Η έκπληξη της τηλεθέασης με το Έχω Παιδιά, τη Μάγισσα και η ανατροπή με τη Σκοτεινή δεκαετία

Κατερίνα Μπούσιου
Η έκπληξη της τηλεθέασης με το Έχω Παιδιά, τη Μάγισσα και η ανατροπή με τη Σκοτεινή δεκαετία

Ο προβληματισμός για τη Μάγισσα Φλεγόμενη Καρδιά και το ντοκιμαντέρ του Αλέξη Παπαχελά που άλλαξε τα δεδομένα του prime time. 

Για όσα διαφωνούμε κατά καιρούς με τα νέα τηλεοπτικά προγράμματα, ήρθε η χθεσινή μέρα για να αλλάξει τα δεδομένα. Όπως αναμενόταν η πρεμιέρα του Έχω παιδιά, προσκέλκυσε το κοινό, ενώ είχαμε ενδιαφέρουσες αλλαγές που αφορούν σε σειρές, τηλεπαιχνίδια, ενημερωτικές εκπομπές και ειδικά ντοκιμαντέρ.

Τελικά ο τηλεθεατής επιβραβεύει το διαφορετικό

Λέμε συχνά πως το κοινό καθορίζει μερικές φορές και το τι «πουλάει» στην τηλεόραση. Είναι και το σύνηθες επιχείρημα, όταν κάποια προγράμματα αμφιβόλου ποιότητας, κάνουν νούμερα. Όμως αυτό δεν ισχύει. Γιατί όταν του προσφέρονται ενδιαφέρουσες εκπομπές του τηλεθεατή και της τηλεθεάτριας, θα τις δει.

Το «Έχω παιδιά» με vibes από το Σόι σου έκανε πρεμιέρα και το Χ λάτρεψε γονείς και παιδιά

Είδε για παράδειγμα χθες, το Έχω παιδιά, τη νέα κωμωδία του Mega που έκανε πρεμιέρα και πήρε και την πρώτη θέση στην τηλεθέαση με μέσο όρο 19,3% στο νεανικό κοινό. Τα πήγε εξίσου καλά και στο γενικό κοινό (στις μεγαλύτερες ηλικίες δηλαδή) με 18,2%. Σε κάποια επιμέρους κοινά, έφτασε και το 27,1%.

Είχε γρήγορη πλοκή, ωραίο κείμενο, καταστάσεις με τις οποίες ταυτίζεται ο τηλεθεατής, γιατί όλο και κάτι από αυτά που είδε, έχει ζήσει με τα παιδιά του αν είναι γονιός. Ακόμη και αν δεν είναι, το παρακολουθεί με χαρά.

https://www.instagram.com/reel/DBG9N6yKSsS/

Ο Τιμωρός δεν είχε μεγάλες απώλειες και ήρθε στη δεύτερη θέση με 15,9% στο δυναμικό κοινό, μικρές απώλειες για το Grand Hotel με 13,8% (είναι η μόνη σειρά που έχει πολύ σταθερό κοινό) αήτητος ο Εκατομμυριούχος του Γρηγόρη Αρναούτογλου, αλλά ένα άλλο πρόγραμμα έκανε την έκπληξη.

Ανάμεσα σε τηλεοπτικές σειρές και reality παντός είδους, το ντοκιμαντέρ «Η σκοτεινή δεκαετία 1964 -1974» του Αλέξη Παπαχελά στον ΣΚΑΙ, που παίχθηκε στις 21.00, μία ώρα κλασσικά διαμορφωμένη ως η ώρα για τη μυθοπλασία, έκανε τη μικρή έκπληξη. Με 9,6% και 12% σε δυναμικό και γενικό κοινό αντίστοιχα, έδειξε αυτό που ανέφερα και πιο πάνω, πως αν το τηλεοπτικό προϊόν είναι ποιοτικό, μπορεί να διαμορφώσει νέες συνήθειες. Μη σου φανούν χαμηλά τα νούμερα, όταν ο ΣΚΑΙ τις προηγούμενες μέρες σε αυτή την ώρα είχε ακόμη πιο χαμηλές επιδόσεις.

Στα υπόλοιπα 5 επεισόδια του ντοκιμαντέρ, με ντοκουμέντα και μαρτυρίες για την ταραχώδη δεκαετία στη χώρα μας, θα δούμε πώς άλλαξε το πολιτικό σκηνικό και πώς επηρέασε και τη μεταπολίτευση. Με πλούσιο αρχειακό υλικό, ιστορική έρευνα με αρκετές μαρτυρίες πολιτικών, ιστορικών και ανθρώπων των μυστικών υπηρεσιών, όπως και στο πρώτο επεισόδιο.

Διορθωτικές αλλαγές ωστόσο θα πρέπει να υπάρξουν σύντομα στη Μάγισσα Φλεγόμενη Καρδιά. Χθες κυμάνθηκε στο 3ο της επεισόδιο μεταξύ 9,6% και 9,8%. Σε ένα επεισόδιο που είχε μεγάλο ενδιαφέρον.

Το κοινό δεν την έχει «αγκαλιάσει» όπως θα της άξιζε, γιατί είναι μία εξαιρετική παραγωγή σε σχεδιασμό και εκτέλεση. Παρόλο που στα social media, είναι μόνιμο πρώτο trend δείχνοντας μία τάση του κοινού. Η dark ατμόσφαιρα, η βία, ίσως σε τόσο μεγάλη δόση στα πρώτα επεισόδια να λειτουργεί και λίγο αποτρεπτικά. Ωστόσο, η Μάγισσα Φλεγόμενη Καρδιά δεν μας συστήθηκε ποτέ ως ρομαντική κομεντί. Αυτό το περιεχόμενο - μεταξύ άλλων - πρεσβεύει.

Προφανώς και είναι πολύ νωρίς ακόμη για συμπεράσματα, αλλά ένα μικρό ρετούς σεναριακό χρειάζεται και η Γη της ελιάς. Η 4η σεζόν της ξεκίνησε με μεγάλες προσδοκίες, αλλά τις τελευταίες εβδομάδες έχει επηρεαστεί από τις πρεμιέρες των άλλων προγραμμάτων. Ωστόσο δεν χάνει τη δυναμική της στο γενικό σύνολο, με 18,1%. Εκεί είναι αήτητη.

Μεγάλος προβληματισμός υπάρχει για Survivor και Φάρμα. Τα χαμηλά μονοψήφια νούμερα, δείχνουν πως τα συγκεκριμένα προγράμματα δεν είναι στις προτιμήσεις μεγάλης μερίδας του κοινού.

DPG Network