Το Instagram μειώνει την ποιότητα των βίντεο, αλλά δηλώνει πως έχει τη λύση στο πρόβλημα

Άρτεμις Σκούφου
Το Instagram μειώνει την ποιότητα των βίντεο, αλλά δηλώνει πως έχει τη λύση στο πρόβλημα
Unsplash

Τα βίντεο στο Instagram έχουν χαμηλή ποιότητα και η Meta αποκαλύπτει τον λόγο. Τι προτείνει να κάνουν οι χρήστες για να προσελκύσουν περισσότερο κοινό; 

Αν έχεις παρατηρήσει να συμβαίνει κάτι περίεργο στα προηγούμενα βίντεό σου, δεν κάνεις λάθος και δεν είναι τυχαίο. Μήπως έχεις προσέξει την ποιότητα των βίντεο να μειώνεται;

Το Instagram αποκάλυψε ότι μειώνει την ποιότητα των παλαιότερων, λιγότερο δημοφιλών βίντεο, προκαλώντας αντιδράσεις από τους δημιουργούς που χαρακτήρισαν την κίνηση «απογοητευτική». Τι συμβαίνει, λοιπόν, με την εφαρμογή;

Τι συμβαίνει με την Meta AI; Το να φτιάχνεις AI φωτογραφίες είναι κάτι που χρειάζεσαι πραγματικά;

Το Instagram μειώνει την ποιότητα των βίντεο και δεν το κρύβει

Σε ένα βίντεο AMA (Ask Me Anything) ο Adam Mosseri, επικεφαλής του Instagram, δήλωσε ότι η πλατφόρμα τείνει να έχει «μια προτίμηση στην υψηλότερη ποιότητα για τους δημιουργούς που φέρνουν περισσότερες προβολές». Η αποκάλυψη προκάλεσε ανησυχίες στους δημιουργούς περιεχομένου που δεν έχουν ακόμα ευρύ κοινό και που προσπαθούν να αναβαθμίσουν τις επιχειρήσεις τους, δηλώνοντας ότι αισθάνονται ότι τους δυσκολεύει η τακτική του Instagram.

kinito.jpg

«Σε γενικές γραμμές, θέλουμε να δείχνουμε το βίντεο με την υψηλότερη ποιότητα που μπορούμε. Αλλά αν κάτι δεν παρακολουθείται για μεγάλο χρονικό διάστημα - επειδή η συντριπτική πλειονότητα των προβολών είναι στην αρχή - θα προχωρήσουμε σε ένα βίντεο χαμηλότερης ποιότητας. Και στη συνέχεια, αν το παρακολουθήσουν ξανά πολλοί, τότε θα προβάλουμε ξανά το βίντεο υψηλότερης ποιότητας», εξηγεί ο Mosseri.

Λειτουργεί σε συνολικό επίπεδο, όχι σε επίπεδο μεμονωμένου θεατή. Προσανατολιζόμαστε σε υψηλότερη ποιότητα για τους δημιουργούς που φέρνουν περισσότερες προβολές.

Φυσικά και η δήλωση του Mosseri έγινε viral με όλο και περισσότερους χρήστες να αντιδρούν σε αυτή την τακτική. Πολλοί είναι εκείνοι που θεωρούν την κίνηση αυτή τιμωρητική, λέγοντας ακόμα πως το Instagram αντιμετωπίζει την ποιότητα του βίντεο σαν προνόμιο αντί για βασικό χαρακτηριστικό.

Ο Mosseri απάντησε στις αντιδράσεις λέγοντας ότι ήταν «η σωστή ανησυχία». Διευκρίνισε ότι η αλλαγή στην ποιότητα δεν ήταν «τεράστια και το αν οι άνθρωποι αλληλεπιδρούν με τα βίντεο βασίζεται περισσότερο στο περιεχόμενο παρά στην ποιότητα».

Τον Μάιο, το Instagram ανακοίνωσε αλλαγές στο σύστημά του για τη σύσταση περιεχομένου, ιδίως βίντεο, για να «δώσει σε όλους τους δημιουργούς μια πιο ισότιμη ευκαιρία να ξεχωρίσουν».

Από την πλευρά του, ο σύμβουλος κοινωνικής δικτύωσης Matt Navarra δήλωσε στο BBC ότι η κίνηση αυτή «φαίνεται να έρχεται κάπως σε αντίθεση με τα προηγούμενα μηνύματα ή τις προσπάθειες του Instagram να ενθαρρύνει νέους δημιουργούς».

«Πώς μπορούν οι δημιουργοί να κερδίσουν έδαφος αν το περιεχόμενό τους τιμωρείται επειδή δεν είναι δημοφιλές;», είπε.

Τι είναι το sextortion που απειλεί τους εφήβους και πώς το Instagram τους προστατεύει;

Κόστος vs ποιότητα

Η απόφαση του Instagram βασίζεται στο κόστος των βίντεο ροής.

Τα βίντεο που έχουν υψηλότερη ανάλυση ή περιέχουν πολλά οπτικά στοιχεία, όπως επεξεργασίες, εικόνες ή άλλα κλιπ, μπορεί να απαιτούν περισσότερη υπολογιστική ισχύ για την κωδικοποίηση.

Αυτά θα είναι συνήθως μεγαλύτερα σε μέγεθος από τα βίντεο με μικρότερη ανάλυση, πράγμα που σημαίνει ότι απαιτούν περισσότερο αποθηκευτικό χώρο στους servers.

Ένα από τα άτομα που σχολίασαν την απάντηση του επικεφαλή του Instagram σχετικά με την ποιότητα στα βίντεο δήλωσε ότι κατανοεί τα οφέλη της πιθανής μείωσης του κόστους αποθήκευσης, αλλά δεν υπερτερούν των αρνητικών.

«Από τη σκοπιά ενός δημιουργού, το να ξοδεύει χρόνο για τη δημιουργία περιεχομένου υψηλής ποιότητας μόνο και μόνο για να υποβαθμιστεί σε χαμηλή ανάλυση είναι απαίσιο», ανέφεραν άλλοι.

Πώς επηρεάζει αυτό εσένα που θες να δημιουργήσεις βίντεο στο Instagram και να γίνεις viral; Ίσως η ποιότητα δεν πρέπει να είναι το χαρακτηριστικό στο οποίο θα στηρίζεσαι.

Ο σύμβουλος κοινωνικής δικτύωσης Matt Navarra δηλώνει πως οι δημιουργοί θα πρέπει να επικεντρωθούν στο πώς μπορούν να δημιουργήσουν ελκυστικό περιεχόμενο που να ανταποκρίνεται στο κοινό τους, αντί να ανησυχούν υπερβολικά για την πιθανότητα υποβάθμισης της ποιότητάς του από το Instagram, μιας και αυτό δεν είναι κάτι που θα περνάει άμεσα από το χέρι τους.

kinito.jpg