Αν ψάχνεις δουλειά μέσα στο καλοκαίρι πρέπει να προσέξεις 5 στοιχεία στο CV σου
Αν θέλεις να πας στο επόμενο level τη δουλειά σου και το βιογραφικό σου, δες 5 στοιχεία τα οποία δεν πρέπει να παραλείψεις σε αυτό.
Το πιο βασικό πράγμα που σε απασχολεί όταν βρίσκεσαι σε αναζήτηση εργασίας – εκτός από τη θέση που θέλεις να βρεις- είναι το βιογραφικό σου. Το κοιτάς, το ξανακοιτάς, ρωτάς τον σύντροφό σου ή τις φίλες σου αν είναι καλό μέχρι τελικά να πάρεις την απόφαση να το επισυνάψεις στο mail και να πατήσεις το send.
Και πάλι, όμως, δεν είσαι σίγουρη αν το βιογραφικό σου είναι catchy κι αν θα κάνει καλή εντύπωση, ώστε να δεχθείς το πολυπόθητο τηλεφώνημα από την εταιρεία που έχεις βάλει στόχο. Όχι πια, όμως! Ακολουθώντας τον παρακάτω «οδηγό βιογραφικού» θα δεις τι πρέπει και τι δεν πρέπει να περιέχει το δικό σου βιογραφικό, ώστε να είναι «ικανό» να σου χαρίσει τη θέση των ονείρων σου.
Το Νο 1 λάθος που κάνουν οι περισσότεροι όταν στέλνουν το βιογραφικό τους σε μια εταιρία
Τα μυστικά για να έχεις το σωστό βιογραφικό
Όχι περισσότερες από 2 σελίδες
Ιδανικά, ένα σωστό βιογραφικό πρέπει να συμπεριλαμβάνει όλες τις δεξιότητες και τις σπουδές σου μέσα σε μία σελίδα. Αλλά οκ! Είναι κατανοητό ότι μπορεί να πάρει και λίγο περισσότερο. Όχι, όμως, πάνω από 2 σελίδες, ειδικά αν έχεις λιγότερα από 10 χρόνια προϋπηρεσίας. Σκέψου ότι οι περισσότεροι managers έχουν μόλις λίγα λεπτά διαθέσιμα για να δουν βιογραφικά, οπότε όλες οι hot πληροφορίες που σε αφορούν θα πρέπει να συνοψίζονται σε μία σελίδα.
Προσάρμοσε το βιογραφικό στη θέση εργασίας στην οποία στοχεύεις
Αν, για παράδειγμα, είσαι αρχιτέκτονας και σε θέση εργασίας σε αυτόν τον κλάδο στοχεύεις, δεν χρειάζεται να αναφέρεις στο βιογραφικό σου ότι έχεις δουλέψει ως γραμματέας ή ως υποδοχή. Εστίασε στην προϋπηρεσία που έχει σχέση με τη θέση που κυνηγάς.
Αριθμοί, αριθμοί, αριθμοί!
Ένας από τους καλύτερους τρόπους για να διασφαλίσεις ότι η εμπειρία σου ξεχωρίζει είναι να ποσοτικοποιήσεις ακριβώς τι έκανες σε κάθε ρόλο και θέση που είχες αναλάβει στο παρελθόν. Αυτό σημαίνει… αριθμούς. Αντί να αναφέρεις μια θέση απλώς ως «Εξυπηρέτηση πελατών», γράψε «Εξυπηρέτηση έως και 200 πελατών ανά βάρδια». Αντί να γράψεις «Δημοσιεύθηκε στο Twitter της εταιρείας», σημείωσε «Διαχείριση της παρουσίας της εταιρείας σε τέσσερις πλατφόρμες μέσων κοινωνικής δικτύωσης με ακόλουθους περισσότερους από 20.000».
Ρήματα σε ενεργητική φωνή
Η χρήση ρημάτων σε ενεργητική φωνή είναι ένας πολύ καλός τρόπος για να τονίσεις αυτό που προσέφερες σε μια εταιρεία.
Αναζήτησε τους εργαζόμενους της εταιρείας
Αν θέλεις να έχεις μια εικόνα για το τι αναζητά μια εταιρεία, οι σημερινοί εργαζόμενοί της είναι «κλειδί» για να βοηθηθείς. Το LinkedIn είναι ο τρόπος να βρεις τα άτομα που εργάζονται ήδη στην εταιρεία στην οποία έχεις κάνει αίτηση, ενώ σου επιτρέπει να δεις τι εμπειρία και δεξιότητες έχουν τόσο στην τρέχουσα όσο και στις προηγούμενες θέσεις τους. Αυτός μπορεί να είναι ένας πολύ καλός τρόπος για να μάθεις ποια εκπαίδευση και ποιες πληροφορίες θεωρούν σημαντικές οι διευθυντές επιχειρήσεων και προσλήψεων, ώστε να βοηθηθείς κι εσύ να αναδείξεις τις δικές σου δεξιότητες.