Milan Fashion Week: Ο οίκος Fendi αποθέωσε τα 20s ενώ ο Marni δημιούργησε μία 100% cotton συλλογή

Ναταλία Κατσακιώρη
umberto fratini

Τα δύο πρώτα μεγάλα shows του Μιλάνου είναι γεγονός.

Kim Jones και Fendi συνεχίζουν την κοινή τους πορεία και εχθές με την έναρξη της Εβδομάδας Μόδας του Μιλάνου είδαμε ένα από τα μεγαλύτερα shows νωρίς το απόγευμα. Το σκηνικό ήταν μία μεγάλη τετράγωνη αίθουσα με τα καθίσματα τοποθετημένα περιμετρικά, ενώ στο κέντρο της υπήρχε μία τεράστια κατασκευή με τετράγωνα που εξαρχής μπορούσε κανείς να καταλάβει ότι θα έπαιζε πρωταγωνιστικό στην εξέλιξη του show.

7 σύνολα με παντελόνι για τα πρώτα δροσερά βράδια του φθινοπώρου

Ο οίκος συμπληρώνει φέτος 100 χρόνια από την έναρξη της λειτουργίας του, αφού το 1925 ακούστηκε για πρώτη φορά στην ιταλική αγορά η ονομασία Fendi. Καθώς, λοιπόν όλοι ετοιμάζονται για τη μεγάλη γιορτή ενός οίκου από όπου πέρασαν θρύλοι της βιομηχανίας, όπως ο Karl Lagerfeld, ο Kim Jones αποφάσισε να κάνει μία συλλογή αφιερωμένη σε εκείνη ακριβώς την εποχή, τα 20s. Ένα σημείο αναφοράς που έμελλε να αλλάξει δια παντός τον τρόπο που ντύνονται οι γυναίκες, αφού αποτέλεσε μία δεκαετία που η θηλυκότητα απελευθερώθηκε και κατάφερε να αναδείξει το γυναικείο σώμα αλλά και να κερδίσει το δικαίωμά της στη σεξουαλικότητα και τη διασκέδαση.

Κάπως έτσι λοιπόν είδαμε φορέματα με διαφάνειες και κεντήματα από κρυστάλλους, κρόσσια, micro mini shorts με matching tops συνδυασμένα με maxi σατέν ρόμπες σε στυλ κιμονό που φορέθηκαν και αυτόνομα, αλλά και διάφανες φούστες με elegant διακοσμητικά στοιχεία, οι οποίες ήρθαν στο σήμερα μέσα από αυστηρά σακάκια και δερμάτινα μποτάκια με κορδόνια που συνδυάστηκαν μαζί τους. Η παλέτα έμεινε στα neutrals και τα χλωμά pastels με κάποιες μικρές εξαιρέσεις, όπου είδαμε και ελάχιστο μαύρο. Τα αξεσουάρ ήταν εξίσου απλά, εκτός από τις τσάντες οι οποίες είχαν όλο τον πλουραλισμό και τον μαξιμαλισμό των 20s. Strass, κρύσταλλοι και δέρματα σε matte και suede υφές δημιούργησαν τις νέες τσάντες ενός οίκου που παραμένει ακόμα ταυτισμένος με την έννοια της baquette.

Μία από τις ωραιότερες λεπτομέρειες ήταν και το soundtrack του show που δημιουργήθηκε μαζί με τον κορυφαίο μουσικό και συνθέτη Max Richter, ενώ μέσα στη σύνθεση ακούγονται οι φωνές των Anna Fendi και Silvia Venturini Fendi, οι οποίες μιλάνε φυσικά -για τι άλλο;- για μόδα και την ιστορία του οίκου. Το line up τελειώνει, το μεγάλο τετράγωνο ανοίγει και ολόκληρη η συλλογή αποκαλύπτεται φωτισμένη, θυμίζοντάς μας τις θρυλικές «βιτρίνες» του Lee Alexander McQueen, πριν τα μοντέλα ξεκινήσουν για την τελική έξοδο. Ένα πολύ όμορφα οργανωμένο show που παρουσίασε μία «χλωμή» συλλογή με άρωμα 20s.

Catwalk looks:

Το φινάλε του show:

Ο οίκος Marni μας θύμισε τον σκοπό του fashion week.

Ένα show που καθυστέρησε αρκετά να ξεκινήσει, αλλά τελικά κέρδισε το αποτέλεσμα του κοινού. To catwalk στήθηκε στα κεντρικά του οίκου Marni και το κοινό είχε την ευκαιρία όλη αυτή τη μιάμιση ώρα που περίμενε να διαβάσει ένα ποίημα τυπωμένο σε χαρτί origami, για ένα λευκό κουνέλι που τρέχει μέσα σε ένα ήσυχο δάσος κάτω από το φως του φεγγαριού και εξαφανίζεται μαγικά. Κάπως έτσι είχε στηθεί και το όλο σκηνικό με τα μοντέλα να περνάνε ανάμεσα στα καθίσματα, ενώ τα σκούρα μαύρα και κόκκινα φώτα δημιουργούσαν μία μαγική ατμόσφαιρα.

Ο Francesco Risso βρίσκεται εδώ και εννιά ολόκληρα χρόνια στη θέση του καλλιτεχνικού διευθυντή του οίκου Marni και έκανε και πάλι αυτό που ξέρει να κάνει καλύτερα. Έβαλε το δικό του touch μαγείας σε μία συλλογή που είναι σίγουρα από τις πιο minimal των τελευταίων χρόνων για εκείνον. Οι γραμμές του παρέμειναν σχετικά απλές, έχοντας πάντα αυτή την έκπληξη στα τελειώματα και το πάντρεμα των prints με την ίδια την εικόνα των ρούχων. Τα τριαντάφυλλα ήταν το λουλούδι που έγινε αυτή τη φορά το αγαπημένο του μοτίβο, ενώ δεν μας έλειψαν και τα τεράστια 3D gowns που παρουσιάστηκαν στο τέλος.

Τα ρούχα για το επόμενο καλοκαίρι πρέπει να είναι εφαρμοστά σύμφωνα με τον Risso, που επανάφερε τα skinny tailored παντελόνια και τα στενά strapless φορέματα ως τα πιο βασικά στοιχεία της συλλογής του. Τα σακάκια είχαν μεγάλους, τετράγωνους ώμους και cropped μήκη, ενώ ξεχώρισαν και η «έννοια» του λαιμού-γιακά, που πλαισίωσαν υπέροχα τα μεγάλα πειρατικά καπέλα του.

Αυτή η συλλογή είναι εξ ολοκλήρου φτιαγμένη από βαμβάκι. Ο Risso πειραματίστηκε με διαφορετικές υφές και τεχνικές ύφανσης, γιατί σύμφωνα με τον ίδιο, το βαμβάκι είναι σύμβολο ανθεκτικότητας και «καθαρής ομορφιάς. Βλέπω το βαμβάκι ως μια κλωστή που δένει τις σχέσεις και τη θεραπεία, φέρνοντας τους ανθρώπους πίσω στο σωστό δρόμο, που πρέπει να ακολουθήσουν». Το απόλυτο highlight της συλλογής ήταν τα εκπληκτικά bustier φορέματα με τα μεγάλα τριαντάφυλλο, αλλά και τα pannier dresses διακοσμημένα με πούπουλα και λαμπερά κρύσταλλα, που μας έδειξαν για άλλη μια φορά τη χαρακτηριστική φινέτσα και φρεσκάδα του Risso.

Backstage photos:

Burberry SS25: Η Εβδομάδα Μόδας του Λονδίνου έκλεισε με το «γκρίζο» show του Daniel Lee

Όπως έγραψαν και οι fans στα social media, ευτυχώς πήγε και κάποιος στη δουλειά! Και ο Francesco Risso σε κάνει να θέλεις πάντα να επιστρέφει στον Marni, γιατί ξέρεις ότι έχει μια ωραία ιστορία να σου πει και κάποια dreamy φορέματα για ντύσουν τα παραμύθια του.

Δείτε ολόκληρο το show:

© 2014-2024 Queen.gr - All rights reserved
× Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies. Με τη χρήση αυτού του ιστότοπου, αποδέχεστε τους Όρους Χρήσης