O Τόμας το Τρενάκι ξεκινάει ένα νέο ταξίδι για να εξερευνήσει τα οφέλη του παιχνιδιού με τρενάκια

O Τόμας το Τρενάκι ξεκινάει ένα νέο ταξίδι για να εξερευνήσει τα οφέλη του παιχνιδιού με τρενάκια
Photographer - Teri Weber ©2022 Mattel

Νέα μελέτη διαπιστώνει ότι το παιχνίδι με τρενάκια μπορεί να ενισχύσει την κοινωνική και γνωστική ανάπτυξη των παιδιών, καθιστώντας το ωφέλιμο παιχνίδι για τα παιδιά όλων των ηλικιών.

Ο Δρ Salim Hashmi ειδικός στο παιδικό παιχνίδι από το King's College του Λονδίνου, πραγματοποίησε μια εκτενή ανασκόπηση διεθνών μελετών σχετικά με το παιχνίδι με τρενάκια για παιδιά

Τα ευρήματα της έρευνάς του συγκεντρώνονται σε λευκή βίβλο και ρίχνουν φως στα αναπτυξιακά οφέλη του παιχνιδιού με τρενάκια

Η Mattel, δημοσιεύει τα ευρήματα μιας ολοκληρωμένης μελέτης που διενεργήθηκε με τη συμβολή του Τόμας το Τρενάκι, υπογραμμίζοντας τα αναπτυξιακά οφέλη του παιχνιδιού με τρενάκια στα παιδιά. Η μελέτη ανατέθηκε από τη δημοφιλή μάρκα και πραγματοποιήθηκε από τον ερευνητή Δρ Salim Hashmi του King's College του Λονδίνου. Τα ευρήματα της έρευνάς του συγκεντρώθηκαν σε ένα White Paper, το οποίο υπογραμμίζει τη θετική επίδραση που μπορεί να έχει το παιχνίδι με τρενάκια στην ανάπτυξη του παιδιού.

Για να διερευνήσει τα πλεονεκτήματα του παιχνιδιού με τρενάκια, ο Δρ Hashmi πραγματοποίησε μια εκτενή μελέτη όλων των σχετικών δημοσιευμένων επιστημονικών ερευνών, η οποία περιελάμβανε πάνω από 1.600 επιστημονικές ερευνητικές εργασίες σχετικά με το θέμα του παιχνιδιού με τρενάκια. Αυτή η διεξοδική έρευνα επικεντρώθηκε σε μελέτες που εξέτασαν διάφορες πτυχές του παιχνιδιού με τρενάκι και πλεονεκτήματα για τα παιδιά. Μετά από προσεκτική ανάλυση, εντόπισε πολλά βασικά οφέλη που μπορούν να αντλήσουν τα παιδιά από αυτό το είδος παιχνιδιού.

Ένα από τα κύρια οφέλη που εντόπισε ο Δρ Hashmi είναι ότι τα παιδιά που παίζουν με τρενάκια μπορούν να αναπτύξουν καλύτερα τη λογική και την κοινωνικότητα. Αυτή η μορφή παιχνιδιού παρέχει πολύτιμες ευκαιρίες στα παιδιά να μάθουν τη συνεργασία, την ομαδικότητα και την κοινωνική κατανόηση ενώ αλληλεπιδρούν με άλλους. Επιπλέον, το παιχνίδι με τρενάκια επιτρέπει στα παιδιά να αναπτύξουν και να βελτιώσουν βασικές δεξιότητες σκέψης και τις ικανότητές τους στην επίλυση προβλημάτων.

Untitled.png

Ο Δρ Hashmi, Λέκτορας στο King's College, αναφέρει: «Τα ευρήματα της έρευνας τονίζουν ότι το παιχνίδι με τρενάκια προσφέρει στα παιδιά μια ευκαιρία για πλούσιες μαθησιακές εμπειρίες. Η κατασκευή σιδηροδρομικών γραμμών, η τακτοποίηση των βαγονιών ενός τρένου, η δημιουργία σεναρίων και η υλοποίησή τους κατά τη διάρκεια του παιχνιδιού μπορεί να τονώσει τη γνωστική ανάπτυξη και να ενισχύσει την κριτική σκέψη, τη χωρική ανάλυση και την ικανότητα λήψης αποφάσεων. Το συνεργατικό παιχνίδι με τρενάκια μπορεί να βοηθήσει στην ενθάρρυνση της ομαδικής εργασίας, της διαπραγμάτευσης και της συνεργασίας, καθώς τα παιδιά μοιράζονται ιστορίες, ιδέες και παίζουν μαζί.»

Ο Δρ Hashmi εξηγεί επίσης, «Η συμμετοχή σε κοινές εμπειρίες παιχνιδιού, όπως τα παιδιά που παίζουν μαζί με τα τρενάκια, βοηθά στην ενίσχυση της επικοινωνίας και της ικανότητας να εξετάζουν τις απόψεις και τις προτιμήσεις των άλλων. Επιπλέον, το παιχνίδι με τρενάκια παρέχει στα παιδιά ευκαιρίες να αναπτύξουν και να εξασκήσουν την ικανότητα επίλυσης προβλημάτων. Το παιχνίδι με τα τρενάκια είναι ένας εξαιρετικός τρόπος για τα παιδιά να αναπτύξουν βασικές δεξιότητες.»

Η Kelly Philp, Sr Director Marketing είπε «Ο Τόμας το Τρενάκι αναγνωρίζει τη δύναμη που έχει το παιχνίδι στα παιδιά μας. Καθώς τα παιδιά ξεκινούν τις περιπέτειες με τα παιχνίδια τους, όχι μόνο εξελίσσουν τη δημιουργικότητά τους αλλά αναπτύσσουν και βασικές δεξιότητες ζωής. Μέσα από αυτούς τους μικροσκοπικούς κόσμους, τα παιδιά μαθαίνουν να διαχειρίζονται τις προκλήσεις, να επινοούν λύσεις και να αγκαλιάζουν τις χαρές της ανακάλυψης, διασκεδάζοντας!»

Ακολουθεί μια πιο αναλυτική ματιά σε μερικά από τα πιθανά οφέλη του παιχνιδιού με τρενάκια στην ανάπτυξη των παιδιών που εντόπισε ο Δρ Hashmi στην έρευνά του με τη Mattel για τον Τόμας το Τρενάκι.

thomas_2_0.pngPhotographer - Teri Weber©2022 Mattel

Κοινωνικές δεξιότητες
Ο Δρ Salim Hashmi λέει «Το παιχνίδι με τρενάκια παρέχει στα παιδιά ευκαιρίες να αναπτύξουν κοινωνικές δεξιότητες όπως η συνεργασία και η ομαδικότητα. Όταν τα παιδιά παίζουν με τρενάκια, μπορούν να μάθουν να μοιράζονται παιχνίδια και ιδέες και να συνεργάζονται για έναν κοινό στόχο».

Συνεργασία και Ομαδικότητα
Ο Δρ Salim Hashmi λέει «Το παιχνίδι με τρενάκια καλλιεργεί δεξιότητες συνεργασίας και ομαδικότητας καθώς τα παιδιά συνεργάζονται μαζί για να χτίσουν και να οργανώσουν τα βαγόνια και να αποφασίσουν πώς θα παίξουν. Αυτό θα μπορούσε να ενισχύσει την αίσθηση της ομαδικής εργασίας, όπου μαθαίνουν να επικοινωνούν αποτελεσματικά, να μοιράζονται ευθύνες και να διαπραγματεύονται ιδέες. Συμμετέχοντας σε κοινές εμπειρίες παιχνιδιού, τα παιδιά αναπτύσσουν βασικές κοινωνικές δεξιότητες. Μέσα από αυτό το συναρπαστικό παιχνίδι, ξεκινούν ένα ταξίδι συνεργασίας και ομαδικότητας, που θα μπορούσε να βοηθήσει να δημιουργηθεί η βάση για αρμονικές σχέσεις αλληλεπίδρασης και για μια επιτυχημένη ομαδική εργασία στο μέλλον».

Επίλυση προβλήματος
Ο Δρ Salim Hashmi λέει «Το παιχνίδι με τρενάκια θα μπορούσε να βοηθήσει στην ανάπτυξη βασικών δεξιοτήτων σκέψης καθώς τα παιδιά σχεδιάζουν το παιχνίδι τους και κατασκευάζουν, οργανώνουν τα βαγόνια και τις ράγες για τα τρένα. Τα παιδιά προσποιούνται επίσης ότι παίζουν με τρενάκια, τα οποία μπορούν να ενισχύσουν τις δεξιότητες επίλυσης προβλημάτων και να ενθαρρύνουν την αντισυμβατική».

Σημειώσεις προς τους συντάκτες:

Πώς ο Δρ Salim Hashmi πραγματοποίησε τη μελέτη του με τη Mattel για τον Τόμας το Τρενάκι

  • Μια αναζήτηση όλων των διαθέσιμων επιστημονικών ερευνών για το παιδικό παιχνίδι με τρενάκια διεξήχθη από τον Δρ Hashmi για να διερευνήσει τα οφέλη αυτού του είδους παιχνιδιού. Πάνω από 1.600 επιστημονικές ερευνητικές εργασίες έχουν δημοσιευθεί σχετικά με αυτό το θέμα, με 36 επιστημονικές μελέτες να εξετάζουν συγκεκριμένα τους τρόπους με τους οποίους τα παιδιά παίζουν με τα τρενάκια και τα οφέλη αυτού του είδους παιχνιδιού.
  • Στις 36 μελέτες αναλύθηκαν και καταγράφηκαν βασικές πληροφορίες, όπως η χώρα στην οποία διεξήχθη η μελέτη, η ηλικία, το φύλου και άλλα χαρακτηριστικά παιδιών που συμμετείχαν, η πτυχή του παιχνιδιού με τρενάκια που εξετάστηκαν και τα ευρήματα της μελέτης .
  • Οι τάσεις, τα ευρήματα και τα συμπεράσματα από αυτές τις μελέτες χρησιμοποιήθηκαν για την ενημέρωση της έρευνας σχετικά με τα οφέλη του παιχνιδιού με τρενάκια. Οι πληροφορίες που συγκεντρώθηκαν από τις μελέτες υποδηλώνουν ότι το παιχνίδι με τρενάκια μπορεί να προσφέρει οφέλη όπως βελτιωμένη κοινωνική και γνωστική ανάπτυξη στα παιδιά. Για περισσότερες πληροφορίες σχετικά με τη διαδικασία αναζήτησης και ανάλυσης, επισκεφτείτε το site.
  • Πάνω από τις μισές μελέτες (58%) που διερεύνησαν το παιχνίδι με τρενάκια διεξήχθησαν στη Βόρεια Αμερική, με 18 μελέτες στις ΗΠΑ και τρεις στον Καναδά. Το ένα τέταρτο των μελετών (25%) διεξήχθησαν στην Ευρώπη, συμπεριλαμβανομένων τριών στο Ηνωμένο Βασίλειο, τεσσάρων στη Γαλλία, μίας στην Ιταλία και μίας στη Φινλανδία. Το υπόλοιπο 17% των μελετών επικεντρώθηκε σε παιδιά στην Αυστραλία, την Τουρκία, την Κίνα και το Κατάρ.
  • Η έρευνα αφορούσε ένα ευρύ φάσμα παιδιών, στο 75% των μελετών να συμμετέχουν αγόρια και κορίτσια από διαφορετικά κοινωνικοδημογραφικά υπόβαθρα, εθνότητες, πολιτισμούς και κουλτούρες. Το υπόλοιπο 25% των μελετών επικεντρώθηκε σε νευροαποκλίνοντα παιδιά ή σε αυτά με μακροχρόνιες παθήσεις υγείας.
  • Κατά μέσο όρο, τα παιδιά στις μελέτες ήταν πέντε ετών, αλλά το ηλικιακό εύρος κυμαινόταν από 1 έτους έως 15 ετών.
  • Οι μισές από τις μελέτες διερεύνησαν τους διαφορετικούς τρόπους με τους οποίους τα παιδιά παίζουν με τα τρενάκια, το παιχνίδι ρόλων, την κατασκευή σιδηροτροχιών και παιχνιδιών και την κοινωνικοποίηση με άλλους κατά τη διάρκεια του παιχνιδιού.
  • Πάνω από τα δύο τρίτα των μελετών αφορούσαν παιδιά που έπαιζαν μαζί με άλλο άτομο, ενώ ορισμένες μελέτες (31%) εξέτασαν πώς τα παιδιά κοινωνικοποιούνται με άλλους κατά τη διάρκεια του παιχνιδιού με το τρενάκι. Μερικές μελέτες (19%) εξέτασαν πώς το παιχνίδι με τρενάκια συσχετίστηκε με τη γλώσσα των παιδιών, τις κοινωνικές συμπεριφορές και την κατανόηση των άλλων. Επιπλέον, πάνω από το ένα τρίτο των μελετών (39%) εξέτασαν εάν ορισμένα παιδιά προτιμούν να παίζουν με τρενάκια σε σύγκριση με άλλα παιχνίδια και αν υπήρχαν διαφορές μεταξύ των ομάδων παιδιών, όπως η νευροποικιλομορφία ή το φύλο.
  • Ο Δρ Hashmi βρίσκεται στη διαδικασία υποβολής και αξιολόγησης του White Paper στο International Journal of Play.

Σχετικά με την Mattel
Η Mattel είναι μια κορυφαία εταιρεία παιδικής ψυχαγωγίας στον κόσμο που ειδικεύεται στο σχεδιασμό και την παραγωγή ποιοτικών παιχνιδιών και καταναλωτικών προϊόντων. Δημιουργούμε καινοτόμα προϊόντα και εμπειρίες που εμπνέουν, διασκεδάζουν και αναπτύσσουν τα παιδιά μέσα από το παιχνίδι. Προσελκύουμε τους καταναλωτές μας μέσα από το χαρτοφυλάκιο εμβληματικών franchise, όπως Barbie®, Hot Wheels®, American Girl®, Fisher-Price®, Thomas & Friends™, UNO®, Mega®, καθώς και άλλες δημοφιλείς μάρκες που είτε έχουμε στην κατοχή μας είτε αδειοδοτούμε σε συνεργασία με παγκόσμιες εταιρείες ψυχαγωγίας. Ο κατάλογός μας περιλαμβάνει υλικό ταινιών και τηλεόρασης, ηλεκτρονικά παιχνίδια, μουσική και ζωντανές εκδηλώσεις. Επιχειρούμε σε 35 τοποθεσίες και πωλούμε προϊόντα σε περισσότερες από 150 χώρες σε συνεργασία με τις κορυφαίες εταιρείες λιανικής και τεχνολογίας παγκοσμίως. Από την ίδρυσή της το 1945, η Mattel είναι υπερήφανη που αποτελεί έμπιστο συνεργάτη στην εξερεύνηση του θαύματος της παιδικής ηλικίας και στην ενδυνάμωση των παιδιών, ώστε να αξιοποιήσουν πλήρως τις δυνατότητές τους. Επισκεφθείτε μας ηλεκτρονικά στο www.mattel.com.

Σχετικά με το Kings College του Λονδίνου και το Ινστιτούτο Ψυχιατρικής, Ψυχολογίας και Νευροεπιστήμης
Το King’s College του Λονδίνου συγκαταλέγεται μεταξύ των κορυφαίων 35 πανεπιστημίων στον κόσμο και των κορυφαίων 10 στην Ευρώπη (THE World University Rankings 2023) και ένα από τα παλαιότερα και πιο διάσημα πανεπιστήμια της Αγγλίας. Με εξαιρετική φήμη για τη διδασκαλία παγκόσμιας κλάσης και την έρευνα, το King's College διατήρησε την έκτη θέση ως «Ερευνητική Δύναμη» στο Ηνωμένο Βασίλειο (2021 Research Excellence Framework). Το King's College έχει περισσότερους από 33.000 φοιτητές (συμπεριλαμβανομένων περισσότερων από 12.800 μεταπτυχιακών) από περίπου 150 χώρες σε όλο τον κόσμο και περίπου 8.500 άτομα προσωπικό. Το Ινστιτούτο Ψυχιατρικής, Ψυχολογίας και Νευροεπιστήμης (IoPPN) στο King’s College είναι ένα κορυφαίο κέντρο έρευνας για την ψυχική υγεία και τις Nευροεπιστήμες στην Ευρώπη. Παρουσιάζει αποτελέσματα με περισσότερες αναφορές (αναφορές 1%) για την ψυχιατρική και την ψυχική υγεία από οποιοδήποτε άλλο κέντρο (SciVal 2021) και σε αυτήν τη μέτρηση έχει ανέβει από την 16η θέση (2014) στην 4η (2021) στον κόσμο για τα αποτελέσματα της νευροεπιστήμης με υψηλή αναφορά. Στο Research Excellence Framework του 2021 (REF), το 90% της έρευνας στο IoPPN κρίθηκε «παγκοσμίως κορυφαία» ή «διεθνώς εξαιρετική» (3* και 4*). Η παγκόσμια κορυφαία έρευνα από το IoPPN έχει, και συνεχίζει να έχει, αντίκτυπο στον τρόπο κατανόησης, πρόληψης και θεραπείας ψυχικών ασθενειών, νευρολογικών παθήσεων και άλλων καταστάσεων που επηρεάζουν τον εγκέφαλο.

www.kcl.ac.uk/ioppn | Follow @KingsIoPPN on Twitter, Instagram, Facebook and LinkedIn