Το λάθος της Φαίης Σκορδά και οι αδιάβαστοι παρουσιαστές που φέρνουν σε αμηχανία τους καλεσμένους

Κατερίνα Μπούσιου
Το λάθος της Φαίης Σκορδά και οι αδιάβαστοι παρουσιαστές που φέρνουν σε αμηχανία τους καλεσμένους

Τι γίνεται στην περίπτωση που δεν έχεις μελετήσει σωστά για την συνήθως 20λεπτη συνέντευξη που έχεις με τον καλεσμένο ή την καλεσμένη σου; Οι γκάφες των παρουσιαστών και των παρουσιαστριών είναι πολλές. Άλλοι τις κάλυψαν με χιούμορ, άλλες με αμηχανία, άλλες κάνοντας και δεύτερο λάθος.  

Η συνέντευξη με έναν καλεσμένο ή μία καλεσμένη είναι ένα σημαντικό κομμάτι, είτε στις ενημερωτικές εκπομπές, είτε στις infotainment, ή τις αμιγώς ψυχαγωγικές. Στην πρώτη κατηγορία που έχει και επικαιρότητα το task είναι δύσκολο. Στις δύο επόμενες, απλά, χρειάζεται καλή μελέτη.

Η χθεσινή γκάφα της Φαίης Σκορδά με καλεσμένη τη Λυδία Κονιόρδου στο Buongiorno, ξαναφέρε στην επιφάνεια, το μεγάλο ζήτημα που είναι πλέον εμφανές σε όλους μας ως κοινό: Οι παρουσιαστές και παρουσιάστριες είναι τις περισσότερες φορές ή αδιάβαστοι, ή ελλιπώς ενημερωμένοι. Και φέρνουν συχνά τους καλεσμένους τους σε αμηχανία.

https://www.instagram.com/reel/DBlVOUcNWjU/

Οι γκάφες Λιάγκα, Μενεγάκη, Σπυροπούλου και τόσων άλλων

Είθισται οι παρουσιαστές και οι παρουσιάστριες όλων των εκπομπών, να έχουν κάποιο άτομο από τη συντακτική τους ομάδα, που επιμελείται τις πληφοροφίες για τον εκάστοτε καλεσμένο. Όμως ο παρουσιαστής οφείλει να κάνει και τη δική του μελέτη. Είναι στο job description του. Δεν μπορεί να βγαίνει απροετοίμαστος στη συνέντευξη. Γιατί τότε καταλήγουμε στην κλασσική ερώτηση που κάποτε είχε γίνει κλισέ: «Σε τι φάση σε βρίσκουμε τώρα;» ή στην περίπτωση να ξεκινήσει έναν μονόλογο ο συνεντευξιαζόμενος για του δουλειά και τη ζωή του.

H Φαίη Σκορδά λέει «Buongiorno» με πρωτιά έναν μήνα τώρα γιατί το Mega της πάει πολύ

Από την άλλη πλευρά είναι και θέμα σεβασμού. Σε τιμά κάποιος ή κάποια με την παρουσία του. Είτε γνωστός, ή κάποιος εντελώς άγνωστος, του οφείλεις σεβασμό. Του οφείλεις το ενδιαφέρον σου. Την πρόθεση πως δεν τον βλέπεις ως ένα ακόμη διεκπεραιωτικό 20λεπτο από την εκπομπή σου, σα να παρουσιάζεις κάποιο προϊόν.

Είναι αυτονόητο πως κανείς δεν μπορεί να τα ξέρει όλα. Αλλά τουλάχιστον όταν έχεις καλεσμένο ή καλεσμένη μία ηθοποιό του επιπέδου της Λυδίας Κονιόρδου, οφείλεις να προετοιμαστείς πολύ καλά, για τη συνέντευξη μαζί της. Η ιστορία της, το κύρος της και η διαδρομή της, δεν επιτρέπουν τίποτε λιγότερο.

Επίσης όταν έχεις κάποιον ηθοποιό που παίζει σε σειρά του καναλιού σου, πρέπει αν μη τι άλλο, να γνωρίζεις για τη σειρά, τον ρόλο και να έχεις δει κάποια επεισόδια. Να δείξεις στον καλεσμένο σου, ότι τιμάς τη δουλειά που κάνει. Είναι πρόσφατο το παράδειγμα με την εκπομπή Weekenders που είχαν καλεσμένο τον Σπύρο Χατζηαγγελάκη, τον Αντόνιο από τη Μάγισσα Φλεγόμενη Καρδιά. Η μόνη αναφορά που έγινε στη σειρά, αφορούσε το πως είναι τα γυρίσματα. Και μετά η συζήτηση πήγε στην ιδιότητα του ηθοποιού ως φωτογράφος.

Στο χθεσινό Buongiorno, ένα λεπτό πριν πέσουν οι τίτλοι τέλους, η πάντα ευγενής Λυδία Κονιόρδου ζήτησε τον λόγο για να πει κάτι ουσιαστικό για το οποίο δεν είχε ερωτηθεί: «Πέρα από την καλοκαιρινή δουλειά που κάναμε το καλοκαίρι στις Ικέτιδες και πήγε πολύ καλά, συμμετέχω σε μία πολύ μικρή σκηνούλα, αλλά πολύ χαρακτηριστική στον ρόλο της μητέρας της Μαρίας Κάλλας στην ταινία «Maria» και είναι η πρώτη φορά που συμμετείχα σε μία τέτοια μεγάλη διεθνή παραγωγή, η οποία θα προβληθεί σύντομα».

Παρένθεση. Την είδηση δεν την είχαμε γράψει μόνο εμείς μετά την εμφάνιση της ηθοποιού στην εκπομπή Στούντιο 4, αλλά και δεκάδες άλλα sites και εφημερίδες.

Η Λυδία Κονιόρδου είναι η «μαμά» της Angelina Jolie στην ταινία Maria και μίλησε για την εμπειρία

Η Φαίη αφού αναρωτήθηκε αν αυτό αφορά στη σειρά «Η Μαρία που έγινε Κάλλας» στην ΕΡΤ, απάντησε χαμογελώντας, αλλά με έναν τρόπο που έφερε σε αμηχανία την ηθοποιό: «Και μας το λέτε τώρα που έπεσαν οι τίτλοι τέλους και πρέπει να κλείσω; Τι ωραία. Συγχαρητήρια. Σπουδαία».

Η ηθοποιός στη συνέχεια απάντησε με το «Νόμιζα ότι το ξέρατε. Το είπα στην κοπέλα με την οποία μίλησα», αλλά το όλο σκηνικό ήταν εντελώς αμήχανο. Δες και το τελευταίο λεπτό της συνομιλίας τους, στο video.

Αν και έπρεπε αυτό το στοιχείο να το γνωρίζει η Φαίη, θα μπορούσε τουλάχιστον να μην «επιπλήξει» την καλεσμένη της που το είπε.

Από την άλλη πλευρά όταν ο Γιώργος Λιάγκας είναι αδιάβαστος και κάνει τέτοιες γκάφες, ζητά και ένα «συγγνώμη». Χωρίς άλλα σχόλια, θα σου μεταφέρω τη στιχομυθία σε συνέντευξή του με τον Αντρέα Γεωργίου το 2019 στον ΣΚΑΙ. Ο γνωστός σκηνοθέτης και ηθοποιός μέχρι τότε είχε δώσει δεκάδες συνεντεύξεις, μιλώντας για την «απώλεια» του πατέρα του από Aids όπως επίσης για την «απώλεια» της μητέρας του. Ο δημοσιογράφος τον ρωτά: «Ο πατέρας σου τι κάνει;» «Πέθανε» του απαντά αμήχανα ο Γεωργίου.

Με τον δημοσιογράφο να ζητά ωστόσο συγγνώμη, κάνοντας και μία τρίπλα λέγοντας πως νόμιζε πως μόνο η μητέρα του έχει «φύγει» από τη ζωή.

Ιστορική η γκάφα επίσης της Κωνσταντίνας Σπυροπούλου με καλεσμένο τον τραγουδιστή Κώστα Δόξα ο οποίος μιλούσε για τον αδελφό του Άκη Δείξιμο και την εμφάνισή του στο πάρτι ένωσης του Survivor. Εκείνη νόμιζε ως παίκτης, εκείνος πήγε ως τραγουδιστής και η απάντηση της παρουσιάστριας τον έφερε σε αμηχανία: «Είναι τόσα πολλά τα ερεθίσματα, τόσα πολλά τα πρόσωπα που βλέπω καθημερινά στην τηλεόραση, που δεν ξέρω που πάει ο ένας και που πάει ο άλλος».

Με αρκετό χιούμορ η Δανάη Μπάρκα είχε εξιστορήσει μία δική της περίπτωση, όταν έφτασε στο πλατό της εκπομπής της, άλλος καλεσμένος από αυτόν που εκείνη θεωρούσε πως είχαν καλέσει: «Ρωτάω "Που είναι ο καλεσμένος;" Μου λένε "Νάτος". Και τους λέω "Ποιος είναι αυτός ο κύριος; Δεν τον ξέρω τον άνθρωπο. Λέω τι θα πούμε τώρα στον άνθρωπο. Περιμέναμε άλλον και ήρθε άλλος"».

Γκάφα, που όμως δεν μπορούσε να προβλεφθεί είχε κάνει και η Ελένη Μενεγάκη, την εποχή που ήταν στον Alpha, με καλεσμένη τη Χρύσα Ρώπα. Η ηθοποιός εξιστορούσε την εμπειρία της από το διάστημα που έμενε στο Παρίσι, τόσο επειδή σπούδαζε τότε στην πόλη ο γιος της, λέγοντας πως είχε διαμέρισμα και η δίδυμη αδελφή της και έμενε εκεί. Τότε η Ελένη τη ρώτησε αν πηγαίνει τώρα να μείνει στην αδελφή της με εκείνη να λέει πως έχει πεθάνει εδώ και χρόνια.

Υπάρχουν και λιγότερο σημαντικά λάθη που γίνονται, όπως για παράδειγμα να παίζει διαρκώς τρέιλερ το κανάλι σου, ανακοινώνοντας την πρεμιέρα μίας νέας σειράς και εσύ να ρωτάς τον καλεσμένο σου «Αλήθεια θα παίζει αυτή τη σεζόν;». Το έκανε ο Κώστας Τσουρός με καλεσμένο τον Αντρέα Γεωργίου μιλώντας για το Ταμπού. Αλλά αυτό ήταν ένα μικρό πταίσμα.

Παράδοξο αλλά όχι ασυνήθιστο φαινόμενο, η γνωστή ατάκα του Γρηγόρη Αρναούτογλου - που σε γενικές γραμμές κάνει πολύ ωραίες συνεντεύξεις - όταν έχει καλεσμένο από σειρά του ΑΝΤ1: «Δε θα σε ρωτήσω spoiler. Δεν το κάνω». Και γιατί να μην το κάνεις Γρηγόρη μου; Μπορείς να ρωτήσεις μία πληροφορία για τη σειρά, με άλλον τρόπο.

Πολύ καλά διαβασμένες σε γενικές γραμμές, είναι η Ναταλία Γερμανού και η Σταματίνα Τσιμτσιλή. Όχι, μόνο από τις πληροφορίες που τους δίνουν οι συνεργάτες τους, αλλά από την πληροφόρηση που οι ίδιες προσπαθούν να έχουν για να είναι προετοιμασμένες.

Όπως και η Νάνσυ Ζαμπέτογλου με τον Θανάση Αναγνωστόπουλο που κάνουν υποδειγματικές συνεντεύξεις. Ακόμη και όταν δεν προλαβαίνουν να δουν μία θεατρική παράσταση. Η Μιμή Ντενίση πριν από λίγους μήνες τους είχε κάνει τη συνηθισμένη ερώτηση: «Θα μιλήσουμε για την παράσταση, ενώ δεν την έχετε δει;»

Όσοι καλεσμένοι προέρχονται κυρίως από το θέατρο, αντιμετωπίζουν πάντα μεγαλύτερη δυσκολία. Αφενός γιατί οι παρουσιαστές δεν έχουν προλάβει να δουν την παράσταση, αφετέρου γιατί δεν έχουν μελετήσει στοιχεία για το έργο και τον συγγραφέα. Εκεί είναι θέμα τύχης.

Αν τύχεις σε θεατρόφιλο παρουσιαστή θα κάνεις καλή συνέντευξη. Διαφορετικά θα πρέπει να αναπτύξεις μόνος σου ή μόνη σου, έναν μονόλογο απαντώντας στην ερώτηση: «Μίλησέ μας λίγο για την παράσταση».