Στην Παγκόσμια Ημέρα Μπράιγ, η Rhoeco μας θυμίζει πώς τα προϊόντα της είναι προσβάσιμα σε όλους
Αν το όνομα Rhoeco δεν σου λέει - ακόμα - κάτι, ήρθε η ώρα να γνωρίσεις την εταιρεία που κάνει τα προϊόντα προσβάσιμα για όλους. Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα γραφής Μπράιγ, η συνιδρύτρια Κατερίνα Χατζηαγγελάκη μας εξήγησε πώς τα προϊόντα της Rhoeco διαφοροποιούνται από τα υπόλοιπα της αγοράς.
Ψάξαμε, ρωτήσαμε, δοκιμάσαμε και βρήκαμε τη Rhoeco και ήρθε η ώρα να σου συστήσουμε κι εσένα την εταιρεία που φροντίζει ώστε τα προϊόντα της να είναι προσβάσιμα και οικεία σε όλους, ακόμα και στα άτομα με διαταραχή ή απώλεια της όρασης.
Η Rhoeco είναι μια εταιρεία που ασχολείται με την παρασκευή βιολογικών βοτάνων υψηλής ποιότητας. Μια παρέα νέων, μια ομάδα επιστημόνων, οικολόγοι και λάτρεις των βοτάνων, ερευνά, πειραματίζεται, αναλύει και τελικά ανακαλύπτει τους έντιμους και έμπειρους παραγωγούς με τους οποίους συνεργάζεται.
Η Rhoeco δε σέβεται, όμως, μόνο το περιβάλλον, αλλά διαθέτει και μια καινοτομία, σκεπτόμενη τα άτομα με απώλεια της όρασης. Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα γραφής Μπράιγ, μιλήσαμε με την Κατερίνα Χατζηαγγελάκη, συνιδρύτρια της εταιρείας που εντάσσει αυτόν τον κώδικα στις ετικέτες των προϊόντων της.
Γωγώ Ρουκουτάκη-Λούζη: «Όταν υπάρχει θέληση ένας τυφλός άνθρωπος μπορεί να καταφέρει πολλά»
Η Rhoeco κάνει τα προϊόντα της ακόμη πιο προσβάσιμα χάρη στη γραφή Μπράιγ
Η Κατερίνα Χατζηαγγελάκη μίλησε στο Queen.gr και μας εξήγησε πώς η ίδια και η ομάδα της - ο Χάρης Καζάς και η Βάγια Μήτσιου - έχουν κάνει τα προϊόντα της Rhoeco να διαφοροποιούνται από τα υπόλοιπα της αγοράς. Η γραφή Μπράιγ στις ετικέτες αυτών έχει παίξει σίγουρα ρόλο.
Η γραφή Μπράιγ (Braille) είναι ένα σύστημα ανάγνωσης και γραφής που αναπτύχθηκε για άτομα με προβλήματα όρασης. Πώς ξεκίνησε η πρωτοβουλία να εντάξετε αυτόν τον υψίστης σημασίας κώδικα στις συσκευασίες των προϊόντων σας;
Τα προϊόντα μας φέρουν τη γραφή Mπράιγ από το ξεκίνημά μας, το 2016. Είμαστε ουσιαστικά από τις πρώτες ελληνικές εταιρείες που εφάρμοσε τη Μπράιγ σε προϊόν τροφίμου. Ωστόσο δεν το διαφημίσαμε ποτέ καθώς είναι κάτι που το θεωρούμε δεδομένο και ζωτικής σημασίας για την ένταξη των ατόμων με προβλήματα όρασης στην κοινωνία μας.
Καθόλη τη διάρκεια του σχεδιασμού της rhoeco, ακολουθήσαμε το όραμά μας στηριζόμενοι στο ένστικτο και το συναίσθημά μας, χωρίς εκπτώσεις. Δουλέψαμε με λεπτομέρεια πάνω στο branding, ώστε να αντικατοπτρίζει όλη μας τη φιλοσοφία και η γραφή Μπράιγ ήταν από τα στοιχεία που την ολοκλήρωσαν.
Πώς θα χαρακτηρίζατε το brand Rhoeco και ποια είναι η φιλοσοφία που κρύβεται πίσω από αυτό;
Το brand rhoeco χαρακτηρίζεται από την αφοσίωσή του στη φυσική και βιώσιμη παραγωγή βιολογικών βοτάνων. Η φιλοσοφία μας εστιάζει στην ποιότητα, την αειφορία και τη σύνδεση με τη φύση. Η rhoeco προάγει την ιδέα ότι τα προϊόντα της δεν είναι απλώς τρόφιμα, αλλά μια κουλτούρα, ένας τρόπος ζωής που σέβεται το περιβάλλον και τον άνθρωπο εστιάζοντας στην παράδοση και την καινοτομία.
Δεσμευόμαστε για την ποιότητα των προϊόντων μας και διατηρούμε διαφάνεια στην παραγωγή αφού επιδιώκουμε να ενημερώνουμε τους καταναλωτές για την προέλευση και τις διαδικασίες που ακολουθούνται, ώστε να γνωρίζουν ακριβώς τι αγοράζουν και τι καταναλώνουν.
Με αφορμή τα 200 χρόνια από τη δημιουργία της γραφής Μπράιγ από τον Louis Braille - έργο που του πήρε πέντε χρόνια να ολοκληρώσει - εσείς, κυρία Χατζηαγγελάκη, και οι συνεργάτες σας, τι έχετε επιτύχει από τη σύλληψη της ιδέας το 2016 έως σήμερα; Ποιοι είναι οι στόχοι και τα πλάνα σας για την επόμενη πενταετία;
Έχουμε καταφέρει να αναδείξουμε και να δώσουμε μια νέα πνοή στην ελληνική παράδοση των αρωματικών φυτών, καθιστώντας την προσιτή στον σύγχρονο καταναλωτή. Παράλληλα, μέσω των παραδοσιακών γεωργικών πρακτικών, διατηρούμε τη μοναδική βιοποικιλότητα των φυτών αυτών στη χώρα μας.
Κοινωνικά, βασική μας επίτευξη αποτελεί η ισονομία σε όλα τα επίπεδα και για όλους τους εμπλεκόμενους στην παραγωγική διαδικασία. Αναπτύξαμε σχέσεις με τους συνεργάτες μας οι οποίες στηρίζονται στην ηθική (ethical sourcing) και το δίκαιο εμπόριο (fair trade). Η επιλογή μας να συνεργαζόμαστε αποκλειστικά με μικρούς τοπικούς παραγωγούς συμβάλλει στην οικονομική ενίσχυση της υπαίθρου και διασφαλίζει την υψηλή ποιότητα των προϊόντων μας.
Τέλος, έχουμε καταφέρει να παράγουμε προϊόντα με ελάχιστο περιβαλλοντικό αποτύπωμα, το οποίο προσπαθούμε συνεχώς να μειώσουμε.
Σε μια εποχή που η τεχνολογία έχει αλλάξει τις συνήθειες μας και η ανάγνωση έχει παραμεληθεί, ενώ το κινητό έχει γίνει η προέκταση του χεριού μας, ποια είναι η μεγαλύτερη δήλωση που κάνουν τα προϊόντα Rhoeco και τι αντίκτυπο έχουν στην καθημερινότητά μας;
Τα προϊόντα rhoeco κάνουν μια ισχυρή δήλωση σχετικά με την αξία της υγιεινής διατροφής και του ποιοτικού τρόπου ζωής σε μια εποχή όπου η τεχνολογία έχει κυριαρχήσει στις καθημερινές μας συνήθειες. Η εμμονή με την ταχύτητα και την ευκολία μπορεί να μας έχει απομακρύνει από το να περνάμε ποιοτικά το χρόνο μας μέσα στην ημέρα και να δίνουμε την απαραίτητη προσοχή στη διατροφή μας. Η rhoeco αντιτίθεται σε αυτή την τάση θυμίζοντας και προτρέποντας συνεχώς τους καταναλωτές της να κάνουν μία παύση για να ζήσουν την εμπειρία rhoeco μέσα στην ημέρα - από την παρασκευή έως την απόλαυση ενός ροφήματος.
Ποια είναι τα «αόρατα υλικά» που εκφράζουν τις προσωπικές σας αξίες και δεν διαπραγματευτήκατε ποτέ σε όλη τη διάρκεια της εμπλοκής σας με αυτό το σπουδαίο project;
Οι αξίες που αποτελούν τον πυρήνα της φιλοσοφίας της rhoeco και καθοδηγούν κάθε πτυχή της λειτουργίας μας, από την επιλογή των α υλών μέχρι τη συσκευασία και την προώθηση των προϊόντων είναι:
Ο σεβασμός στον πλανήτη και στον άνθρωπο / Η απλότητα και η διαφάνεια / Το δίκαιο εμπόριο και οι ειλικρινείς τιμές.
Πώς διαφοροποιούνται τα προϊόντα Rhoeco από ανταγωνιστικά προϊόντα; Ποια είναι τα χαρακτηριστικά που τα καθιστούν μοναδικά και πώς διασφαλίζετε την υψηλή ποιότητα και την προσβασιμότητα για όλους;
Τα προϊόντα της rhoeco ξεχωρίζουν αναμφίβολα για την αυθεντικότητά τους. Πίσω από την εταιρεία είμαστε 3 ιδρυτές - γεωπόνοι με εξειδίκευση στην οικολογία και τη βιολογική γεωργία, που οραματίστηκαμε κάτι παραπάνω από ένα ποιοτικό προϊόν βοτάνων. Οραματιστήκαμε έναν κόσμο πιο συμπεριληπτικό και φιλικό προς το περιβάλλον, ο οποίο θα προάγει ένα μοντέλο που δεν εστιάζει μόνο στη γεύση αλλά και στις αξίες της προσβασιμότητας, της βιωσιμότητας και της κοινωνικής ευθύνης. Και έτσι εφαρμόζουμε το επιχειρείν!
Τα προϊόντα μας είναι μοναδικά στο σχεδιασμό, με μίνιμαλ-οικολογική αισθητική που αντανακλά την αξία του προϊόντος και στοχεύει στη μείωση των απορριμμάτων. Τα βότανα προέρχονται από μικρούς έλληνες παραγωγούς τους οποίους γνωρίζουμε προσωπικά και σεβόμαστε τη δουλειά τους και η ποιότητά τους είναι τόσο αποτέλεσμα των πρακτικών τους όσο και των σχολαστικών ελέγχων που κάνουμε σε όλα τα στάδια παραγωγής- από την καλλιέργεια έως τη συσκευασία τους.
Η μοναδικότητα των προϊόντων Rhoeco έχει διαφορετική σημασία για κάθε άνθρωπο. Ποιο είναι το κοινό feedback που λαμβάνετε από τους καταναλωτές σας;
Όντως! Όποιος όμως κι αν είναι ο λόγος που έχουν επιλέξει rhoeco, το κοινό τους feedback είναι πως νιώθουν ότι κάνουν καλό όχι μόνο στον οργανισμό τους, αλλά και στο περιβάλλον.
Πώς βλέπετε τον ρόλο της τεχνολογίας να επηρεάζει τη φιλοσοφία των προϊόντων σας; Σχεδιάζετε συνεργασίες με ειδικούς στον τομέα της τεχνολογίας ή της προσβασιμότητας για τη δημιουργία μιας ακόμα πιο ολοκληρωμένης εμπειρίας για τους καταναλωτές σας;
Η τεχνολογία μας έχει βοηθήσει (ήδη) σε μεγάλο βαθμό στην υλοποίηση της πράσινης φιλοσοφίας των προϊόντων μας. Τα βιοδιασπώμενα υλικά που έχουν στην πλειοψηφία τους οι συσκευασίες μας καθώς και τα πλήρως ανακυκλώσιμα και 100% plastic-free, είναι καθαρά αποτέλεσμα τεχνολογικής εξέλιξης.
Αναφέρω ως παράδειγμα τη “drink it - plant it” σειρά μας, που προωθεί την επαναχρησιμοποίηση και εν τέλει ενσωματώνεται στο έδαφος αφήνοντας μηδενικά υπολείμματα, έως τις πυραμίδες μας (pyramid teabags), τις μοναδικές στην Ελλάδα χωρίς πλαστικό, χωρίς κόλλα και κομποστοποιήσιμα υλικά.
Βρισκόμαστε συνεχώς σε αναζήτηση τρόπων που θα κάνουν την εμπειρία των καταναλωτών μας ακόμη πιο ξεχωριστή συνδυάζοντας την παράδοση με την καινοτομία. Μέσα στα άμεσα σχέδιά μας είναι η εφαρμογή φωνητικής λειτουργίας στις συσκευασίες μας για πληροφορίες σχετικά με τις ιδιότητες των βοτάνων και εξατομικευμένες προτάσεις με βάση τις προτιμήσεις τους που θα βοηθήσει τα άτομα με προβλήματα όρασης και όχι μονο.
Πώς έχει ανταποκριθεί το κοινό στη χρήση της γραφής Μπράιγ στις συσκευασίες σας; Υπάρχουν ενδείξεις ότι η πρωτοβουλία αυτή συμβάλλει στην ευαισθητοποίηση σχετικά με την προσβασιμότητα και ενισχύει τη σχέση του brand με το περιβάλλον;
Θα είμαι ειλικρινής λέγοντας σου πως είναι λίγοι αυτοί που έχουν αντιληφθεί τη γραφή Μπραιγ επάνω στις συσκευασίες μας. Βλέπεις αποτελεί μειοψηφία στο ράφι και αυτό μας λυπεί. Το θετικό βέβαια είναι πως έχουμε αποτελέσει έμπνευση και για άλλα brands στο να τοποθετήσουν τη Μπραιγ στις συσκευασίες τους και όταν γίνουμε πλέον πολλοί θα μπορούμε να πούμε ότι έχουμε συμβάλλει ενεργά στην ευαισθητοποίηση σχετικά με την προσβασιμότητα.
Ποια είναι η προστιθέμενη αξία των συσκευασιών Rhoeco για τους καταναλωτές; Πώς μπορούν να αξιοποιηθούν μετά την κατανάλωση του περιεχομένου, ενισχύοντας τη βιωσιμότητα και την περιβαλλοντική τους σημασία;
Οι συσκευασίες της rhoeco δεν είναι απλώς ένα μέσο για τη μεταφορά των βοτάνων, αλλά αποτελούν μέρος της συνολικής φιλοσοφίας του brand για βιωσιμότητα και υπεύθυνη κατανάλωση. Όλα τα προϊόντα μας συσκευάζονται σε υλικά φιλικά προς το περιβάλλον, ενώ πρωτότυπες ιδέες όπως το “drink it - plant it” εξασφαλίζουν μια βιωματική εμπειρία στον καταναλωτή, όπου η κατανάλωση οδηγεί στη δημιουργία. Στόχος μας είναι να προσφέρουμε στους καταναλωτές μας προϊόντα που ξεπερνούν τη συνηθισμένη χρήση και να τους συνδέουμε με την ίδια τη φύση, ενισχύοντας έτσι την κουλτούρα της περιβαλλοντικής υπευθυνότητας.
Αν μπορούσατε να συνοψίσετε το μήνυμα των προϊόντων Rhoeco με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Μπράιγ, ποιο θα ήταν αυτό; Τι θέλετε να αναδείξετε σχετικά με την προσβασιμότητα, τη βιωσιμότητα και την κοινωνική ευαισθησία μέσα από τις δράσεις σας;
Η προσβασιμότητα είναι δικαίωμα, η βιωσιμότητα είναι ευθύνη, και η κοινωνική ευαισθησία είναι επιλογή που καθορίζει το μέλλον μας.
Μέσα από τις δράσεις μας, επιδιώκουμε να αναδείξουμε την προσβασιμότητα, δημιουργώντας προϊόντα που είναι σχεδιασμένα για όλους. Ενσωματώνουμε τη γραφή Μπράιγ στις συσκευασίες μας εξασφαλίζοντας ότι τα άτομα με προβλήματα όρασης έχουν την ίδια πρόσβαση στις πληροφορίες. Ενισχύουμε την βιωσιμότητα προωθώντας υπεύθυνες πρακτικές όπως η χρήση φυσικών, οικολογικών υλικών και ανακυκλώσιμων συσκευασιών, συνδυάζοντας την ποιότητα με τον σεβασμό για τον πλανήτη μας. Τέλος, στεκόμαστε δίπλα σε κάθε κοινότητα που υποστηρίζει τη συμπερίληψη και την ισότητα, εμπνέοντας αλλαγές που ενδυναμώνουν τους ανθρώπους και ενισχύουν το κοινό καλό.
Η Παγκόσμια Ημέρα Μπράιγ είναι μια υπενθύμιση ότι μικρές πράξεις, όπως η ενσωμάτωση της γραφής σε μια συσκευασία, μπορούν να έχουν σημαντικό αντίκτυπο. Στόχος μας είναι να εμπνέουμε περισσότερες εταιρείες και άτομα να ενσωματώσουν την προσβασιμότητα και τη βιωσιμότητα στην καθημερινότητά τους.