Metaverse Fashion Week: Pros and cons- Ποιες ήταν οι εντυπώσεις του χώρου της μόδας;
Η πρώτη Metaverse Εβδομάδα Μόδας είναι γεγονός και το μέλλον φαίνεται να ακολουθεί την digital εποχή.
Μπορούν γάτες να παρουσιάσουν την νέα συλλογή των Dolce & Gabbana; Και, όμως, μπορούν.Στον νέο ψηφιακό κόσμο που έχει έρθει στην ζωή μας, εδώ και χρόνια, τα πάντα είναι δυνατά.
Η πρώτη Metaverse Εβδομάδα Μόδας, η οποία πραγματοποιήθηκε μέσω του Decentraland Foundation από τις 23 έως τις 27 Μαρτίου, είναι γεγονός, εισάγοντας την παγκόσμια μόδα σε μια νέα digital εποχή, κάνοντας ένα βήμα παραπάνω. Πάνω από 60 brands συμμετείχαν στο fashion week. Η πρόσβαση στην πλατφόρμα ήταν ελεύθερη για το κοινό, ωστόσο, έπρεπε να πληρώσει κανείς για να μπορέσει να παρακολουθήσει τα shows. Το πρωτότυπο αυτό front row θα έπρεπε να αγοράσει NFTs από τα διάφορα brands, ενώ δημιουργώντας το δικό του avatar μπορούσε ο καθένας να βρίσκεται εικονικά στην αίθουσα.
Δεν ήταν στην πραγματικότητα η πρώτη φορά που είδαμε ένα ψηφιακό fashion show, αφού η έλευση της πανδημίας έφερε την οπτική του metaverse ταχύτερα στο προσκήνιο, ωστόσο ήταν η πρώτη οργανωμένη Εβδομάδα Μόδας με προγραμματισμένα shows συλλογικά, όπως γίνεται και στα actual catwalks. Οι πρώτοι οίκοι που δέχτηκαν το challenge ήταν οι Dolce & Gabbana, Etro, Dundas World, Hugo, Roberto Cavalli και Tommy Hilfiger, με μια σειρά από ψηφιοποιημένα μοντέλα που παρουσιάστηκαν στο digital stage και παρουσίασαν ένα ιδιαίτερο show. Ποιες ήταν, όμως, οι αντιδράσεις του χώρου της μόδας;
Metaverse Fashion Week: Τα θετικά και τα αρνητικά σχόλια του κόσμου της μόδας.
Κάθε φορά που λανσάρετε κάτι νέο, και μάλιστα τόσο ριζοσπαστικό, είναι λογικό να υπάρχουν και αντιδράσεις. Ειδικά, όταν πρόκειται για ένα εξαιρετικά απαιτητικό (και μεταξύ μας επικριτικό) κοινό, όπως ο κόσμος της μόδας. Επίσης, η ίδια η μόδα, ως μία μορφή τέχνης κερδίζει πάντα στην ζωντανή εμπειρία, δημιουργώντας έναν ολόκληρο κόσμο που ξετυλίγεται μπροστά στα μάτια σου. Αυτό, προφανώς δεν συνέβη στην metaverse εκδοχή του fashion week, αφού το αίσθημα του live χάθηκε και τα γραφικά που χρησιμοποιήθηκαν δεν πλησίασαν καν το αυθεντικό moment.
Υπήρξε, φυσικά, και μια πληθώρα τεχνικών προβλημάτων, όπως καθυστερήσεις, μαύρες οθόνες που έπεφταν ξαφνικά, διακοπή του ήχου και πολλά άλλα, ωστόσο τίποτα δεν βαθμολογήθηκε τόσο άσχημα, όσο τα ίδια τα γραφικά που χρησιμοποιήθηκαν, που θύμισαν 90s στους περισσότερους χρήστες. «Είναι απλώς η αρχή. Πρέπει να κάνουμε ένα βήμα την φορά,» δήλωσε η Giovanna Graziosi Casimiro, head της Metaverse Fashion Week (MVFW). Ωστόσο, πολλοί χρήστες σχολίασαν στο Linkedin ότι «το μέλλον δέιχνει ακριβώς σαν το παρελθόν», αφού η σύγκριση με το προηγούμενο digital event, το Fabric of Reality show που παρουσίασε η Gucci το 2020 ήταν συντριπτική.
Από την άλλη, οι έρευνες δείχνουν πως το metaverse θα είναι το μέλλον, όσο και αν ακόμη η όλη εμπειρία μας ξενίζει, με 108.000 κόσμου να έχει μπει στο Decntraland μέσα σε πέντε μέρες. Οι ειδικοί εκτιμούν ότι μέχρι το 2030 οι πωλήσεις των luxury brands θα στηρίζονται σε ποσοστό 10% στο metaverse, αυξάνοντας κατά 25% τα κέρδη της βιομηχανίας. Όσα, μάλιστα, brands κινήθηκαν νωρίτερα στον δρόμο της ψηφιοποίησης είδαν τις αναζητήσεις τους να κορυφώνονται ενόψει των δραστηριοτήτων τους (βλέπε τους Balenciaga και Diesel).
Απέναντι σε όσους κοιτούν ήδη έντρομοι τις εξελίξεις, ο κόσμος της μόδας σπεύδει να τους καθησυχάσει, δηλώνοντας πως στόχος τους δεν είναι να χαθούμε μέσα σε ένα ιδεατό, ψηφιοποιημένο σύμπαν, αλλά να φθάσουμε σε ένα σημείο, όπου virtual πριόντα θα μπορούν να έρθουν στην ζωή, στον πραγματικό κόσμο. «Είναι λάθος, όταν προσπαθούμε να διαχωρίσουμε τον ψηφιακό με τον φυσικό κόσμο, διότι πρόκειται για δύο στοιχεία που συνθέτουν το ίδιο story. Δεν βλέπω τα ζωντανά events να αντοικαθίστανται από τα ψηφιακά,» είπε κλείνοντας η Casimiro.
*Πηγή πληροφορίων: Vogue Buisiness
Διαβάστε επίσης:
4 street style trends που είναι τώρα hot στους δρόμους του Παρισιού
The challenge is open: Οι πιο έξυπνες συμβουλές για chic σύνολα με leggings