Πότε οι τιμές των high fashion items ξέφυγαν τόσο;H νέα στρατηγική των οίκων που συναντά αντιδράσεις

Ναταλία Κατσακιώρη
Πότε οι τιμές των high fashion items ξέφυγαν τόσο;H νέα στρατηγική των οίκων που συναντά αντιδράσεις

Οι απαντήσεις του κόσμου της μόδας μιλούν για ένα νέο «σύστημα» που αποφάσισε να αποκλείσει ένα μέρος του κοινού από τα luxury items.

Ποιο ήταν το απόλυτο highlight του φετινού Paris Fashion Week; Μα φυσικά η επιστροφή του οίκου Chloe με το ντεμπούτο της Chemena Kamali που έφερε και πάλι στη ζωή μας το Chloe girl. Η αποθέωση στα social media και τον διεθνή τύπο ήταν φυσικά αναμενώμενη, με τα items της νέας συλλογής να γίνονται viral απευθείας μετά το catwalk. Και κάπου εκεί ήρθαν τα νέα!

Top handle bag: Αυτή η τάση στις τσάντες θα κυριαρχήσει το 2024

Chloe-F24-052.jpgChloe FW24

Το κάθε ένα από αυτά τα αιθέρια, ολομέταξα φορέματα με τα ασύμμετρα βολάν, που δίνουν κίνηση σε ολόκληρο το σώμα να κοστίζει 26.000 ευρώ. Ναι καλά διάβασες, 26.000 ευρώ για ένα φόρεμα με την υπογραφή του οίκου Chloe. Και αυτή η «αποκάλυψη» νομίζω ότι είναι ένα μεγάλο μέρος της όλης συζήτησης που ξέσπασε στα social media, όπου συνήθως όπως πάντα η αλήθεια προσπερνά τους editors.

Chloe-F24-014.jpgChloe FW24

Tι γίνεται με τα απλησίαστα high fashion items;

Οι τιμές των luxury items έχουν αρχίσει μέσα στον τελευταίο ένα χρόνο να ανεβαίνουν σταδιακά. Και αυτό δεν είναι φυσικά απλώς εικασίες αλλά αποτελέσματα ερευνών που έχουν διαπιστώσει τη μεγάλη αύξηση στην αγορά των high fashion «αγαθών». Οίκοι όπως οι Prada, Gucci, Chloe, The Row ακόμα και Hermes ακολουθούν εδώ και κάποιες σεζόν τις επιταγές του quite luxury, παορυσιάζοντας τελικά στις boutiques τους παρόμοια κομμάτια με μικρές διαφοροποιήσεις κυρίως στο logo τους, τα οποία μοιάζουν να έχουν χάσει το την επαφή τους με την πραγματικότητα.

Gucci-F24-023.jpgGucci FW24

Γιατί μπορεί το όνειρο μιας Birkin bag με λίστα αναμονής χρόνων να ήταν πάντοτε προνόμιο λίγων, αλλά υπήρχε μια μεγάλη μερίδα του μεσαίου αγοραστικού κοινού, που κάνοντας οικονομίες έδινε ένα μέρος του budget του σε ένα ακριβό, designer item. Αυτό το κοινό, λοιπόν, μοιάζει τώρα να έχει μείνει μετέωρο και να έχει στην ουσία χάσει την πρόσβασή του στην αγορά του high fashion, όταν οι ready to wear συλλογές τους φθάνουν στις παραπάνω τιμές.

Prada-F24-033.jpgPrada FW24

Και ενώ από τη μία το στυλ των ρούχων έχει γίνει περισσότερο basic, προσπαθώντας να προσεγγίσει ένα ευρύτερο ακροατήριο, τα αποτελέσματα των υψηλών τιμών ταυτίζεται με τα αποτυχημένα ποσοστά του οίκου Gucci, ο οποίος ποντάροντας στη νέα quiet luxury συλλογή του Sabato De Sarno ανέβασε τις τιμές του, καταλήγοντας να χάσει ένα 20% των πωλήσεών του μόλις μέσα σε μία σεζόν. Από τη μία οι οίκοι μιλούν για τις ανεβασμένες τιμές στην κατασκευή και τη μεταφορά των προιόντων τους, από την άλλη τα νούμερα έχουν πάρει σταθερά την κάτω βόλτα σε πάρα πολλά διεθνή brand names που έχασαν μερίδα της πίτας.

Versace-clp-F24-014.jpgVersace FW24

Η Rihanna στο εξώφυλλο της Vogue China ακολουθεί -πάλι- το δικό της μονοπάτι

Saint-Laurent-F24-038.jpgSaint Laurent FW24 Filippo Fior

Και καθώς μιλάμε για εξαιρετικά δυνατούς ομίλους παγκόσμιας κλίμακας φυσικά οι απόψεις συγκλίνουν σε μία γενικευμένη στρατηγική, η οποία αναπτύσσεται σιγά-σιγά μπροστά στα μάτια μας. Πάντως μετά την κορύφωση των πωλήσεων μετά το τέλος της πανδημίας και με την κλιματική κρίση να βρίσκεται σε εξέλιξη, το κοινό μοιάζει να έχει πάψει πια να επιβραβεύει την υψηλή μόδα. Γιατί μια βιομηχανία, που φαίνεται να ζει σε ένα πλασματικό σύμπαν, ενώ το marketing της ίδιας μιλά για διαφορετικότητα, ελευθερία και αυτοέκφραση, δεν θα μπορεί ακόμη για πολύ να πείθει τους προβληματισμένους Gen Zers -και τους πιο δυναμικούς καταναλωτές αυτή τη στιγμή by the way- για την αυθεντικότητά της.

Hermes-clp-F24-032.jpgHermes FW24