Mayol: Τα ελληνικά κοσμήματα που λατρεύουν οι Dua Lipa & Gidi Hadid και αποθέωσαν το Y2K style

Ναταλία Κατσακιώρη
Mayol: Τα ελληνικά κοσμήματα που λατρεύουν οι Dua Lipa & Gidi Hadid και αποθέωσαν το Y2K style
All Rights reserved Michael Fung Photography 2017

Η ελληνική εταιρία που φοράνε όλες οι κορυφαίες influencers παγκοσμίως στο Queen.gr.

Το λες και οικογενειακή υπόθεση. Ένα κορίτσι που μεγάλωσε μέσα σε ένα βίντεο club στα 00s και ως γνήσια millennial ταυτίστηκε με τις ταινίες της δεκαετίας, μία μαμά που είχε γνώση κοσμήματος και μακραμέ και μία little sister που ήρθε να ολοκληρώσει το πακέτο με τις σπουδές της στο Central Saint Martins. Η Μαριάννα Δεριζιώτη είναι η founder του Mayol δεν είναι μία τυπική περίπτωση κατασκευαστή κοσμημάτων, τουλάχιστον για τα ελληνικά δεδομένα. Γιατί το να φοράει πρώτα τα κοσμήματά σου η Dua Lipa και μετά η εγχώρια αγορά είναι κάτι που δεν έχουμε συνηθίσει στη χώρα μας. Όπως δεν έχουμε σίγουρα συνηθίσει και τα πληθωρικά τους σχέδια σε μοναδικά κοσμήματα γεμάτα χρώμα, ιδιαίτερα σύμβολα και πολλή φαντασία.

To Nesō studio δημιουργεί τα πιο μοναδικά κοσμήματα και «ξαναγεννά» μία αρχαία τεχνική

Η Μαριάννα μιλάει για το Mayol σαν να είναι η πιο φυσική και πηγαία για εκείνη διαδικασία και μου έδωσε να καταλάβω ότι μιλάω με μία σχεδιάστρια που δεν θα μπορούσε να κάνει τίποτα διαφορετικό από αυτό. Γιατί αν και μιλάμε για το νούμερο ένα Y2K brand κοσμημάτων, η ίδια δεν σκέφτηκε ποτέ ότι ήθελε να χαρακτηριστεί έτσι, δεν στόχευσε τους Genzers σαν το επόμενο δυναμικό αγοραστικό κοινό και πώς να τους προσεγγίσει, αλλά ακολούθησε το ένστικτό της και την αισθητική της, όπως αυτή διαμορφώθηκε μέσα από το πολύχρωμο σύμπαν των ταινιών. Μου είπε πολλά πράγματα για τα πώς και τα γιατί το Mayol έχει την επιτυχία που γνωρίζει σήμερα, αλλά πολύ περισσότερο κατάλαβα ότι μέσα στις extreme κινηματογραφικές -πραγματικά- καμπάνιες της μπορείς πολύ πιο εύκολα να καταλάβεις ποιο είναι το όραμά της, που με την αυθεντικότητά του κέρδισε το στοίχημα.

billboard_final.jpg

H συνέντευξη μας με την Μαριάννα Δεριζιώτη και το πιο διάσημο ελληνικό Y2K brand.

Θα ξεκινήσουμε από την αρχή με τη δημιουργία του Mayol. Είναι μια οικογενειακή girl power επιχείρηση που ξεκίνησε η μαμά σου, σωστά; Πώς μπήκατε εσύ και η αδερφή σου στο όλο εγχείρημα;

Ακριβώς, είμαστε μια οικογενειακή επιχείρηση. Η μητέρα μου μετά από σεμινάρια πάνω στο μακραμέ, άρχισε να φτιάχνει τις δικές της δημιουργίες και βλέποντας από την αρχή πόσο ταλέντο είχε και πόσο τελειομανής ήταν σε αυτό που έκανε, άρχισε να μου μπαίνει η ιδέα να ενώσουμε τις δυνάμεις μας καθώς από πάντα μου άρεσε η μόδα και ιδιαίτερα το κόσμημα κι επίσης για χρόνια έκανα έρευνα για το πώς μπορείς να χρησιμοποιήσεις τα social media ως επαγγελματικό εργαλείο. Το 2016 άρχισα σιγά σιγά να σχεδιάζω και τον Σεπτέμβριο του 2018 ξεκινήσαμε τα Mayol!Η αδερφή μου μπήκε λίγο αργότερα στο brand, τo 2020.Η Λευκή έχει σπουδάσει στο Central Saint Martins και είχε πάντα ταλέντο στα χέρια, από τη ζωγραφική μέχρι τη μικρογλυπτική. Της προτείναμε λοιπόν να ξεκινήσει μαθήματα αργυροχρυσοχοΐας και μόλις τελείωσε συνέχισε μαζί μας! Είμαστε τελείως διαφορετικές μεταξύ μας και ίσως αυτό είναι και το μυστικό της επιτυχίας στη συνεργασία μας!

IMG_6399.jpg

Ποια ήταν η κύρια έμπνευση πίσω από το brand; Πώς καταλήξατε σε αυτό το exciting αποτέλεσμα που μπερδεύει το σήμερα με τα 80s και 00s;

Στην πρώτη μας συλλογή κύρια έμπνευση ήταν η θάλασσα. Νομίζω μεγάλο ρόλο έπαιξε ότι την περίοδο πριν ξεκινήσουμε το brand, έκανα μόνη μου brainstorming σε παραλίες της Λήμνου, το νησί από όπου καταγόμαστε. Εκεί σχεδίασα και τις πρώτες μου δημιουργίες. Στην πορεία άρχισε να γίνεται όλο και πιο προσωπικό το brand όποτε άρχισα να ενσωματώνω όλα όσα μου αρέσουν και με έχουν επηρεάσει στη ζωή μου. Η δεκαετία του 80 ανήκει σε αυτά, οι ταινίες, η μουσική, η μόδα, όλα. Τα 00s ίσως ήρθαν φυσικά γιατί κι εγώ η ίδια είμαι millennial! Νομίζω ότι η μίξη όλων των παραπάνω είναι εμφανή στα σχέδια μας.

Tι σημαίνει Mayol, γιατί αυτό το όνομα για ένα brand κοσμημάτων από την Ελλάδα;

Μια από τις αγαπημένες μου ταινίες από παιδί είναι το Απέραντο Γαλάζιο του Luc Besson,η οποία είναι ελαφρώς βασισμένη στη ζωή του πρωταθλητή ελεύθερης κατάδυσης Jacques Mayol. Επίσης ένα μέρος της ταινίας έχει γυριστεί στην Αμοργό. Για κάποιο λόγο αυτή η ταινία με επηρέασε πάρα πολύ από την πρώτη στιγμή που την είδα, με έκανε να αγαπήσω τη θάλασσα και τα δελφίνια ακόμα πιο πολύ και το Mayol ήταν αμέσως η πρώτη μου σκέψη για το όνομα του brand. Αν κάποιος παρακολουθεί το brand θα έχει παρατηρήσει ότι πάντα έχουμε δελφίνια στις συλλογές μας.

0F84968A-1C84-4471-8E42-56BC9F7576F2.jpg

Η ελληνική σκηνή του κοσμήματος έχει κλασικά άλλα χαρακτηριστικά πιο κοντά στον μινιμαλισμό και τη Grecian chic αισθητική. Φοβηθήκατε την αντίδραση του εγχώριου κοινού;

Όταν ξεκινήσαμε κυριαρχούσε η minimal αισθητική στο κόσμημα στην Ελλάδα, της μόδας ήταν κυρίως τα πολύ λεπτά κοσμήματα με αλυσίδες και σε καμία περίπτωση πολύχρωμές χάντρες, chunky αλυσίδες, γυάλινα στοιχεία και κοχύλια μέσα στο καταχείμωνο, όπως ήταν οι πρώτες μας συλλογές. Θυμάμαι ότι οι προμηθευτές μας, μας κοιτούσαν σαν τρελές με αυτά που αγοράζαμε. Σίγουρα το φοβήθηκα αλλά επέλεξα να είμαι ο εαυτός μου και να ρισκάρω. Επίσης θυμάμαι ότι στα social media επικρατούσαν πολύ τα μπεζ/καφέ χρώματα στα feed μας, αλλά ποτέ δε με αντιπροσώπευε αυτό το στυλ. Για να είμαι ειλικρινής το κοινό που μας έχει στηρίξει κυρίως όλα αυτά τα χρόνια βρίσκεται έξω από την Ελλάδα αλλά τον τελευταίο χρόνο έχουμε δει σημαντική αύξηση στο ελληνικό κοινό και αυτό με χαροποιεί ιδιαίτερα.

Είστε ένα brand που έχετε αγαπηθεί από τη Gen Z που είναι και το κύριο κοινό σας. Πού πιστεύεις ότι οφείλεται αυτή η επιτυχία; Ήταν κάτι στο οποίο είχατε στοχεύσει;

Καθόλου, έγινε κάπως από μόνο του, οργανικά. Ίσως επειδή η Gen Z αγαπάει ιδιαίτερα τη vintage κουλτούρα και τα ίσως όχι ιδιαίτερα στημένα brand,κάπως συναντήθηκαν οι δρόμοι μας!

BB38DFA2-9B76-4D45-B1E5-991DBEBA7E22.jpg

Το εργαστήριο και τα κεντρικά σας βρίσκονται στη Γλυφάδα και όλα ξεκίνησαν όταν η Matilda Djerf φόρεσε ένα από τα items της συλλογής σας. Ακολούθησαν η Dua Lipa και Gigi Hadid; Πώς έγινε όλο αυτό;

Σίγουρα έπαιξε ρόλο και η τύχη αλλά και η τόλμη. H Matilda ήταν ήδη πολύ γνωστή influencer τo 2018 κι εμείς δεν είχαμε ούτε 1000 ακόλουθους κι όμως της έστειλα προσωπικό μήνυμα, γιατί το πίστευα ότι θα της άρεσαν οι δημιουργίες μας κι ότι θα τις φορούσε. Και όντως μου απάντησε αμέσως, τα φόρεσε κι έτσι ξεκινήσαμε το ταξίδι μας. Μετά από αυτό όλα έχουν γίνει βήμα βήμα, φορούσαν όλο και περισσότερες γυναίκες τα κοσμήματα μας, μας μάθαινε όλο και περισσότερος κόσμος κι έτσι άρχισαν και τα πρώτα μηνύματα και από τους στυλίστες. Σε κάποιες περιπτώσεις έχουν αγοράσει και κατευθείαν από το e-shop μας, όπως η Nikki Tutorials και η Jennie Ruby Jane.

https://www.instagram.com/p/CS3mUVvowU5/

Πώς αισθάνεστε με το κομμάτι της επιτυχίας, γιατί τώρα πια δεν υπάρχει κάποια influencer που να μην έχει δικά σας pieces; Σας αγχώνει η συνέχεια;

Το να έχεις επιχείρηση είναι από μόνο του αγχωτικό, ωστόσο προσπαθώ όσο μπορώ να απολαμβάνω το ταξίδι γιατί είναι κάτι που αγαπώ πάρα πολύ. Σίγουρα είναι πολύ όμορφο συναίσθημα να βλέπεις τα κοσμήματα σου φορεμένα από celebrities ή να τα βλέπεις σε ταινίες ή video clips, ωστόσο οι μεγαλύτερες influencers για μας είναι οι πελάτισσες μας και δεν υπάρχει μεγαλύτερη χαρά όταν λαμβάνουμε μηνύματα με φωτογραφίες τους ή όμορφα λόγια για τα κοσμήματά μας και το πως τις κάνουν να αισθάνονται όταν τα φοράνε.

IMG_4105.jpg

Τι είναι αυτό που σας γοητεύει δημιουργικά στη Y2K αισθητική; Tα κοσμήματα με logos κτλ είναι από τα επιτυχημένα στις συλλογές σας (π.χ. το IT’S BRITNEY, BEACH NECKLACE).

Η αλήθεια είναι ότι δεν στόχευσα ποτέ στην Y2K αισθητική, τα κοσμήματα μας κάπως βαφτίστηκαν έτσι από ένα σημείο και μετά. Νομίζω όλα ξεκίνησαν με μια όπως πάντα over the top φωτογράφιση μας και κάποια σχέδια με πεταλούδες που κάναμε που βγήκαν λίγο πριν την Y2K τρέλα. Ωστόσο οφείλω να ομολογήσω ότι έχω εκτιμήσει πιο πολύ αυτήν την περίοδο περισσότερο από όταν τη ζούσα. Γενικά όλες οι ονομασίες των κοσμήματα προέρχονται είτε από ταινίες ή σειρές είτε από τραγούδια. Όταν ακούει κάποιος τι It’s Britney, Beach Necklace το ξέρω ότι η πρώτη σκέψη που έρχεται είναι ο γνωστός στίχος της Britney Spears, ωστόσο η ιδέα μου ήρθε από μια σκήνη από τη σειρά the Office.

Οι καμπάνιες είναι πάντα ανατρεπτικές, γεμάτες χρώμα και ιδιαίτερες περσόνες. Πώς στήνονται κάθε φορά αυτά τα concepts;

Μεγάλωσα μέσα σε ένα περιβάλλον με ταινίες, η οικογενειακή μας επιχείρηση ήταν το video club και το γεγονός αυτό καθόρισε την αισθητική μου μέσα από όλες αυτές τις εικόνες που έχω στο μυαλό μου από τις χιλιάδες ταινίες που έχω δει στη ζωή μου. Η αγαπημένη μου ασχολία όταν ήμουν παιδί ήταν να πηγαίνω στο video club και να ξεφυλλίζω τα εξώφυλλα των ταινιών, με τραβούσαν ιδιαίτερα αυτά που ήταν ζωγραφισμένα, που σου έδειχναν την πλοκή ακόμα και το τέλος της ταινίας. Γι’αυτό αν προσέξετε πολλά teaser που κάνω είναι σαν εξώφυλλα ταινιών. Για αυτό παίρνω κάθε φορά μια ή περισσότερες ταινίες και κάνω το concept γύρω από αυτές, βάζοντας φυσικά και δικά μου στοιχεία. Είμαι πολύ τυχερή γιατί έχω βρει μια ομάδα συνεργατών στις φωτογραφίσεις μας που καταλαβαίνουν απόλυτα τι θέλω κι όπως κι εγώ, δίνουν σημασία στην κάθε λεπτομέρεια. Όσον αφορά τους χαρακτήρες πάντα με τραβούσαν αυτοί οι χαρακτήρες στις ταινίες, οι λίγο πιο εκκεντρικοί, κάτι σαν αυτό που ακούγεται στο τραγούδι της σειρά The Nanny, She’s the lady in red when everybody else is wearing tan.

Αγαπημένη μου στιγμή πέρσι ήταν όταν πήγα και βρήκα στο Los Angeles έναν από αυτούς του χαρακτήρες που μου είχαν τραβήξει την προσοχή όταν ήμουν μικρή για να κάνουμε φωτογράφιση, την Angelyne, την οποία την είχα δει στην ταινία, Earth Girls Are Easy. Πολύ όμορφη εμπειρία.

Ποια είναι τα σχέδιά σας για το μέλλον; Πώς θέλετε να προχωρήσει το Mayol World;

Κάνουμε πάντα μικρά βήματα, ωστόσο αυτό που έχω ως τελικό στόχο είναι η δημιουργία του φυσικού μας καταστήματος. Αυτή τη στιγμή έχουμε το εργαστήριο μας και το showroom, το οποίο είναι ανοιχτό στο κοινό, ωστόσο έχω στο μυαλό μου ένα πολύ ιδιαίτερο concept για το φυσικό μας κατάστημα και πιστεύω πως όταν υλοποιηθεί θα αγαπηθεί πολύ από τον κόσμο. Κάναμε ένα μικρό βήμα συμμετέχοντας φέτος σε pop up shop στο Miami και στο Dalla οπότε μέχρι να ανοίξουμε το δικό μας μαγαζί έχουμε ως στόχο να επισκεφθούμε και άλλες πόλεις/χώρες.

AYEZI: To new age brand που κατασκευάζει τα κοσμήματα της ελληνικής rap σκηνής

Ένα από τα μεγαλύτερα trends του καλοκαιριού είναι τα πολύχρωμα κοσμήματα στην παραλία. Εσείς τι θα πάρετε μαζί σας στις διακοπές;

Eγω ανυπομονώ να πάρω μαζί μου στις διακοπές το Club Paradise Necklace το οποίο έχει ένα υπέροχο τιρκουάζ χρώμα και είναι φανταστικός συνδυασμός με το μαύρισμα, η Λευκή θα πάρει μαζί της το best seller μας των τελευταίων μηνών, το Sharp Dressed Man Necklace και η μητέρα μου το Lambada Choker, το οποίο μπορείς να το βάλεις από το πρωί στην παραλία μέχρι το βράδυ.

Διαβάστε ολόκληρο το αφιέρωμα εδώ.