Λουκία Χωραφά: H γαστρονομία αποτελεί έναν από τους στρατηγικούς μας πυλώνες στη Mastercard
«Είμαστε ιδιαίτερα χαρούμενοι για τη μέχρι τώρα επιτυχημένη πορεία του "Around the Table" και τη μεγάλη ανταπόκριση των κατόχων καρτών μας στην πρωτοβουλία τα τελευταία δύο χρόνια».
Τα τελευταία χρόνια βλέπουμε μία διαρκή προσπάθεια ενίσχυσης της ελληνικής γαστρονομικής και εστιατορικής σκηνής μέσα από όμορφες πρωτοβουλίες όπως το Around the Table της Mastercard. Πώς ξεκίνησε για εσάς αυτό το «ταξίδι» στα εστιατόρια και τις γεύσεις της Αθήνας;
Βασικό χαρακτηριστικό της ελληνικής κουλτούρας είναι το φαγητό, το οποίο είναι πολλά περισσότερα από τις γεύσεις και τα πιάτα. Ουσιαστικά, έχει να κάνει με την ανάγκη μας να συνδεθούμε πραγματικά με τα αγαπημένα μας πρόσωπα, να κάτσουμε γύρω από ένα τραπέζι και να μοιραστούμε μία από τις μεγαλύτερες απολαύσεις της ζωής. Γι’ αυτό και η γαστρονομία αποτελεί έναν από τους στρατηγικούς μας πυλώνες στη Mastercard.
Θέλοντας να συμβάλλουμε στην εξέλιξη της ελληνικής εστιατορικής σκηνής, το 2022 αναπτύξαμε δύο πρωτοβουλίες, οι οποίες ανέδειξαν τις σύγχρονες γαστρονομικές τάσεις και έδωσαν έμφαση στις βιώσιμες πρακτικές. Το pop-up εστιατόριο «Βεγγέρα στη Σμύρνη» αποτέλεσε το πρώτο θεματικό εστιατόριο στην Ελλάδα, με αφορμή τα 100 χρόνια από την καταστροφή της Σμύρνης. Στόχος μας ήταν να προσφέρουμε μια συνολική εμπειρία για τον επισκέπτη, ο οποίος είχε τη δυνατότητα να περιηγηθεί στην έκθεση που φιλοξενούσε το Μουσείο Μπενάκη για την ιστορία του ελληνισμού της Σμύρνης, και στη συνέχεια να απολαύσει αυθεντικές σμυρνέϊκες συνταγές στο ειδικά διαμορφωμένο εστιατόριο, εντός του Μουσείου. Επιπλέον, το 2022 δημιουργήσαμε την πρωτοβουλία "Around the Table", τo πρώτo γαστρονομικό event στην Ελλάδα που φέρνει τη βιωσιμότητα στο επίκεντρο. Κατά την περσινή χρονιά, το Around the table εστίαζε στην ανάδειξη των αρχών του Zero Food Waste, δηλαδή της μηδενική σπατάλης τροφίμων. Συνεργαστήκαμε, λοιπόν, με εστιατόρια σε όλη την Ελλάδα και δημιουργήσαμε ειδικά μενού και ανεκτίμητες εμπειρίες βασισμένες στα τοπικά εποχικά υλικά, τα φρέσκα βιολογικά προϊόντα και τα περισσεύματα φαγητού που επαναχρησιμοποιούνται.
Φέτος είναι η δεύτερη χρονιά αυτού του γαστρονομικού θεσμού. Πώς εξελίχθηκε μέσα σε αυτά τα δύο χρόνια και ποια σχέδια έχετε για την μελλοντική του εξέλιξη;
Αρχικά, είμαστε ιδιαίτερα χαρούμενοι για τη μέχρι τώρα επιτυχημένη πορεία του "Around the Table" και τη μεγάλη ανταπόκριση των κατόχων καρτών μας στην πρωτοβουλία τα τελευταία δύο χρόνια. Πέρυσι, όπως ανέφερα, το "Around the Table" επικεντρώθηκε στη φιλοσοφία της βιώσιμης γαστρονομίας, προσφέροντας στους καταναλωτές μια σειρά ειδικά διαμορφωμένων μενού και εμπειριών με έμπνευση και γνώμονα τη φιλοσοφία του Zero Food Waste.
Φέτος, θελήσαμε να εξελίξουμε την πρωτοβουλία και δημιουργήσαμε μια «φρέσκια» καμπάνια απευθυνόμενοι κυρίως στη νέα γενιά, στο GenZ κοινό αλλά και στους Millennials. Για τον λόγο αυτό, συνεργαστήκαμε στενά με 40 hot εστιατόρια της Αθήνας και δημιουργήσαμε 40 menus με τοπικά προϊόντα, εμπνευσμένα από την ελληνική κουζίνα, τα οποία προσφέρθηκαν σε προνομιακή τιμή έως 40€/άτομο, αποκλειστικά για κατόχους Mastercard καρτών.
Στόχος μας για τα επόμενα χρόνια είναι να εξελίξουμε περαιτέρω το "Around the Table", δημιουργώντας ακόμα περισσότερες ανεκτίμητες εμπειρίες και να αποτελέσει έναν ετήσιο θεσμό από τη Mastercard.. Εξάλλου η λέξη “ανεκτίμητο”, αποτελεί το DNA του brand μας και μέρος της παγκόσμιας στρατηγικής μας, ωθώντας μας διαρκώς να δημιουργούμε και να προσφέρουμε στους κατόχους καρτών μας ανεκτίμητες εμπειρίες.
Φέτος το Around the Table είχε ως κεντρικό πυρήνα την ελληνική γαστρονομία, τους τοπικούς παραγωγούς, την εντοπιότητα και την εποχικότητα. Τι σας ώθησε να πάρει ο θεσμός φέτος αυτήν την κατεύθυνση;
Η βιωσιμότητα αποτελεί βασικό στρατηγικό πυλώνα για εμάς στη Mastercard. Μέσα από τη δημιουργία του “Around the table”, καταφέραμε να συνδυάσουμε με επιτυχία, την βιωσιμότητα με την γαστρονομία, ενώ ταυτόχρονα στηρίξαμε μικρομεσαίες επιχειρήσεις και τοπικούς παραγωγούς, αναδεικνύοντας παράλληλα, την πλούσια και ποικίλη γαστρονομική κληρονομιά της Ελλάδας. Αυτό αποτέλεσε και «πυξίδα» στην επιλογή των εστιατορίων που συμμετείχαν στην ενέργεια.
Είναι φανερό πως η γαστρονομία παίζει πολύ μεγάλο ρόλο στις ενέργειες της Mastercard. Θα το δούμε αυτό να συνεχίζεται και στο μέλλον;
Πράγματι, η γαστρονομία βρίσκεται στο επίκεντρο των ενεργειών μας, ειδικά όταν μας δίνεται η ευκαιρία να τη συνδυάσουμε με την βιωσιμότητα, όπως με το “Around the table”. Στόχος μας είναι να μπορούμε να συνεισφέρουμε και εμείς από την πλευρά μας, για έναν κόσμο πιο φιλικό προς το περιβάλλον.Οπότε, ναι, θα υπάρξουν πολλές ακόμα γαστρονομικές ενέργειες στο εγγύς μέλλον, τις οποίες ανυπομονούμε να μοιραστούμε με όλους..