MFW S/S 2018: Στον Οίκο Gucci «πέρασαν» για ακόμα μία φορά στην retro nerdy πλευρά της μόδας
«Το μόνο που μπορώ να πω είναι ότι ξεκίνησα σαν τζογαδόρος και εξακολουθώ να δουλεύω σαν τζογαδόρος. Με τον τρόπο αυτό προσπαθώ να είμαι αυθεντικός και ειλικρινής σε ό,τι αφορά τα σχέδιά μου», δήλωσε ο Αlessandro Michele,όταν ρωτήθηκε αν τον αγχώνει η εμπορική επιτυχία αυτής της συλλογής.
Η παραπάνω δήλωσε έγινε ακριβώς μετά το τέλος του fashion show, από τον Creative Director του Οίκου σε δημοσιογράφο της Αγγλικής Vogue και οι περισσότεροι από εμάς την εκλάβαμε λιγότερο σαν επιχειρηματική τοποθέτηση και περισσότερο σαν έκκληση του σχεδιαστή να αφήσουμε τις πωλήσεις να μιλήσουν για τον εαυτό τους και να προσπαθήσουμε όλοι μαζί να εξερευνήσουμε τον δυναμικό κόσμο που δημιούργησε μέσα από την S/S 2018 Gucci συλλογή του. Η απήχηση του κόσμου όμως δείχνει ότι στην περίπτωση του Alessandro Michele, εμπορική επιτυχία και αισθητική καταξίωση πάνε χέρι-χέρι. O 45χρονος σχεδιαστής μόδας δημιούργησε μια λατρεία για τα σχέδια του και έναν στρατό πιστών οπαδών του brand, o οποίος συνεχίζει να αυξάνεται - παράλληλα με τα υψηλά κέρδη της Gucci.
Πολλοί καταναλωτές αρχίζουν να αναγνωρίζουν το όραμα του Michele για το label, το οποίο δεν είναι άλλο από το ξεπεραστούν οι εποχικές τάσεις και οι πρόσκαιρες αλλαγές στο ύφος Gucci. «Δες τη συλλογή σαν μία παιδική χαρά στην οποία μπορείς να παίξεις όλες τις εποχές: Θέλω να μείνω, θέλω να νιώσω, και θέλω να μετατρέψω αυτή την μικρή ‘στάλα ξεγνοιασιάς και διασκέδασης’, σε ωκεανό», δήλωσε ο Creative Director. Kαι με βάση αυτή την τοποθέτηση του δεν είναι τυχαίο ότι και στις τρεις τελευταίες collection του αναγνωρίζουμε πολλά κοινά σημεία, πολλές υφολογικές ομοιότητες και μία ξεκάθαρη αναπαράσταση 70s και 80s nerdy looks με πιο σύγχρονους όρους.
Η φιλοσοφία του περί διαχρονικότητας των σχεδίων του αντικατοπτρίστηκε στη συλλογή S/S 2018 την οποία έδειξε στo κεντρικό κτήριο της Gucci στο Μιλάνο, σε έναν χώρο γεμάτο με παλαιά αγάλματα και κίονες, εμπνευσμένα από ένα βιβλίο του Ρωμαίου Λυρικού ποιητή Οράτιου. Μέσα από τα 108 σύνολα που έδειξε –ανδρικά μαζί με γυναικεία- πέρασε ουσιαστικά από μπροστά μας ολόκληρη η ιστορία της μόδας από την αρχαιότητα μέχρι τα πιο σύγχρονα streetwear brands. Από τις παγιέτες των 70s που φορούσε η Lisa Minnelli, μέχρι τα σακάκια σήμα-κατατεθέν του Michael Jackson στα 80s, τα κολεγιακά πλεκτά των 60s και τα lingerie dresses των 90s, στα logo T-shirts και στα oversized γεωμετρικά κουστούμια των 00s, o Μichele τόλμησε να μας δώσει ένα ταχύρρυθμο «μάθημα» της σύγχρονης ιστορίας της μόδας, προσθέτοντας το προσωπικό του πλέον –και γνώριμο- nerdy style. Μπράβο για ακόμα μία φορά!