Dove Self Esteem Project: Η έρευνα που θα σε κάνει να αναθεωρήσεις τα φίλτρα στις φωτογραφίες σου
Εσύ πόσο φιλτράρεις την εικόνα σου;
Πόσες φορές έχεις μπει στη διαδικασία να «ανεβάσεις» μία φωτογραφία σου στα social media και λίγο πριν την ανάρτηση, έχεις κοιτάξει την εικόνα σου, έχεις πάει πίσω στις ρυθμίσεις και έχεις βάλει ένα φίλτρο; Ίσως δεν σου άρεσε η υφή της επιδερμίδας σου. Ίσως πάλι, ήθελες να ρετουσάρεις λίγο την εικόνα, ώστε να αλλάξεις τη μύτη ή τα μάτια σου.
Όποιος και αν ήταν ο λόγος για να «πειράξεις» τη φωτογραφία σου και συνεπώς, την natural εικόνα σου, δεν είσαι η μόνη που μπαίνει συχνά σε αυτήν τη διαδικασία. Για την ακρίβεια, το 76% των κοριτσιών από 14 έως 17 ετών, προτιμά την επεξεργασμένη εικόνα στις φωτογραφίες, σε σχέση με τη μη επεξεργασμένη. Και αυτό δεν είναι το μόνο στοιχείο που προκαλεί ανησυχία, σε ό,τι αφορά στη σχέση που έχουμε αποκτήσει με τα social media.
Ήρθε η ώρα να αλλάξουμε τον τρόπο που παρουσιάζουμε την ομορφιά
Instagram face. Μία έννοια που ακούμε και διαβάζουμε όλο και πιο συχνά το τελευταίο διάστημα και η οποία μας αφορά όλες. Είναι εκείνο το πρόσωπο που βλέπουμε συνέχεια στα social media. Το αψεγάδιαστο πρόσωπο με τα μάτια, τα χείλη και τα ζυγωματικά, που θυμίζουν εκείνα των πιο γνωστών influencer και celebrities στον κόσμο.
Πίσω από αυτά τα χαρακτηριστικά όμως, βρίσκονται γυναίκες και κορίτσια που διαφέρουν, βρίσκονται χαρακτηριστικά που είναι τέλεια, όπως ακριβώς είναι, βρίσκονται πρόσωπα που στην πραγματικότητα δεν χρειάζονται φίλτρα ή photoshop για να είναι όμορφα και να μπορούν να αναδειχθούν με υπερηφάνεια και αυτοπεποίθηση στα Instagram.
Δυστυχώς όμως, στην εποχή της ψηφιακής εικόνας, αυτή είναι η κατάσταση για εκατομμύρια κορίτσια στον κόσμο, κάτι που αποκαλύπτει και μας επικοινωνεί η νέα έρευνα του Dove Self Esteem Project!
Οι αριθμοί «μιλούν» από μόνοι τους στη συγκεκριμένη περίπτωση. Πιο αναλυτικά, σύμφωνα με την έρευνα* που έγινε με σκοπό να αποκαλύψει την έκταση του ζητήματος της επιρροής των social media στην αυτοπεποίθηση των νέων στην Ελλάδα, το 80% των κοριτσιών 10-17 ετών θα χρησιμοποιούσε φίλτρα στις selfie του, το 67% των κοριτσιών (10-13 ετών) έχει ήδη εφαρμόσει ένα φίλτρο ή έχει χρησιμοποιήσει μια εφαρμογή για να αλλάξει τον τρόπο εμφάνισής του, το 44% των κοριτσιών (10-17 ετών) θα ευχόταν να έχει περισσότερη αυτοπεποίθηση και εμπιστοσύνη στον εαυτό του και μεταξύ άλλων, το 40% των κοριτσιών (10-17) θα ευχόταν να έχει περισσότερη αυτοπεποίθηση αναφορικά με το σώμα του.
Μετατρέποντας την ομορφιά σε πηγή αυτοπεποίθησης και όχι άγχους
Με βάση όλα αυτά τα δεδομένα, λοιπόν, τι μπορούμε να κάνουμε για να ανατρέψουμε αυτήν τη συνθήκη; Τι μπορεί να γίνει για να μετατραπεί η αληθινή ομορφιά σε πηγή αυτοπεποίθησης και όχι άγχους; Πώς μπορούμε να βοηθήσουμε τα νέα κορίτσια να «αγκαλιάζουν» και να αναδεικνύουν και όχι να χάνουν την προσωπική τους ταυτότητα μέσα από δεκάδες φίλτρα; Τελικά, πώς μπορεί μία γυναίκα να σταματήσει να συγκρίνει τον εαυτό της με άλλες περσόνες του κόσμου των social media και να αγαπήσει τον εαυτό της, για αυτό που πραγματικά είναι;
Σίγουρα για να φτάσουμε στο σημείο να μιλάμε για έναν digital κόσμο, όπου κυριαρχεί η αληθινή, natural ομορφιά, χρειάζεται να γίνουν πολλά βήματα. Το πρώτο βήμα όμως γίνεται ήδη -και είναι πολύ σημαντικό!
Ο λόγος για την καμπάνια «Let’s Change Beauty» και την ενέργεια #DearInfluencers από το Dove, ένα brand που εδώ και περισσότερα από 15 χρόνια υπερασπίζεται την αληθινή ομορφιά.
Τι είναι το #DearInfluencers όμως και γιατί αξίζει την προσοχή μας; Αρκεί να επισκεφτείς το www.dearinfluencers.gr και θα καταλάβεις ότι πρόκειται για μία ιδιαίτερα σημαντική δράση, που αφορά εσένα, εμένα, αλλά και τις influencers που ακολουθούμε στα social media.
«Οι κανόνες αλλάζουν µε τη δική σου υπογραφή». Αυτό είναι το πρώτο μήνυμα που θα διαβάσεις μπαίνοντας στη σελίδα της καμπάνιας του Dove. Και αυτό το μήνυμα αποκαλύπτει ουσιαστικά το ότι ήρθε η ώρα να αναλάβουμε δράση. Διότι μέσα από το www.dearinfluencers.gr μπορείς να υπογράψεις ένα pledge, το οποίο έχει στόχο να κάνει υποχρεωτικό για τους influencers το να δηλώνουν ξεκάθαρα το πότε και το αν χρησιμοποιούν φίλτρα που επηρεάζουν την εμφάνισή τους στα διαφημιστικά τους post στα social media!
Και αν ακόμη αναρωτιέσαι γιατί να υπογράψεις αυτό το pledge, σκέψου το εξής: Διότι αρκεί ένα φίλτρο σε μία «αψεγάδιαστη» εικόνα στα social media για να δημιουργήσει μη ρεαλιστικά πρότυπα ομορφιάς και να πλήξει την αυτοπεποίθησή μας -και ειδικότερα, εκείνη των εφήβων.
Εμείς θα υπογράψουμε το pledge. Εσείς αγαπητοί influencers, ας είστε στο πλευρό μας, για να αλλάξουμε μαζί τους κανόνες της ομορφιάς και για να μετατρέψουμε ξανά την αληθινή ομορφιά σε πηγή αυτοπεποίθησης!
Υπόγραψε το pledge σήμερα με ένα κλικ στο www.dearinfluencers.gr και άλλαξε τους κανόνες της ομορφιάς
*Βάσει έρευνας της Kukuvagia Ltd με συνεντεύξεις σε δείγμα 300 κοριτσιών 10 -17 ετών (Αθήνα, Δεκέμβρης 2021).