον creative director του οίκου, Demna Gvasalia. Μετά, λοιπόν, το όλο ζήτημα που προέκυψε, η Kim αποφάσισε να τοποθετηθεί πριν από μερικές ώρες, γράφοντας τα παρακάτω στα Instagram stories της. «Παρέμεινα σιωπηλή τις τελευταίες μέρες, όχι επειδή δεν με αηδίασαν και δεν με εξοργίσαν οι πρόσφατες καμπάνιες της Balenciaga, αλλά επειδή ήθελα μια ευκαιρία να μιλήσω στην ομάδα τους για να καταλάβω μόνη μου, πώς συνέβη κάτι τέτοιο».
Ο Balenciaga αποσύρει την καμπάνια του με τα παιδιά και ζητά συγνώμη για όλους τους σωστούς λόγους
«Ως μητέρα τεσσάρων παιδιών, έχω συγκλονιστεί από αυτές τις ενοχλητικές εικόνες. Η ασφάλεια των παιδιών πρέπει να διασφαλίζεται με τον υψηλότερο σεβασμό και οποιεσδήποτε προσπάθειες εξομάλυνσης της παιδικής κακοποίησης, οποιουδήποτε είδους, δεν πρέπει να έχουν θέση στην κοινωνία μας — τελεία,» έγραψε η Kim, για να συνεχίσει. «Εκτιμώ την αφαίρεση την καμπάνιας από τον Balenciaga και τη συγγνώμη τους. Μιλώντας μαζί τους, πιστεύω ότι κατανοούν τη σοβαρότητα του ζητήματος και θα λάβουν τα απαραίτητα μέτρα για να μην ξανασυμβεί ποτέ. Όσον αφορά το μέλλον μου με τον Balenciaga, αυτή τη στιγμή επαναξιολογώ τη σχέση μου με τον οίκο, βασίζοντάς την στην προθυμία τους να αποδεχτούν την ευθύνη για κάτι, που δεν έπρεπε να είχε συμβεί ποτέ εξαρχής — και τις ενέργειες που περιμένω να δω να κάνουν, για να προστατεύσουν παιδιά». Αυτά δήλωσε η διάσημη τηλεπερσόνα, με τους χρήστες των social media να έχουν διαφορετική άποψη και το hashtag #cancelbalenciaga να έχει πάρει φωτιά.
Γιατί, λοιπόν το κοινό έχει γίνει τόσο έξαλλο με τον κορυφαίο οίκο; Δεν είναι, δα, (δυστυχώς), και η πρώτη φορά, που γίνεται ένα τέτοιο λάθος στο χώρο της μόδας, με καμπάνιες που έχουν μπερδεμένα μηνύματα, σχεδιαστές με ακραίες απόψεις και σκάνδαλα γύρω από διάφορα «μυστικά» της βιομηχανίας. Είναι, όμως, όλη αυτή η ευθυνοφοβική αντίδραση των υπεύθυνων, που φάνηκε να ρίχνουν την ευθύνη στο set της φωτογράφισης, λες και η εταιρία υπήρσχε ποτέ περίπτωση να μην γνωρίζει το concept, να μην το έχει εγκρίνει και να μην το έχει δρομολογήσει μέχρι και την τελική λεπτομέρεια. Όλοι μας μπορούμε να φανταστούμε ότι η έγκριση της γιορτινής καμπάνιας του Balenciaga θα πέρασε σίγουρα από πολλά γραφεία. Και ένα από αυτά είναι και του Demna Gvasalia, του οποίου η παροιμιώδης σιωπή έχει εξοργίσει πολλούς, και απογοητεύσει τους υπόλοιπους. Γιατί, εφόσον ο οίκος έχει αποφασίσει να πάρει την πορεία ενός προσωποκεντρικού brand, δεν μπορεί να επικαλείται τους εξωτερικούς συνεργάτες του μόνο σε καιρούς κρίσης. Και δεν είναι σωστό. Τι άλλο θα πρέπει να γίνει, για να μιλήσει επιτέλους ο Demna; Έστω και αργά.