Από τους 37 creative directors στη βιομηχανία της μόδας, μόνο οι 5 είναι γυναίκες -Βρες το λάθος

Ναταλία Κατσακιώρη
Από τους 37 creative directors στη βιομηχανία της μόδας, μόνο οι 5 είναι γυναίκες -Βρες το λάθος

Παγκόσμια Ημέρα της Γυναίκας σήμερα και η μόδα, που υποτίθεται ότι γιορτάζει πάντα τις γυναίκες δεν δείχνει να εκτιμά και τόσο τη δουλειά τους, γιατί αλήθεια;

Πριν λίγες μέρες και ενώ τα fashion weeks εξελισσόντουσαν σε όλες τις πρωτεύουσες της μόδας, εμείς προετοιμαζόμασταν για τη σημερινή μέρα, τη μεγάλη γιορτή της γυναίκας, έχοντας στο μυαλό μας να μιλήσουμε για όλα εκείνα τα στοιχεία του στυλ μας και του σύγχρονου fashion world, που απελευθέρωσαν τη γυναίκα και την έκαναν να ντύνεται όπως ακριβώς θέλει. Γιατί τώρα πια δεν υπάρχουν στερεότυπα και στεγανά στη μόδα, ούτε πρέπει και μη, παρόλο που τα τελευταία catwalks που είδαμε κάπου ξέχασαν τη συμπερίληψη των τελευταίων χρόνων, τουλάχιστον όσον αφορά το body positivity.

Αν, βέβαια, το ξανασκεφτείς, η αλήθεια είναι ότι η γυναίκα του σήμερα έχει διαμορφωθεί μέσα από τα μάτια των ανδρών. Και δεν μιλάω μόνο για το σεξιστικό κομμάτι αυτής της αντίληψης, αλλά και για το καθαρά πρακτικό. Από τους τριάντα εφτά creative directors σε οίκους μόδας και αξεσουάρ των κορυφαίων ομίλων LVMH, Kering, Puig, Richemont και OTB, μόνο οι πέντε είναι γυναίκες και μάλιστα όλες τους είναι λευκές, χωρίς να υπάρχει η δυνατότητα εκπροσώπησης των έγχρωμων γυναικών.

https://www.instagram.com/p/CmKWbtgDHlF

Gloria Steinem: H ηγέτης του φεμινιστικού κινήματος που απέδειξε ότι στυλ και ιδεολογία πάνε μαζί

Ένα μικρό reminder για την Παγκόσμια Ημέρα της Γυναίκας.

Πώς σου φαίνεται όλο το παραπάνω γεγονός; Γιατί μιλάμε φυσικά για γεγονότα και όχι για φαντασιακά στοιχεία. Το όλο θέμα έθεσε στο προσωπικό της προφίλ στο Instagram η σχεδιάστρια Alexandra Sipa, η οποία έγραψε στη σχετική λεζάντα της ανάρτησης. «Αυτές είναι οι πιο ακριβοπληρωμένες δημιουργικές θέσεις στη βιομηχανία της μόδας και δίνονται σε συντριπτική πλειοψηφία ξανά και ξανά στους άνδρες. Το 2023, αυτοί οι αριθμοί είναι τουλάχιστον ντροπιαστικοί. Υπάρχουν πολλές εξειδικευμένες γυναίκες σε αυτές τις εταιρείες ή με τα δικά τους brands, που θα μπορούσαν εύκολα να διοριστούν επικεφαλής οποιουδήποτε οίκου μόδας, που ανήκει στους γνωστούς ομίλους. Καταβάλλεται αρκετή προσπάθεια για την εύρεση και την προώθησή τους; Δεν φαίνεται τελευταία. Το αντίθετο μάλιστα, καθώς υπάρχουν λιγότερες γυναίκες σε κορυφαίες δημιουργικές θέσεις τώρα από ό,τι πριν από λίγα χρόνια. PS: Ιστορικά, οι καλλιτεχνικές ιδιότητες των γυναικών θεωρούνταν αντιεπαγγελματικές, πονηρές, χόμπι και γενικά παραβλέπονταν».

https://www.instagram.com/p/CphUPEkN1NF

Μέσα σε αυτή τη μέρα, λοιπόν, ας δώσουμε λίγη τροφή για σκέψη στους επιχειρηματίες της μόδας, γιατί αυτό που θα θέλαμε πραγματικά θα ήταν να συνεχίσουμε την πορεία μας μέσα από τα δικά μας μάτια.