Η Gen Alpha δημιουργεί ένα νέο μέλλον. Είμαστε έτοιμοι γι' αυτό;

Ανθή Μιμηγιάννη
Η Gen Alpha δημιουργεί ένα νέο μέλλον. Είμαστε έτοιμοι γι' αυτό;
Pexels

Γεννημένη μεταξύ 2010 και 2024, η Generation Alpha είναι η νεότερη γενιά. Eίναι μια γενιά που δεν έχει γνωρίσει ποτέ έναν κόσμο χωρίς γεννητική τεχνητή νοημοσύνη, επαυξημένη πραγματικότητα ή ευρέως διαδεδομένο gaming -μια ομάδα που αισθάνεται εξίσου άνετα σε εικονικά περιβάλλοντα όσο και σε φυσικά. 

Η Gen Alpha, η νεότερη γενιά μας, είναι μια γενιά που δεν έχει γνωρίσει ποτέ έναν κόσμο χωρίς γεννητική τεχνητή νοημοσύνη, επαυξημένη πραγματικότητα ή ευρέως διαδεδομένο gaming -μια ομάδα που αισθάνεται εξίσου άνετα σε εικονικά περιβάλλοντα όσο και σε φυσικά. Είναι επίσης μια γενιά της οποίας η ανθεκτικότητα, οι τεχνολογικές δεξιότητες και η αγάπη της για την οικοδόμηση του κόσμου μας οδηγούν προς ένα απίστευτο νέο μέλλον για την εργασία, το παιχνίδι, τη μόδα και την κοινωνία.

Ποια είναι η Gen Alpha;

Γεννημένη μεταξύ 2010 και 2024, η Generation Alpha είναι η νεότερη γενιά. Οι μεγαλύτεροι από αυτούς δεν έχουν πάει ακόμη στο λύκειο, αλλά η «συνομοταξία» τους είναι ήδη 46 εκατομμύρια στις ΗΠΑ. Τα παιδιά των millennials, είναι η πρώτη γενιά που γεννήθηκε εξ ολοκλήρου στον 21ο αιώνα. Είναι πιο ποικιλόμορφη φυλετικά και εθνικά από οποιαδήποτε προηγούμενη γενιά και υπολογίζεται ότι περισσότερα από 2,8 εκατομμύρια μέλη της γεννιούνται παγκοσμίως κάθε εβδομάδα.

Δεν θέλουμε να γενικεύσουμε υπερβολικά για μια γενιά της οποίας η ταυτότητα ακόμη αναδύεται, αλλά πρόκειται για μια εξαιρετικά έξυπνη, δημιουργική και τεχνολογικά καταρτισμένη ομάδα ανθρώπων. Είναι παιδιά που μιλούν ανοιχτά, πρόθυμα να εκφράσουν τις ανησυχίες τους και να κάνουν αισθητή την επίδρασή τους. Είναι επίσης εξαιρετικά επιδέξια με την τεχνολογία, απολαμβάνοντας την εικονική μόδα και τα παιχνίδια όσο και τα αθλήματα και τη μουσική.

Γνωρίζουμε ότι αυτή η γενιά θα αντιμετωπίσει συγκλονιστικές προκλήσεις. Οι αυξανόμενες επιπτώσεις της κλιματικής αλλαγής θα γίνουν αισθητές από τη Γενιά Άλφα περισσότερο από κάθε προηγούμενη γενιά. Θα έχουν να αντιμετωπίσουν τεράστιες κοινωνικές και γεωπολιτικές αλλαγές, εκτεταμένες κρίσεις ψυχικής και περιβαλλοντικής υγείας και συνεχείς αγώνες για ισότητα.

Αλλά θα απολαύσουν επίσης εκπληκτικές νέες ευκαιρίες. Κάποιοι από αυτούς θα είναι «τουρίστες» στο διάστημα. Η πλειονότητα -το 65%, σύμφωνα με την McCrindle Research - θα εργάζεται σε θέσεις εργασίας που δεν υπάρχουν ακόμη. Με την πρόοδο στην υγειονομική περίθαλψη, θα απολαμβάνουν μεγαλύτερο προσδόκιμο ζωής, και με την αξιοσημείωτη τεχνολογική πρόοδο, θα δουν τα πάντα, από έξυπνες πόλεις μέχρι διαδεδομένα αυτόματα αυτοκίνητα.

Τέλος, η Gen Alpha θα πρέπει να επιδείξει εντυπωσιακή ανθεκτικότητα. Ήταν μικρά παιδιά κατά τη διάρκεια της πανδημίας, και αυτό ήταν απίστευτα δύσκολο. Αλλά αν κοιτάξουμε το μέγεθος της καινοτομίας που ακολούθησε στη γενιά μετά την πανδημία της ισπανικής γρίπης του 1918, υπάρχει ελπίδα. Η γενιά Άλφα έχει ήδη αντιμετωπίσει μεγάλες αναποδιές, και παρόλα αυτά ανταποκρίνονται με αυξημένη δημιουργικότητα, ανθεκτικότητα και προθυμία να οικοδομήσουν.

Η πιο καταρτισμένη τεχνολογικά γενιά

Οι Millennials είχαν τον προσωπικό υπολογιστή, πρωτοστατώντας στη χρήση του διαδικτύου και την υιοθέτηση της τεχνολογίας όταν ήταν νέοι. Η γενιά Z μεγάλωσε με τα smartphones και τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, με έναν κόσμο γνώσεων διαρκώς στα χέρια τους.

pexels-fauxels-3184340.jpg

Η Gen Alpha, εν τω μεταξύ, μεγάλωσε με τεχνολογίες επόμενης γενιάς, όπως η τεχνητή νοημοσύνη και η AR. Στο νέο ενημερωτικό έγγραφο της πρωτότυπης ποιοτικής έρευνας, The Business Case for Understanding Generation Alpha, η Harvard Business Review Analytic Services περιγράφει τη Gen Alpha ως «την πρώτη γενιά που μεγάλωσε σε έναν εξ ολοκλήρου ψηφιακό κόσμο και... την πιο τεχνολογικά επιδέξια μέχρι σήμερα».

Αυτός ο ψηφιακός κόσμος μεταφράζεται σε μια δημογραφική ομάδα που λατρεύει να σχεδιάζει avatars, να διακοσμεί εικονικά βασίλεια και να ξοδεύει εικονικά νομίσματα. Ενώ οι τεχνολογίες χωρικής πληροφορικής μπορεί να φαίνονται παράξενες σε άλλες γενιές, η Gen Alpha μπορεί να μεταπηδά άνετα από τον εικονικό εαυτό της στον φυσικό εαυτό της και θα διαμορφώσει το μέλλον αυτού του τομέα. Έχουν γίνει γρήγορα ενεργοί συμμετέχοντες στους κόσμους στους οποίους κατοικούν και θα συνεχίσουν να αποκτούν επιρροή σε αυτούς καθώς αυτοί οι χώροι αναπτύσσονται.

Η γενιά A έχει επίσης μια αγάπη για το gaming και τη δημιουργία κόσμων που ξεπερνά οτιδήποτε έχουμε δει στο παρελθόν. Χρησιμοποιούν ακόμα τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, αλλά οι συζητήσεις τους με τους φίλους τους λαμβάνουν όλο και περισσότερο χώρα στο metaverse, με τις ομάδες WhatsApp, τους διακομιστές Discord και τα DMs του Roblox να αντικαθιστούν πλατφόρμες όπως το Instagram και το Snapchat.

Παρόλα αυτά, δεν υπάρχει μία μόνο τεχνολογία ή πλατφόρμα που να καθορίζει τη Gen Alpha. Αντίθετα, η συνολική τεχνολογική τους εξοικείωση και η άνεσή τους με τις νέες τεχνολογίες τους διαφοροποιούν από τους προκατόχους τους. Αυτή η ηλικιακή ομάδα γνωρίζει ενστικτωδώς πώς να χρησιμοποιεί νέα εργαλεία και τεχνολογίες με τρόπο που δεν έχουμε ξαναδεί.

Η γενιά Z είναι μια γενιά influencers και δημιουργών περιεχομένου των ντουέτων TikTok και της ροής βίντεο. Η Gen Alpha, από την άλλη πλευρά, εμπλέκεται με την τεχνολογία ως γενιά δημιουργών του κόσμου. Είναι, όπως το θέτει το έγγραφο του Harvard Business Review Analytics Services, «οι κατασκευαστές και οι χρήστες του metaverse».

Αυτό οφείλεται εν μέρει στο γεγονός ότι πλατφόρμες όπως το Roblox, το Minecraft και το Fortnite έχουν αλλάξει το παιχνίδι επιτρέποντας στους παίκτες να δημιουργήσουν τους δικούς τους κόσμους, χαρακτήρες, ιστορίες και κανόνες παιχνιδιού. Η γενιά Alpha εκμεταλλεύτηκε γρήγορα αυτή την ευελιξία για να σχεδιάσει τα δικά της παιχνίδια και να εκφράσει τις δικές της σκέψεις και συναισθήματα. Η υιοθέτηση των βιωματικών τεχνολογιών από τη γενιά Alpha επηρέασε επίσης τον τρόπο με τον οποίο αλληλεπιδρούν με τον φυσικό κόσμο. Ενώ οι γονείς τους μπορεί να συρρέουν σε ένα αξιοθέατο όπως το Μουσείο Παγωτού και να βγάζουν φωτογραφίες στο Instagram εκεί, αυτή η νεότερη γενιά έλκεται περισσότερο από εμπειρίες όπως το Meow Wolf, όπου η έμφαση δίνεται στη βίωση και όχι στην τεκμηρίωση και όπου οι ψηφιακές περιπέτειες είναι συνυφασμένες με το φυσικό έργο τέχνης.

Δεδομένου του ενδιαφέροντος της Gen Alpha για τέτοιου είδους χώρους, το μέλλον είναι λαμπρό για τους δημιουργούς βιωματικών αξιοθέατων. Τα έργα που κάνουν χρήση του Web3 και των καθηλωτικών τεχνολογιών θα έχουν ιδιαίτερα μεγάλη ζήτηση καθώς αυτή η νέα γενιά μεγαλώνει. Έχουμε ήδη δει αυτή τη ζήτηση σε ένα πρόσφατο έργο του Journey: ένα μοναδικό στο είδος του, 46όροφο κτίριο στην Times Square που προσφέρει μια επόμενης γενιάς ενσωμάτωση μεταξύ του φυσικού και του εικονικού. Το κτίριο παρέχει βιωματικό λιανικό εμπόριο, φιλοξενία και καθηλωτική ψυχαγωγία με φυσικά χαρακτηριστικά όπως μια σκηνή παραστάσεων 4.000 τετραγωνικών μέτρων και ψηφιακά στοιχεία όπως μια οθόνη LED 18.000 τετραγωνικών μέτρων με περιεχόμενο που δημιουργείται από τους χρήστες. Με πολλές ευκαιρίες για τους επισκέπτες να προσαρμόσουν τόσο τις φυσικές όσο και τις εμπειρίες τους στην οθόνη, αυτό το είδος κτιρίου θα είναι το αξιοθέατο του μέλλοντος.

pexels-pixabay-248021.jpg

Πώς θα προσαρμοστούν οι εταιρείες στη Gen Alpha;

Παρ' όλες τις συναρπαστικές υποσχέσεις της, ωστόσο, η Gen Alpha παραμένει ένα μυστήριο για πολλούς οργανισμούς. Ως επί το πλείστον, επισημαίνει το έγγραφο του Harvard Business Review, «η Gen Alpha είναι ακόμη σχετικά άγνωστη στα στελέχη επιχειρήσεων που πρέπει να παραμείνουν επίκαιροι και να σχεδιάσουν το μέλλον των εταιρειών τους».

Αλλά δεν χρειάζεται να είναι έτσι. Ορισμένες εταιρείες το έχουν καταλάβει και έχουν αρχίσει να δημιουργούν διαδικτυακές βιτρίνες όπου οι νεότεροι χρήστες μπορούν να σχεδιάζουν και να ψωνίζουν με avatars, όπως το Gucci Town, το NikeLand και το Samsung Superstar Galaxy. Άλλες έχουν προχωρήσει ακόμη περισσότερο για να συνδυάσουν το ψηφιακό και το φυσικό με το είδος του απρόσκοπτου, ελκυστικού τρόπου που περιμένει η Gen Alpha.

Η Legoland, για παράδειγμα, αναπτύσσει τον εικονικό της κόσμο και προσθέτει ένα ψηφιακό επίπεδο στα θεματικά της πάρκα Lego για να συνδεθεί καλύτερα με τη Gen Alpha. Η εταιρεία προσφέρει ήδη εμπειρίες παιχνιδιού που επιτρέπουν στους επισκέπτες να σχεδιάζουν πυραυλοφόρα πλοία Lego και στη συνέχεια να τα σαρώνουν σε μια ψηφιακή οθόνη για περαιτέρω προσαρμογή. Τώρα, διερευνά τρόπους ώστε η Gen Alpha να κατασκευάσει τα δικά της εικονικά τρενάκια και στη συνέχεια να τα βιώσει στην πραγματική ζωή.

Η Legoland διερευνά επίσης εμπειρίες που ανοίγουν νέους κόσμους Lego σε ψηφιακές πλατφόρμες όπως το Minecraft, το Roblox και το Rec Room. Σκεπτόμενη την παιχνιδοποίηση των εμπειριών -τόσο στα πάρκα της όσο και μέσω της συνεργασίας με τον προγραμματιστή του Fortnite, την Epic Games, για τη δημιουργία μιας ψηφιακής εμπειρίας Lego στο metaverse- η εταιρεία συγχωνεύει το φυσικό και το εικονικό με έναν ελκυστικό τρόπο.

«Στη συνεργασία μας με τη Walmart, βρήκαμε παρόμοιους καινοτόμους τρόπους για να συνδεθούμε με τη Gen Z και τη Gen Alpha στο metaverse. Το αποτέλεσμα ήταν το Walmart Land, η πρωτοποριακή εμπειρία Web 3 με avatars, παιχνίδια, προκλήσεις και πολλά άλλα. Το Walmart Land φιλοξενείται στο Roblox και προσφέρει διαδραστικούς χώρους όπως το Electric Island με θέμα τη μουσική και την ψυχαγωγία και το House of Style με θέμα τη μόδα και την ομορφιά. Τα εικονικά αγαθά που αγοράζονται με εικονικό νόμισμα ολοκληρώνουν την εμπειρία του Walmart Land, το οποίο έχει προσελκύσει πάνω από 17 εκατομμύρια επισκέψεις από την έναρξη λειτουργίας του πέρυσι», αναφέρεται.

Είναι σημαντικό να σημειωθεί ότι οι επιτυχίες αυτών των εμπειριών βασίζονται εν μέρει στην αξιοποίηση εργαλείων που χρησιμοποιεί ήδη η Gen Alpha. «Καθώς σκεφτόμαστε να ασχοληθούμε με τη Gen Alpha, πρόκειται για το λανσάρισμα εμπειριών σε πλατφόρμες που ήδη χρησιμοποιούν και το χρησιμοποιούμε ως ευκαιρία να τους συναντήσουμε εκεί που βρίσκονται σε αυτές τις πλατφόρμες» δήλωσε ο Justin Breton, διευθυντής Brand Experiences and Partnerships της Walmart, στο έγγραφο του Harvard Business Review.

Οι εταιρείες που θα εισέλθουν σε χώρους εγγενών παιχνιδιών, θα πρέπει να επικεντρωθούν περισσότερο στον παίκτη παρά στη μάρκα, αν θέλουν να γίνουν αποδεκτές. Η επιδεξιότητα και η ικανότητα να κατανοήσει κανείς την κουλτούρα μιας πλατφόρμας και να παραμείνει αυθεντικός σε αυτήν στα σχέδιά του είναι ζωτικής σημασίας.

Σύνδεση με τη Gen Alpha για να χτιστεί το μέλλον

Τελικά, θα δούμε τόσο επιτυχίες όσο και αστοχίες με τις εταιρείες που προσπαθούν να προσεγγίσουν τη Gen Alpha. Οι πιο επιτυχημένες προσεγγίσεις θα είναι αυτές που κατανοούν τη σημασία των εικονικών εμπειριών και αναγνωρίζουν τις μοναδικές δυνάμεις, ικανότητες και ταυτότητες αυτής της δημογραφικής ομάδας.

Αυτό που είναι σημαντικό να θυμόμαστε είναι ότι η Gen Alpha δεν θα δεχτεί παθητικά να της κάνουν marketing. Η εστίασή τους στην αυθεντικότητα σημαίνει ότι οι εταιρείες δεν θα μπορέσουν απλώς να δημιουργήσουν μια εικονική εμπειρία marketing και να τους προσελκύσουν. Αντίθετα, η Gen Alpha θα περιμένει να είναι ενεργό μέρος της δημιουργίας οποιασδήποτε εμπειρίας στην οποία συμμετέχει -είτε πρόκειται για τον σχεδιασμό τρενάκι Lego είτε για την προσαρμογή avatars σε πλήρως καθηλωτικούς χώρους.