Η «περίεργη» σχέση ανάμεσα στα shapewear και στο κίνημα του body positivity

Διονυσία Καλαποθαράκου
Η «περίεργη» σχέση ανάμεσα στα shapewear και στο κίνημα του body positivity

Μπορείς να νιώθεις άνετα με το σώμα σου ενώ φοράς κορσέ;

To Φεβρουάριο η πιο γνωστή εταιρία με shapewear στον κόσμο, η Spanx, συμπλήρωσε 20 χρόνια «ζωής» στον κόσμο της μόδας. Δεν το γιόρτασε με κάποιο φαντασμαγορικό, Covid-free party αλλά με μία αναδρομή της ιστορίας της στο Instagram όπου ανάμεσα σε άλλα αναφερόταν και το πως έγινε η αρχή της δημιουργίας ενός brand με ένα τόσο «ιδιαίτερο» προϊόν. Εκεί στις αρχές της δεκαετίας του ’90 με τα χαμηλοκάβαλα jeans, τα bodycon φορέματα και τα peek-a-boo thongs η ανάγκη των γυναικών να «χωρέσουν» μέσα σε αυτά περιορίζοντας τις καμπύλες τους και κόβοντας πόντους από τη σιλουέτα τους, έγινε η αφορμή για την άνθιση ενός είδος εσωρούχου που δεν μπορούμε να πούμε πως το χαρακτήριζε η λέξη «άνεση».

https://www.instagram.com/p/CNDdT9RHW4a

Σήμερα, όμως, 20 χρόνια μετά πολλά πράγματα έχουν αλλάξει στη βιομηχανία της μόδας, στις τάσεις, αλλά και σε όσα αυτή πρέπει να εκπροσωπεί. Το κίνημα του «body positivitiy» θέλει τις γυναίκες απελευθερωμένες μέσα στα ρούχα τους, να σέβονται το κορμί τους και να «αγκαλιάζουν» όλες τις καμπύλες τους, όχι να τις καταπιέζουν πίσω από ασφυκτικούς κορσέδες και στενά bustiers. Άρα μιλάμε -με μία πρώτη ανάγνωση, τουλάχιστον- για ένα στυλ ρούχου που είναι αντίθετο σε μία συγκεκριμένη τοποθέτηση, ενδεικτική της γυναικείας χειραφέτησης.

https://www.instagram.com/p/CMxGgcxHUgJ

Oι γυναίκες όμως δεν φαίνεται ότι μένουν σε αυτήν την «πρώτη ανάγνωση». Σύμφωνα με πρόσφατες επιχειρηματικές μελέτες εκτιμάτε πως ο χώρος των shapewear θα παρουσιάσει αύξηση του τζίρου της περίπου στα 6,4 δισεκατομμύρια (!) έως το 2024 με δύο νέες εταιρίες, τα brands Ηeist και Shapermint να μπαίνουν ακόμα πιο δυναμικά στην αγορά. Επίσης το label της Kim Kardashian, τα SKIMS, έχει βάλει στις καμπάνιες του γυναίκες από όλα τα νούμερα, ώστε να δείξει πως τα συγκεκριμένα εσώρουχα δεν αφορούν μόνο τη δημιουργία της «ιδανικής σιλουέτας» (δεν υπάρχει άλλωστε κάτι τέτοιο), αλλά το να κάνουν όλες εμάς να νιώθουμε άνετα και ωραία μέσα στα ρούχα μας… αλλά και κάτω από αυτά.

https://www.instagram.com/p/B8mnDy6nHoN

«Θέλουμε να δώσουμε στις γυναίκες την ελευθερία να νιώθουν ο εαυτός τους μέσα σε αυτά που φοράνε, γι’ αυτό τους προσφέρουμε μία νέα γενιά shapewear», δήλωσε στο Refinery-29 η Fiona Fairhurst, αντιπρόεδρος του brand Ηeist. «Οι εποχές όπου τα shapewear μας πίεζαν και ‘ζουλούσαν’ το σώμα μας, έχουν περάσει ανεπιστρεπτί», τόνισε. Κάτι παρεμφερές είπε και το plus size μοντέλο, Denise Bidot, που πρωταγωνιστεί στην τελευταία καμπάνια του label Shapermint. «Σκοπός αυτών των κομματιών είναι να μας κάνουν να νιώθουμε αυτοπεποίθηση για τις καμπύλες μας και όχι να προσπαθούμε να τις κρύψουμε», εξήγησε το top model.
Η νέα εποχή των shapewear προάγει το body positivity, τουλάχιστον σύμφωνα με τις εταιρίες που τα κατασκευάζουν, και αγκαλιάζει (δεν αλλοιώνει) τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά κάθε σώματος. Αν ισχύει αυτό και στην πράξη και έτσι νιώθει όποια τα φοράει, τότε μιλάμε για ένα σημαντικό βήμα στην απελευθέρωση των καμπυλών μας!
Δες επίσης: Οδηγός Αγοράς: 10 ολόσωμες φόρμες για να κάνεις fashion statement φορώντας το πιο άνετο ρούχο