Ανήμποροι μπροστά στο άδικο: Η σκηνή στις 17 Κλωστές που καθήλωσε το κοινό στη σειρά της 10ετίας
Η Αθηνά Τσιλύρα και ο Κώστας Φλωκατούλας σε ένα ρεσιτάλ ερμηνείας στις 17 Κλωστές. Σε ένα κοινωνικό δράμα που δεν έχει προηγούμενο στην ελληνική TV.
Όταν όλα πάνε «στραβά» στην ελληνική τηλεόραση με την τοξικότητα να έχει στρέψει το κοινό προς την αδιαφορία, η μυθοπλασία στη μεγάλη της πλειοψηφία, χαρίζει «ανάσες» ελπίδας, σκέψης και προβληματισμού.
Αν είδες το χθεσινό επεισόδιο στις 17 Κλωστές, θα το διαπίστωσε. Το δε κοινό, διαπίστωσε για μία ακόμη φορά πως δεν είναι απλά η σειρά της χρονιάς, αλλά η σειρά της 10ετίας, ως ιδέα και ως απόδοση. Η Αθηνά Τσιλύρα μαζί με τον Κώστα Φλωκατούλα, έδωσαν ρεσιτάλ ερμηνείας, παρουσιάζοντας μία διαχρονική κοινωνική παθογένεια.
Η αυτοκτονία του πατέρα και ο δρόμος δίχως γυρισμό για τον Καστελάνη
Ο Πάνος Βλάχος ως Αντώνης Καστελάνης στις 17 Κλωστές, πίστευε ότι θα έκανε μία νέα αρχή, φεύγοντας από το νησί του. Κουβαλούσε μέσα τις πληγές του, αλλά είχε μία ελπίδα. Αυτή τη φορά όμως έπεσε ξανά στην παγίδα. Στην πλεκτάνη που ακόμη μία φορά στήθηκε εναντίον του και πάλι λόγω ζήλιας.
Ένας χαμένος έρωτας και μία νέα γυναίκα στη ζωή του Πάνου Βλάχου στις 17 κλωστές
Ο πιστός υπάλληλος του θείου του, ζήλεψε το ταλέντο του και «έστησε» μία κλοπή. Ένοχος, χωρίς αποδείξεις, βρέθηκε ο Καστελάνης και ένας φίλος του και κατέληξε στη φυλακή, ενώ παράλληλα είδαμε και μία σκηνή από το μέλλον. Από τον νέο φόνο που έκανε πάλι ενώ ήταν μέσα στη φυλακή. Είχε ήδη σκοτώσει στο νησί του 15 άτομα, αλλά ακόμη και μετά την τιμωρία του, όλοι ήταν εναντίον του.
Ο σκηνοθέτης Σωτήρης Τσαφούλιας, με αυτόν τον τρόπο, μας έδειξε, αυτό που συχνά έλεγε στις συνεντεύξεις του, μία κοινωνία δημιουργεί ενόχους, πως η μάζα οδηγεί στην πλήρη εξαθλίωση.
Ένα δεύτερο μαρτύριο περνούσαν και οι γονείς του και σε αυτό το σημείο να δώσουμε για μία ακόμη φορά τα εύσημα στην Αθηνά Τσιλύρα, που δεν υποδύεται απλά τη μάνα, είναι η μάνα. Η οποία όχι μόνο αγωνιά για τον γιο της, αλλά από ένστικτο, βλέπει την καταστροφή να έρχεται.
Δεν μπορεί να πολεμήσει το άδικο, δεν βρίσκει παρηγοριά πουθενά. Εξίσου αριστουργηματικός ως πατέρας ήταν ο Κώστας Φλωκατούλας. Ο Πολυμενέας από το Καφέ της Χαράς, που μας είχε συνηθίσει σε ρόλους κωμικούς, μας απέδειξε πόσο διεισδυτικός μπορεί να είναι σε έναν ρόλο, όταν του δοθεί η κατάλληλη ευκαιρία, το κατάλληλο σενάριο και ο ιδανικός σκηνοθέτης.
Η νέα καταστροφή του γιου του είναι αβάσταχτη, όπως και ο κοινωνικός κλοιός που τον «πνίγει». Σε μία πολύ δυνατή σκηνή και ενώ είναι στη βάρκα του αυτοκτονεί. Το κοινό παρακολουθούσε χθες με κομμένη την ανάσα. Τα σχόλια ήταν διθυραμβικά για όλο το καστ αλλά και γενικότερα τη σειρά. Και αυτό κάτι μας δείχνει. Ξέρει ο τηλεθεατής να επιβραβεύει το καλό τηλεοπτικό προϊόν.
Έχουμε ήδη δει τη ροπή του Καστελάνη προς τις καταχρήσεις μέσα στη φυλακή, γιατί είναι οι μόνες που τον κάνουν να μη σκέφτεται. Στο επόμενο επεισόδιο θα τον δεις να επιστρέφει στο νησί για την κηδεία του πατέρα του. Μαθαίνει όμως και τα νέα για τον αρραβώνα της Άννας και ενώ σκοπεύει να μείνει, τελικά αποφασίζει να φύγει ξανά. Αυτό θα είναι ένα μεγάλο πλήγμα και για τη μητέρα του, η οποία σύντομα θα «φύγει» και εκείνη από τη ζωή. Αυτό θα είναι και το τελειωτικό χτύπημα.
Παρόλο που η σειρά δίνει ένα άλλοθι στον Καστελάνη ως δολοφόνο για το τέλος, παρόλα αυτά με έναν ιδιαίτερο τρόπο, τον απορρίπτει κιόλας ως η μόνη λύση στο αδιέξοδο και στο άδικο.